ΚΟΣΜΟΣ

Πρόστιμο για γέφυρα με προβλήματα στον Καλατράβα

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Πρόστιμο 78.000 ευρώ επιβλήθηκε από ιταλικό δικαστήριο στον παγκοσμίου φήμης Ισπανό αρχιτέκτονα Σαντιάγο Καλατράβα, για σφάλματα που έκανε στην ανοικοδόμηση της Γέφυρας του Συντάγματος, στη Βενετία, τα οποία είχαν ως αποτέλεσμα τη διόγκωση του κατασκευαστικού κόστους.

Η αμφιλεγόμενη γέφυρα παρουσίασε προβλήματα αμέσως μετά την ολοκλήρωση και τα εγκαίνιά της, το 2008. To Eλεγκτικό Συνέδριο έκρινε τον Καλατράβα υπεύθυνο για την υπέρβαση του κόστους κατασκευής, που εκτινάχθηκε στα 11,6 εκατ. ευρώ – από τα 7 εκατ. δολάρια που είχαν προϋπολογιστεί. Το δικαστήριο διαπίστωσε ότι οι σωληνώσεις της γέφυρας διέθεταν λάθος μέγεθος, τα σκαλοπάτια εφθάρησαν υπερβολικά γρήγορα, ενώ χρειάστηκε να γίνουν κάποιες διορθώσεις προκειμένου να είναι προσβάσιμη από τα αναπηρικά αμαξίδια. Ολα αυτά τα προβλήματα έκαναν το Ελεγκτικό Συνέδριο να κατηγορήσει τον αρχιτέκτονα, 68 ετών σήμερα, για αμέλεια. Πρόστιμο 11.000 ευρώ επιβλήθηκε και στον Ιταλό μηχανικό Σαλβατόρε Βέντο, ο οποίος ήταν υπεύθυνος για το έργο.

Κατά τα εγκαίνια της γέφυρας ο Ισπανός αρχιτέκτονας υπεραμύνθηκε του εαυτού του έναντι των επικριτών του, λέγοντας ότι το σχέδιό του ήταν «τεχνικά άψογο». Η γέφυρα Καλατράβα είναι η πρώτη που οικοδομήθηκε στην κεντρική Βενετία, έπειτα από 125 χρόνια. Συνδέει τον σιδηροδρομικό σταθμό Σάντα Λουτσία με τη μεγάλη πλατεία Piazzale Roma. Eίναι κατασκευασμένη από γυαλί και χάλυβα, έχει μήκος 94 μέτρων, ενώ το πλάτος της κυμαίνεται από 5,8 μέχρι 9,38 μέτρα.

Το δικαστήριο έκρινε ότι τα σφάλματα στην κατασκευή της γέφυρας «ήταν πολύ σοβαρότερα», επειδή το έργο είχε ανατεθεί σε έναν «αξιοσέβαστο, παγκοσμίου φήμης επαγγελματία, με πολύ υψηλό επίπεδο δυνατοτήτων και μεγάλη εμπειρία στην κατασκευή γεφυρών». Η πρόσφατη δικαστική απόφαση ανέτρεψε προηγούμενη, του 2015, που απήλλασσε τον Καλατράβα για το υπέρογκο κόστος κατασκευής.

Το 2008 ο Σαντιάγο Καλατράβα υπερασπίστηκε το έργο του εξηγώντας ότι το αρχιτεκτονικό γραφείο του δεν είχε καμία σχέση με την κατασκευή πλατφόρμας για αναπηρικά αμαξίδια, την οποία ανέλαβαν οι δημοτικές αρχές της Γαληνοτάτης. Επίσης, αρνήθηκε ότι το έργο είχε τεχνικές αδυναμίες, επισημαίνοντας ότι «η γέφυρα ελέγχθηκε ενδελεχώς με τα τελευταία τεχνολογικά μέσα και αποδείχθηκε ότι είναι μια στερεά δομή, που συμπεριφέρεται καλύτερα από το αναμενόμενο», προσέθεσε δε ότι το πρόσθετο κόστος οφείλεται στην ανάπλαση των περιοχών γύρω από τη γέφυρα.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ