Πόρος: Πρώτες πληροφορίες για τα αίτια της συντριβής του ελικοπτέρου – αναμένεται το επίσημο πόρισμα

Πόρος: Πρώτες πληροφορίες για τα αίτια της συντριβής του ελικοπτέρου – αναμένεται το επίσημο πόρισμα

2' 48" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Τα ακριβή αίτια της πτώσης του ελικοπτέρου που κατέπεσε στη θαλάσσια περιοχή ανάμεσα στον Γαλατά και στον Πόρο με αποτέλεσμα να βρουν τραγικό θάνατο οι τρεις επιβαίνοντες αναμένεται να φέρει στο «φως» το πόρισμα της Επιτροπής Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων και Ασφαλείας Πτήσεων προκειμένου να διαπιστωθεί εάν το δυστύχημα οφείλεται σε ανθρώπινο λάθος ή μηχανικό πρόβλημα.

Τα αποτελέσματα των ερευνών θα μεταβιβαστούν προς εκτίμηση και αξιολόγηση στην Υπηρεσία Πολιτικής Προστασίας.

Σύμφωνα με την Επιτροπή Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων είναι πρώιμο το στάδιο της διερεύνησης των αιτιών και η διαδικασία είναι σε εξέλιξη. Ωστόσο, πληροφορίες κάνουν λόγο για μηχανική βλάβη στο ελικόπτερο, το οποίο σύμφωνα με τα στοιχεία που έχουν συγκεντρωθεί μέχρι στιγμής, προσέκρουσε σε καλώδια της ΔΕΗ, ακολούθησε έκρηξη και μετά σημειώθηκε η συντριβή στη θάλασσα.

Μιλώντας στον ΣΚΑΪ, ο πρόεδρος των χειριστών της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας Γρηγόρης Κωνσταντέλλος τόνισε νωρίτερα σήμερα για το δυστύχημα ότι «ήταν στον προθάλαμο» και απλά περιμέναμε πότε θα συμβεί, υπογραμμίζοντας την «μικρή απόσταση ανάμεσα στο ελικοδρόμιο και τα καλώδια» υψηλής τάσης. Παράλληλα, τόνισε ότι στο παρελθόν είχε σταλεί επιστολή στον ΔΕΔΔΗΕ για την έλλειψη σήμανσης που θα ενημέρωνε τους πιλότους για την καλωδίωση, καθώς το 70% των ατυχημάτων και δυστυχημάτων με ελικόπτερα παγκοσμίως προκύπτει από εμπλοκή με καλώδια.

Από την πλευρά της, η Επιτροπή επιβεβαιώνει έγγραφο της προς την ΔΕΔΔΗΕ και τις αρμόδιες αρχές, όπου ζητούσε να υπάρξει ειδική σήμανση στα καλώδια της ΔΕΗ (τοποθέτηση ειδικών ανακλαστήρων), προκειμένου να είναι απολύτως ορατά από τους πιλότους, επισημαίνοντας τον κίνδυνο πρόσκρουσης στα καλώδια της.

Σε δηλωσεις του στον ΣΚΑΪ, ο Δήμαρχος Τροιζηνίας, Κωνσταντίνος Καραγιάννης δήλωσε ότι τα καλώδια βρίσκονταν περίπου 250 με 300 μετρά από το ελικοδρόμιο.  «Το ελικοδρόμιο δεν ήταν αδειοδοτημένο και δεν ήταν ασφαλές για την προσγείωση και απογείωση», πρόσθεσε.  Σημείωσε δε ότι κατασκευάστηκε το 1987 από το πρώην Λιμενικό Ταμείο Πόρου το οποίο περιήλθε μετά στον Δήμο Τροιζήνας με την μεταρρύθμιση «Καποδίστριας». Ο Δήμος, είπε, ουδέποτε ασχολήθηκε και οι εταιρείες χρησιμοποιούσαν τον χώρο με δίκη τους ευθύνη.

Από τις πρώτες πρωινές ώρες, κάτοικοι του νησιού καταγγέλλουν ότι το ελικοδρόμιο του Γαλατά από όπου απογειώθηκε το μοιραίο ελικόπτερο λειτουργεί χωρίς άδεια, ότι δεν υπάρχει καλός φωτισμός ούτε σήμανση και πως το ελικοδρόμιο είναι ένα μη περιφραγμένο οικόπεδο, ελεύθερα προσβάσιμο, καθώς δεν υπάρχει φύλαξη. 

Το χρονικό της τραγωδίας

Νεκροί εντοπίστηκαν και ανασύρθηκαν χθες το αργά το απόγευμα ο Ελληνας χειριστής, ηλικίας 57 ετών και απόφοιτος της Σχολής Ικάρων αλλά και οι δυο επιβαίνοντες, ρωσικής καταγωγής, 24 και 56 ετών, του ελικοπτέρου που κατέπεσε στη θαλάσσια περιοχή μεταξύ Πόρου και Γαλατά Τροιζηνίας.

Το ελικόπτερο ήταν ιδιωτικό και μισθωμένο σε εταιρεία αεροταξί, ενώ οι πρώτες εκτιμήσεις ανάγουν ως αιτία του δυστυχήματος την πρόσκρουση στα καλώδια μεσαίας τάσης της ΔΕΗ μεταξύ Πόρου και Γαλατά πριν τελικά καταλήξει στη θάλασσα, όπου και βυθίστηκε.

Λίγες μόλις ώρες μετά την πτώση του ελικόπτερου, που σημειώθηκε στις 15:40, πραγματοποίηθηκε η ανάσυρση της ατράκτου. Ανακοίνωση της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας αναφέρει ότι το ελικόπτερο με κατατεθειμένο σχέδιο πτήσης, προερχόμενο από Κρανίδι με προορισμό το αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος» και με ενδιάμεση στάση την περιοχή του Γαλατά για να παραλάβει δύο επιβάτες έχασε την επαφή του με τον Πύργο Έλεγχου Αθηνών και άμεσα κινητοποιήθηκαν οι αρχές για τον εντοπισμό του.

Στις 15:32 τοπική ώρα ο πιλότος του ελικοπτέρου επικοινώνησε με την προσέγγιση Αθηνών και ανακοίνωσε ότι σε μερικά λεπτά αναχωρεί από Γαλατά, μετά από αυτή την συνομιλία χάθηκε η οποιαδήποτε επικοινωνία με το κέντρο.

Με πληροφορίες από ΑΠΕ, ΣΚΑΪ

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή