ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Το πρόβλημα της Boeing στέλνει στην Airbus την Air Arabia

BLOOMBERG, REUTERS

O στόλος της Air Arabia απαρτίζεται από 55 αεροσκάφη της Airbus τύπου Α320 και η αεροπορική πρόκειται να αγοράσει επιπλέον 120 αεροσκάφη.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Με την ευρωπαϊκή Airbus είναι πιθανότερο να συνεργαστεί η αεροπορική χαμηλού κόστους Air Arabia, παραγγέλνοντας περισσότερα από 100 αεροσκάφη, σύμφωνα με ανώνυμες πηγές του Reuters.

Η Air Arabia, η οποία εκτιμάται πως είναι η μεγαλύτερη αεροπορική χαμηλού κόστους στον Περσικό κόλπο και στη Βόρεια Αφρική, πρόκειται να επιλέξει μεταξύ Boeing και Airbus προκειμένου να υπερδιπλασιάσει τον στόλο των αεροσκαφών της, ενώ δύο πηγές του Reuters αναφέρουν πως η ζυγαριά κλίνει προς την Airbus.

Αυτή τη στιγμή, ο στόλος της απαρτίζεται από 55 αεροσκάφη της Airbus τύπου Α320 και η αεροπορική πρόκειται να αγοράσει επιπλέον 120 αεροσκάφη, σύμφωνα με πληροφορίες του Reuters.

Με βάση τιμές τιμοκαταλόγου, η αγορά των αεροσκαφών πρόκειται να κοστίσει έως και 10 δισ. δολάρια, όπως αναφέρεται σε σχετικό δημοσίευμα του Bloomberg. Τον Φεβρουάριο, ο Αντελ Αλί, διευθύνων σύμβουλος της Air Arabia, είχε δηλώσει στο Bloomberg ότι σκέφτεται και το ενδεχόμενο συμφωνίας είτε με την Boeing είτε με την Airbus, προκειμένου να διευρύνει το δίκτυό της με επιπλέον προορισμούς στη νοτιοανατολική Ασία, στην Αυστραλία, στην Αφρική και στην Ευρώπη.

Προς το παρόν, η αεροπορική χαμηλού κόστους έχει βάσεις στο Μαρόκο και στην Αίγυπτο, καθώς και στα αεροδρόμια Ρας αλ-Καϊμά και Σάρτζα των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων.

Εκτός από την ενίσχυση του στόλου της, η Air Arabia σκοπεύει να αξιοποιήσει τα καινούργια αεροσκάφη για τη δημιουργία νέου αερομεταφορέα με τη συνεργασία της Etihad Airways, δεύτερης μεγαλύτερης αεροπορικής εταιρείας στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα. Αγνωστη είναι ακόμη η ακριβής ημερομηνία έναρξης των λειτουργιών της νέας αεροπορικής, η οποία θα ονομάζεται Air Arabia Abu Dhabi. Η Etihad Airways περιορίζει σταδιακά τις παραγγελίες αεροπλάνων, καθώς και το δίκτυο των προορισμών της, προσπαθώντας να αντισταθμίσει τις ζημίες ύψους σχεδόν 5 δισ. δολαρίων που έχει υποστεί τα τελευταία τρία χρόνια.

Τα αεροσκάφη τύπου 737 MAX της Boeing παραμένουν εκτός αγοράς, ύστερα από τα δύο πολύνεκρα δυστυχήματα, τα οποία συνέβησαν σε απόσταση πέντε μηνών. Τα 737 MAX αναμένεται πως θα επανέλθουν σε λειτουργία από τον Ιανουάριο του 2020, παρότι η αμερικανική εταιρεία είχε υποσχεθεί ότι θα επιστρέψουν νωρίτερα στους αιθέρες.

Η απόφαση της Air Arabia για συνεργασία με την αμερικανική Boeing ή την ευρωπαϊκή Airbus θα ανακοινωθεί μέχρι τον Ιανουάριο, όπως δήλωσε εκπρόσωπος της εταιρείας.

Συγκεκριμένα, ενδέχεται να υπάρξει ανακοίνωση κατά τη διάρκεια της έκθεσης αεροναυπηγικής του Ντουμπάι, που θα πραγματοποιηθεί την εβδομάδα από 17 έως 21 Νοεμβρίου.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ