ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Χάμπουργκερ για χορτοφάγους από τo Burger King

Η αμερικανική αλυσίδα φαστ φουντ προσφέρει από χθες στην Ευρώπη δύο χορτοφαγικές παραλλαγές του κλασικού χάμπουργκερ Whopper, το οποίο αποτελεί σήμα κατατεθέν για την Burger King.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Στην ταχέως αυξανόμενη ζήτηση για χορτοφαγικό μενού υποκύπτει ο κλάδος του φαστ φουντ, καθώς όλο και περισσότερες αλυσίδες εστιατορίων συνεργάζονται με προμηθευτές χορτοφαγικών προϊόντων. Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα της αμερικανικής αλυσίδας Burger King, η οποία από χθες προσφέρει, σε συνεργασία με τη Unilever, δύο χορτοφαγικές παραλλαγές του κλασικού χάμπουργκερ Whopper, το οποίο αποτελεί σήμα κατατεθέν για την Burger King σε 25 χώρες.

Τι περιέχει

Το μπιφτέκι, που παρασκευάζει η Vegeterian Butcher, θυγατρική της Unilever, φτιάχνεται από σόγια, σιτάρι, φυτικό λάδι και μπαχαρικά. Παρά την απουσία κρέατος, η θερμιδική του αξία παραμένει υψηλή. Ενδεικτικά, η χορτοφαγική παραλλαγή του Whopper που παρουσιάστηκε χθες στα καταστήματα της Ελβετίας έχει 608 θερμίδες, όχι πολύ λιγότερες σε σχέση με τις 640 της κλασικής εκδοχής. Επιπλέον, η χορτοφαγική εκδοχή θα έχει στην Ευρώπη περίπου την ίδια τιμή με το κλασικό χάμπουργκερ, σε αντίθεση με τις ΗΠΑ, όπου η χορτοφαγική εναλλακτική κοστίζει από 1 έως 1,5 δολάριο περισσότερο.

Τα τελευταία δύο χρόνια η ζήτηση για χορτοφαγικές εναλλακτικές έχουν αυξηθεί κατακόρυφα, με αποτέλεσμα να ενισχύεται ο ανταγωνισμός μεταξύ των αλυσίδων φαστ φουντ. Παραδείγματος χάριν, η McDonald’s συνεργάζεται με τη Nestle για την πώληση χορτοφαγικών χάμπουργκερ στη Γερμανία και με την Beyond Meat για πιλοτικό πρόγραμμα στον Καναδά. Σύμφωνα με έκθεση της ελβετικής τράπεζας UBS, η αγορά κρεάτων φυτικής προέλευσης θα φθάσει τα 50 δισ. δολάρια έως το 2025, παρ’ όλα αυτά θα εξακολουθεί να είναι σημαντικά μικρότερη σε σχέση με την αγορά παραδοσιακού κρέατος με τζίρο 1,2 τρισ. δολάρια ετησίως. Οι δραστηριότητες των εταιρειών παραγωγής κρεάτων φυτικής προέλευσης αυξάνονται κατά 30% ετησίως, σύμφωνα με στοιχεία των Financial Times.

Η Burger King πωλούσε από την αρχή του έτους χορτοφαγικά γεύματα στη Σουηδία, καθώς και σε πόλεις των ΗΠΑ, όπου συνεργάζεται με την Impossible Foods. Η τελευταία δεν έχει λάβει ακόμη έγκριση για πωλήσεις στην Ευρώπη, συνεπώς η ολλανδική Vegeterian Butcher είναι «ο καλύτερος δυνατός συνεργάτης» για τα ευρωπαϊκά καταστήματα, όπως δήλωσε ο Ντέιβιντ Σίαρ, πρόεδρος της Burger King στην Ευρώπη, στη Μέση Ανατολή και στην Αφρική, σύμφωνα με το Bloomberg.

Σε 25 ευρωπαϊκές χώρες

Τα νέα χορτοφαγικά χάμπουργερ της Burger King είναι από χθες διαθέσιμα σε 25.000 καταστήματα σε 25 ευρωπαϊκές χώρες, μεταξύ αυτών η Ιταλία, η Γερμανία, η Ιταλία και η Πολωνία, ενώ στην αρχή του 2020 πρόκειται να πωλούνται και σε καταστήματα στη Βρετανία, όπως γνωστοποίησε ο Ντέιβιντ Σίαρ. «Είμαστε πολύ ενθουσιασμένοι που παρουσιάζουμε τα προϊόντα στην Ευρώπη, όπου η ζήτηση για χορτοφαγικά γεύματα είναι ιδιαίτερα υψηλή», σχολίασε κατά την ανακοίνωση των νέων γευμάτων ο Σίαρ.

Οι απαιτήσεις των χορτοφάγων, ωστόσο, είναι υψηλές. Συνεπώς, οι εταιρείες παραγωγής εναλλακτικών γευμάτων προσπαθούν συνεχώς να βελτιώσουν τη γεύση, την υφή και την όψη των προϊόντων τους, ώστε να μοιάζουν περισσότερο με κρέας. Αυτό θα ανταποκρίνεται κατά κύριο λόγο σε όσους χορτοφάγους έχουν ελαττώσει ή αφαιρέσει το κρέας από τη διατροφή τους για λόγους υγείας ή για να προστατεύσουν το περιβάλλον. Αξίζει να αναφερθεί ότι όσοι είναι αυστηρά χορτοφάγοι (vegan) δεν θα μπορούν να απολαύσουν τη χορτοφαγική επιλογή της Burger King, καθώς το μπιφτέκι σόγιας ψήνεται στην ίδια ψησταριά με τα μπιφτέκια κρέατος.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ