ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Η οικογένεια Μπένετον είναι η τελευταία ελπίδα της Alitalia

Σύμφωνα με πηγή που επικαλείται το Bloomberg, η επένδυση της Atlantia θα εξαρτηθεί από τη συμμετοχή στη νέα εταιρεία του ιταλικού δημοσίου, της αμερικανικής αεροπορικής εταιρείας Delta Air Lines και από την ύπαρξη λεπτομερούς επιχειρηματικού σχεδίου.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Η τύχη της υπό χρεοκοπία ιταλικής αεροπορικής εταιρείας Alitalia φαίνεται πως θα κριθεί σήμερα, οπότε το διοικητικό συμβούλιο της επίσης ιταλικής εταιρείας Atlantia, που ανήκει στην οικογένεια Μπένετον, αναμένεται να αποφασίσει αν θα προχωρήσει στην εξαγορά του 30% της εταιρείας έναντι 300 εκατ. ευρώ. Στην περίπτωση που δεν υπάρξει συμφωνία, τότε απειλείται με οριστική κατάρρευση ολόκληρο το σχέδιο διάσωσης της εμβληματικής αεροπορικής εταιρείας.

H Atlantia, η οποία κατασκευάζει έργα υποδομών και διαχειρίζεται ιταλικούς αυτοκινητοδρόμους, προτίθεται να επενδύσει 300 εκατ. ευρώ ώστε να αποκτήσει το 30% της νέας εταιρείας συμμετοχών που θα εποπτεύει την αναδιάρθρωση του ιταλικού αερομεταφορέα, σύμφωνα με πληροφορίες της ιταλικής εφημερίδας Il Sole 24 Ore και των πρακτορείων Bloomberg και Reuters. Σύμφωνα με πηγή που επικαλείται το Bloomberg, η επένδυση της Atlantia θα εξαρτηθεί από τη συμμετοχή στη νέα εταιρεία του ιταλικού δημοσίου, της αμερικανικής αεροπορικής εταιρείας Delta Air Lines και από την ύπαρξη λεπτομερούς επιχειρηματικού σχεδίου. Την περασμένη εβδομάδα, η ιταλική κυβέρνηση είχε επαναλάβει πως η περίοδος κατάθεσης προσφορών για τη χρεοκοπημένη Alitalia θα λήξει οριστικά στις 15 Ιουλίου. Είχαν προηγηθεί τρεις παρατάσεις. Στους ενδιαφερόμενους επενδυτές περιλαμβάνεται η κρατική εταιρεία σιδηροδρόμων Ferrovie dello Stato (η οποία έχει εξαγοράσει την ΤΡΑΙΝΟΣΕ), που θέλει να αποκτήσει το 35%, η Delta Air Lines που ενδιαφέρεται για το 10% με 15% και το ιταλικό δημόσιο που θα αποκτήσει το υπόλοιπο 15%. Η ιταλική εφημερίδα Il Messaggero έγραψε χθες πως η Delta θα αποσύρει το ενδιαφέρον της στην περίπτωση που δεν επενδύσει στην Alitalia και η Atlantia.
Πολιτικές παρεμβάσεις

Ωστόσο, η εμπλοκή της Atlantia έχει πολιτικές προεκτάσεις. Ο Λουίτζι ντι Μάιο, ηγέτης του ενός εκ των δύο κομμάτων που κυβερνητικού συνασπισμού και υπουργός Ανάπτυξης, επιθυμεί η εταιρεία που ανήκει στην οικογένεια Μπένετον να αποκτήσει μικρότερο μερίδιο της Alitalia και η διαφορά να καλυφθεί από τους υπόλοιπους ενδιαφερομένους, σύμφωνα με δημοσίευμα της εφημερίδας La Repubblica. Από την άλλη πλευρά, η εμπλοκή της Atlantia ίσως να οδηγήσει σε βελτίωση των σχέσεών της με την ιταλική κυβέρνηση. Οι σχέσεις των δύο πλευρών είχαν επιδεινωθεί σημαντικά μετά την κατάρρευση πέρυσι της γέφυρας Μοράντι στη Γένοβα που είχε στοιχίσει τη ζωή 43 ανθρώπων. Τη διαχείριση του αυτοκινητοδρόμου Α10 όπου βρισκόταν η γέφυρα είχε η εταιρεία Autostrade, που ανήκει στην Atlantia.

Το Κίνημα των 5 Αστέρων του Λουίτζι ντι Μάιο είχε επικρίνει πολύ έντονα την εταιρεία, κατηγορώντας τη για την καταστροφή και απειλώντας να ανακαλέσει την άδεια διαχείρισης του αυτοκινητοδρόμου, από τον οποίον η Atlantia αντλεί το 30% των κερδών της από τη βασική της δραστηριότητα. Σύμφωνα με το Reuters, την περασμένη εβδομάδα δύο πηγές από το Κίνημα των 5 Αστέρων είχαν δηλώσει ανώνυμα ότι το κόμμα είναι πρόθυμο να κλείσει το ζήτημα της γέφυρας Μοράντι εάν αποδεχθεί η Atlantia ορισμένους όρους, μεταξύ των οποίων και η μείωση του ύψους των διοδίων, κίνηση που θα ευχαριστούσε πολύ τους Ιταλούς και πιθανότατα θα ενίσχυε την πεσμένη δημοτικότητα του Κινήματος των 5 Αστέρων του Ντι Μάιο.

Την Κυριακή, ο ηγέτης του Κινήματος των 5 Αστέρων είχε δηλώσει πως το ζήτημα της ανάκλησης της άδειας εκμετάλλευσης του αυτοκινητοδρόμου Α10 θα μπορούσε να διευθετηθεί εάν μειωθεί το ύψος των διοδίων. 

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ