Μπέργκμαν vs Φελίνι

1' 2" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Η «Εβδομη σφραγίδα» (1957) προηγήθηκε και το «8½» (1963) ακολούθησε. Οι δύο δημιουργοί έτρεφαν μεγάλη εκτίμηση ο ένας για τον άλλον. «Ο Φελίνι είναι παραπάνω από φίλος, είναι αδελφός. Ορισμένες ταινίες του τις έχω δει μέχρι και δέκα φορές», έχει πει ο Μπέργκμαν για τον Ιταλό, σχεδόν συνομήλικό του, σκηνοθέτη. Ο πρώτος γεννήθηκε το 1918 και ο δεύτερος το 1920. «Ο Μπέργκμαν είναι ένας αληθινός θεατράνθρωπος που χρησιμοποιεί τα πάντα, ακόμη και τα θαύματα, που παρουσιάζει με τρόπο εσωτερικό και φαντεζίστικο μια προβληματική και ανησυχαστική πραγματικότητα», είχε πει ο Φελίνι για τον Μπέργκμαν. Αυτήν την εβδομάδα  προβάλλονται στους θερινούς κινηματογράφους σε επανέκδοση «Η έβδομη σφραγίδα» και το «8½».

Oσες φορές κι αν τις έχουμε δει αξίζει πάντα να επιχειρήσουμε άλλη μία. Κάποια σκηνή θα έχει φωτιστεί αλλιώς μέσα μας στον χρόνο, κάτι διαφορετικό θα προσέξουμε. Δεν είναι μόνον η περίφημη παρτίδα σκακιού ανάμεσα στον Ιππότη και στον Θάνατο στην «Eβδομη σφραγίδα», δεν είναι μόνον η υπαρξιακή κρίση του σκηνοθέτη Γκουίντο Ανσέλμι (Μαρτσέλο Μαστρογιάνι), κεντρικού ήρωα στο «8½». Είναι ταινίες σύνθετες, μυστικιστικές όσο και ρεαλιστικές, με ανεξάντλητο πλούτο στα ερωτήματα που θέτουν, στις διαδρομές που χαράσσουν στο μυαλό και στα συναισθήματα του θεατή. Αντιστέκονται και οι δύο στον χρόνο. Oπως λέει και ο Ιππότης στον Θάνατο: «Oσο σου αντιστέκομαι, ζω».

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή