ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Νομπέλ Οικονομίας για αντιμετώπιση της φτώχειας

Εκπονήθηκαν προγράμματα ενισχυτικής διδασκαλίας για 60 εκατομμύρια παιδιά σε Ινδία και σε Αφρική.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Τρεις οικονομολόγοι που με το έργο τους συνέβαλαν στην αντιμετώπιση της φτώχειας παγκοσμίως και βοήθησαν στην πράξη εκατομμύρια παιδιά να κάνουν τα πρώτα τους βήματα για να ξεφύγουν από τον φαύλο κύκλο αναλφαβητισμού - φτώχειας βραβεύθηκαν χθες με το Νομπέλ για την οικονομία. Η Γαλλοαμερικανίδα Εστέρ Ντιφλό γίνεται μόλις η δεύτερη γυναίκα, και η νεαρότερη σε ηλικία 46 ετών, που βραβεύεται με Νομπέλ Οικονομίας στα 50 χρόνια ιστορίας του θεσμού, ενώ τιμήθηκαν ακόμη ο Αμερικανός ινδικής καταγωγής Αμπχιτζίτ Μπανερτζί και ο Αμερικανός Μάικλ Κρέμερ.

Το έργο των τριών ερευνητών –οι δύο πρώτοι εργάζονται για το ΜΙΤ και ο τρίτος για το Χάρβαρντ– έδειξε ότι μπορεί να αντιμετωπιστεί το πρόβλημα της φτώχειας πιο αποτελεσματικά αν προσπαθήσει κανείς να αναζητήσει επιμέρους λύσεις π.χ. σε ζητήματα παιδείας και υγείας, σύμφωνα με την ανακοίνωση της Βασιλικής Σουηδικής Ακαδημίας Επιστημών.

Το αποτέλεσμα των ερευνών και των πειραμάτων των Μπανερτζί, Ντιφλό και Κρέμερ οδήγησε στην εκπόνηση προγραμμάτων ενισχυτικής διδασκαλίας για περίπου 60 εκατομμύρια παιδιά στην Ινδία και στην Αφρική, ενώ παράλληλα η εργασία τους έπεισε πολλές κυβερνήσεις να αυξήσουν τη χρηματοδότηση της προληπτικής ιατρικής. «Αρχίζουμε με την ιδέα ότι συχνά οι φτωχοί παρουσιάζονται ως καρικατούρες, και ακόμη και οι άνθρωποι που προσπαθούν να τους βοηθήσουν δεν καταλαβαίνουν πραγματικά τα αίτια των προβλημάτων τους», εξήγησε η κ. Ντιφλό μιλώντας στο Reuters. «Αυτό που προσπαθούμε να επιτύχουμε με την προσέγγισή μας είναι να πούμε “κοιτάξτε, ας προσπαθήσουμε να ξεδιαλύνουμε ένα ένα τα προβλήματα και να τα αντιμετωπίσουμε όσο καλύτερα και πιο επιστημονικά μπορούμε”», προσέθεσε. Για παράδειγμα, οι τρεις νομπελίστες με τα πειράματά τους απέδειξαν ότι η παροχή περισσότερων δωρεάν βιβλίων και γευμάτων στους μαθητές είχε μικρή θετική συνέπεια στην πρόοδό τους στο σχολείο.

Πολύ μεγαλύτερη θετική επίδραση είχε όμως η ενισχυτική διδασκαλία σε πιο αδύναμους μαθητές. Μια άλλη μελέτη τους κατέδειξε πόσο μεγάλη σημασία για την πρόοδο των παιδιών στο σχολείο έχει η αποπαρασίτωσή τους.

Σύμφωνα με τρίτη μελέτη τους, αν η ανανέωση των συμβολαίων των δασκάλων συνδέεται τη βαθμολογία των μαθητών, τότε το αποτέλεσμα είναι γενικότερα καλύτεροι βαθμοί. Αντιθέτως, μικρή επίδραση είχε η βελτίωση της αναλογίας δασκάλων προς μαθητές. 

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ