Ολυμπιακή… προσαρμογή για το Τόκιο

Ολυμπιακή… προσαρμογή για το Τόκιο

2' 1" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Εννιά μήνες πριν αρχίσουν οι Ολυμπιακοί στο Τόκιο, υπάρχουν ζητήματα που είτε μένουν ανοικτά ως προς την αποτελεσματική διοργάνωση των Αγώνων, είτε προκαλούν ένταση μεταξύ του Τόκιο και της Διεθνούς Ολυμπιακής Επιτροπής.

Η μετακίνηση από τη ΔΟΕ του Μαραθωνίου στο Σαπόρο, 800 χλμ. βορείως του Τόκιο, για την αποφυγή της έντονης ζέστης απογοήτευσε τους διοργανωτές, ενώ και η προσπάθεια γεφύρωσης των σχετικών διαφορών με συναντήσεις επί ιαπωνικού εδάφους απέβη άκαρπη.

Καλύτερα, αλλά πάντα με προβλήματα, βαδίζει η προετοιμασία αντιμετώπισης του κυκλοφοριακού φόρτου στο Τόκιο τις μέρες των Αγώνων, ωστόσο δεν έχει ανακοινωθεί κάποιο σχέδιο για νέα άσκηση διαχείρισης της κίνησης, όπως συνέβη το περασμένο καλοκαίρι με μάλλον απογοητευτικά αποτελέσματα.

Η ΔΟΕ έχει κάθε λόγο να μην είναι ικανοποιημένη με τη μη εκπλήρωση της δέσμευσης για δίκτυο ολυμπιακών λωρίδων συνολικού μήκους άνω των 300 χλμ. Τόσο στους Ολυμπιακούς της Αθήνας όσο και του Ρίο, το δίκτυο αυτό ήταν πολύ αποτελεσματικό, τονίζει στην «Κ» ο Ιωάννης Μίνης, που με τους συνεργάτες του έπαιξε κεντρικό ρόλο στον σχεδιασμό του κυκλοφοριακού τόσο το 2004 και το 2016, όσο και στο Λονδίνο το 2012. Οπως αναφέρει η οργανωτική επιτροπή των Αγώνων στην «Κ», η προσπάθεια εστιάζεται στη συνεργασία με τις 19 εταιρείες σιδηροδρόμων, για αύξηση δρομολογίων και ωρών λειτουργίας κατά τη διοργάνωση. «Οι σχετικές λεπτομέρειες θα ανακοινωθούν την άνοιξη», δηλώνει χαρακτηριστικά. Το δε σχέδιο περιορισμού της οδικής κίνησης φέρεται να βασίζεται στα τρία R (Reroute, Retime, Reduce), δηλαδή αλλαγή δρομολογίου, αλλαγή χρόνου μετακίνησης και περιορισμός μετακινήσεων.

«Καλούμε το κοινό να αλλάξει τις ώρες διανομής ηλεκτρονικών παραγγελιών, να προσαρμόσει τις ώρες εργασίας και να εξετάσει το ενδεχόμενο τηλεεργασίας», αναφέρει συγκεκριμένα η Οργανωτική Επιτροπή σε δήλωσή της στην «Κ», ζητώντας από τους πολίτες να αλλάξουν συνήθειες τον καιρό των Αγώνων. «Ζητούμε από τις εταιρείες να αποφύγουν κατά τους Αγώνες να αγοράζουν προμήθειες γραφείου που μπορεί να αποθηκευθούν από πριν, και καλούμε τους προμηθευτές ποτών, για παράδειγμα, να εισαγάγουν και να διανείμουν τα αγαθά τους εκ των προτέρων, ή να αποφύγουν τη χρήση του λιμένα του Τόκιο, καθώς και να αποφύγουν τις ώρες αιχμής για την παράδοση πρώτων υλών», τονίζει η οργανωτική επιτροπή «Τόκιο 2020» στην «Κ». Ειδικά για το λιμάνι υπάρχει σοβαρό ζήτημα, καθώς εξυπηρετείται μόνο από δύο γραμμές τρένου, ενώ συγκεντρώνει μεγάλο ποσοστό της κυκλοφοριακής ζήτησης του Τόκιο.

Η προσπάθεια ελέγχου της κίνησης περιλαμβάνει επίσης τον περιορισμό πυλών εισόδου στους αυτοκινητοδρόμους της πόλης και την αύξηση των τιμών των διοδίων για τα Ι.Χ. τις ώρες αιχμής, με παράλληλη έκπτωση τη νύχτα.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή