Μακελλειό σε τούνελ της Ελβετίας από μετωπική φορτηγών

Μακελλειό σε τούνελ της Ελβετίας από μετωπική φορτηγών

2' 45" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

ΑΪΡΟΛΟ, Ελβετία. Τουλάχιστον εννέα άνθρωποι σκοτώθηκαν χθες, έπειτα από μετωπική σύγκρουση δύο φορτηγών, στην οδική σήρραγγα του Γκόταρντ, η οποία συνδέει την Ελβετία με την Ιταλία. Η σύγκρουση προκάλεσε πυρκαγιά, που γέμισε τη σήραγγα με πυκνό μαύρο καπνό. Η σήραγγα, μήκους 17 χιλιομέτρων, είναι η δεύτερη μεγαλύτερη στον κόσμο, ενώ αποτελεί ομφάλιο λώρο των ευρωπαϊκών μεταφορών. Η σήραγγα έκλισε μετά το δυστύχημα, προκαλώντας σοβαρότατα προβλήματα στην κυκλοφορία των οχημάτων. Αυτόπτες μάρτυρες ανέφεραν ότι τα σωστικά συνεργεία δυσκολεύονταν χθες να εισέλθουν στη σήραγγα εξαιτίας του πυκνού καπνού και των υψηλών θερμοκρασιών.

«Η πυρκαγιά είναι πολύ έντονη, καθώς το ένα από τα δύο φορτηγά που την προκάλεσαν μετέφερε λάστιχα αυτοκινήτων. Ο πυκνός καπνός εμποδίζει το έργο των σωστικών συνεργείων. Τμήματα της οροφής έχουν καταρρεύσει. Οι άνδρες μου δεν μπορούν να προχωρήσουν σε απόσταση μεγαλύτερη των 300 μέτρων από τη νότια είσοδο του τούνελ», δήλωσε χθες εκπρόσωπος της αστυνομίας του Αϊρόλο. Το ατύχημα συνέβη στις δώδεκα το μεσημέρι ώρα Ελλάδος, περίπου ενάμισι χιλιόμετρο μετά τη νότια είσοδο.

Τοξικός καπνός

Ο καπνός από τα φλεγόμενα λάστιχα πρέπει να είναι τοξικός, σύμφωνα με εκτιμήσεις της πυροσβεστικής υπηρεσίας. Οι αρχές ζήτησαν γα προληπτικούς λόγους από τους κατοίκους της περιοχής να παραμείνουν στα σπίτια τους και να κρατήσουν κλειστά τα παράθυρά τους, εξαιτίας της ενδεχόμενης τοξικότητας του καπνού.

Δημοσιογραφικές πληροφορίες αναφέρουν ότι ο ένας από τους δύο οδηγούς διεσώθη και βγήκε από το όχημά του για να ειδοποιήσει άλλους οδηγούς για το συμβάν.

Οι υπόλοιποι οδηγοί κατάφεραν να εγκαταλείψουν τη σήραγγα, από το τούνελ ασφαλείας που έχει κατασκευασθεί για αντίστοιχες περιπτώσεις. Η σήραγγα του Γκοτάρντ θεωρείται ασφαλής από τις παραδοσιακά αυστηρές ελβετικές αρχές, παρ’ όλο που δεν διαθέτει διαχωριστική νησίδα, μεταξύ των δύο ρευμάτων κυκλοφορίας.

Φόβοι

Η αστυνομία, άφησε, όμως, να εννοηθεί ότι ο κατάλογος των θυμάτων ενδέχεται να μεγαλώσει, μετά την κατάσβεση της πυρκαγιάς και την είσοδο των σωστικών συνεργείων στον τόπο της τραγωδίας.

Η κίνηση των οχημάτων στη σήραγγα του Γκόταρντ έχει αυξηθεί σημαντικά, φθάνοντας τα 1,2 εκατομμύρια φορτηγά ετησίως, μετά το 1999, όταν διεκόπη η λειτουργία της σήραγγας του Μον Μπλαν, μετά το πολύνεκρο δυστύχημα που προκλήθηκε από την ανάφλεξη φορτηγού, το οποίο μετέφερε μαργαρίνη, οδηγώντας 39 ανρθώπους στο θάνατο.

Η σήραγγα του Γκόταρντ ολοκληρώθηκε, στην πρώτη μικρότερη μορφή της, το 1872.

Μεγάλες καταστροφές

Η χθεσινή πυρκαγιά στη σήραγγα του Γκόταρντ δεν είναι παρά η τελευταία σε σειρά μεγάλων καταστροφών, που σημειώθηκαν σε οδικά και άλλα μέσα μεταφοράς του κόσμου.

11 Νοεμβρίου 2000: Πυρκαγιά σε τελεφερίκ των αυστριακών Αλπεων προκαλεί τον θάνατο 155 ανθρώπων.

29 Μαΐου 1999: 12 άτομα σκοτώνονται στη σήραγγα του Τάουερν της Αυστρίας, κοντά στο Σάλτσμπουργκ. Το ατύχημα προκλήθηκε μετά τη σύγκρουση φορτηγού με αυτοκίνητο, που προκάλεσε σειρά εκρήξεων.

24 Μαρτίου 1999: 39 άτομα σκοτώνονται ύστερα από πυρκαγιά στη σήραγγα του Μον Μπλαν, που συνδέει την Ιταλία με τη Γαλλία.

10 Φεβρουαρίου 1996: Βράχος προκαλεί κατάρρευση της οροφής οδικής σήραγγας στο ιαπωνικό νησί Χοκάιντο, σκοτώνοντας 20 ανθρώπους.

28 Οκτωβρίου 1995: 300 άνθρωποι σκοτώνονται από πυρκαγιά σε τρένο, που βρισκόταν σε σήραγγα, έξω από την πρωτεύουσα του Αζερμπαϊτζάν, Μπακού.

18 Νοεμβρίου 1987: 31 άνθρωποι σκοτώνονται στον σταθμό Κινγκς Κρος του Λονδίνου από πυρκαγιά που ξεσπά στις κυλιόμενες σκάλες.

16 Ιουνίου 1972: Κατάρρευση σιδηροδρομικής σήραγγας βόρεια του Παρισιού προκαλεί τον θάνατο 108 ανθρώπων.

– Σας λείπει ο Θεόδωρος Πάγκαλος; ρώτησαν τον πρωθυπουργό οι δημοσιογράφοι, για να «εισπράξουν» το γνωστό, αμήχανο ή αληθινό, χαμόγελο.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή