ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Στην πόλη του Μπαχ οι Γερμανοί δεν φοβούνται τους Κινέζους επενδυτές

Η κινεζική CATL θα επενδύσει 1,8 δισ. ευρώ για να κατασκευάσει εργοστάσιο παραγωγής μπαταριών για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Ανεξαρτήτως της ανησυχίας των Βρυξελλών και του Βερολίνου για την ολοένα και ισχυρότερη επιρροή της Κίνας στην ευρωπαϊκή οικονομία, υπάρχει μια πόλη στη Γερμανία η οποία δείχνει καθησυχασμένη. Στο Αρνσταντ, εκεί όπου ο Γιόχαν Σεμπάστιαν Μπαχ έπαιζε το εκκλησιαστικό όργανο, η κατάσταση είναι αλλιώς. Σπάνια θα συναντήσει κάποιος δυσαρεστημένο κάτοικο, μεταξύ των 28.000, της πόλεως που να διαμαρτύρεται για την επένδυση του 1,8 δισ. ευρώ, τα οποία θα τοποθετηθούν στην ανέγερση εργοστασίου για κατασκευή μπαταριών, σύμφωνα με σχετικό δημοσίευμα των New York Times. Πρόκειται για την CATL, την κινεζική εταιρεία που αναλαμβάνει την επένδυση αυτή, κάτι που συνιστά το μεγαλύτερο τέτοιο εγχείρημα με κριτήριο ότι μία εταιρεία της Κίνας φτιάχνει εξαρχής εργοστάσιο αντί απλώς να αποκτήσει ένα υπάρχον – συγκεκριμένα, θα αποκτήσει ένα ήδη υπάρχον κτίριο και θα φτιάξει ακόμη ένα. Και όλα αυτά δείχνουν και την αμφίσημη προσέγγιση της Γηραιάς Ηπείρου, μιας και δεν λέει όχι στα κεφάλαια της Κίνας, αλλά φοβάται την ισχύ της.

Να θυμίσουμε ότι το 2016 προκλήθηκαν έντονες αντιδράσεις όταν κινεζική εταιρεία απέκτησε την Kuka, η οποία δραστηριοποιείται στα βιομηχανικά ρομπότ, ενώ και μέσα στο 2018 μια άλλη κινεζική εταιρεία αγόρασε περίπου το 10% της Daimler. Mετά θεσπίστηκαν νόμοι, που έδιναν ενισχυμένες εξουσίες στα κράτη-μέλη της Ε.Ε. να εξετάζουν ενδελεχώς τις ξένες επενδύσεις. Στην περίπτωση της CATL, η αντίδραση ήταν εντελώς διαφορετική και η Γερμανίδα καγκελάριος Αγκελα Μέρκελ θέλησε να χαιρετίσει την κίνησή της. Οι μπαταρίες θα χρησιμοποιούνται από αυτοκινητοβιομηχανίες τύπου BMW και Volvo. Και οι υπέρμαχοι της επένδυσης σημειώνουν ότι τώρα η Κίνα δεν έρχεται να αγοράσει εξ ολοκλήρου μια εταιρεία, αλλά μεταφέρει στην Ευρώπη την τεχνογνωσία της, δημιουργώντας 2.000 θέσεις εργασίας. Βέβαια, οι πιο επιφυλακτικοί αναλυτές προειδοποιούν για ένα πιο σκοτεινό σχέδιο.

Το Πεκίνο ενδιαφέρεται μέσω της CATL να κυριαρχήσει στην τεχνολογία των μπαταριών, οι οποίες αντιστοιχούν στο ήμισυ του κόστους του ηλεκτρικού αυτοκινήτου. Οπότε, όσο πιο δημοφιλή γίνονται τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, τόσο ισχυρότερες και οι κατασκευάστριες μπαταριών. Εν τω μεταξύ, η CATL, η οποία ιδρύθηκε προ δεκαετίας, αποτελεί υπολογίσιμη ανταγωνίστρια για την Tesla, την LG Electronics και την Panasonic, καθώς και άλλες κατασκευάστριες εταιρείες. Τέλος, όπως αναφέρουν οι New Υork Times, η επένδυση στην πόλη Αρνσταντ αποτελεί τμήμα ευρύτερου σχεδίου της CATL, βάσει του οποίου μπορεί να αναδειχθεί στη μεγαλύτερη παραγωγό μπαταριών μέσα σε λίγα χρόνια.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ