Όταν η πρωτοπορία γίνεται ρεαλισμός

Όταν η πρωτοπορία γίνεται ρεαλισμός

2' 34" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Προηγμένα προϊόντα που συμβάλλουν στην ποιότητα ζωής μας.

Εξατομίκευση: αυτή είναι η νέα τάση που ακολουθείται ευρέως από διαφορετικούς επιχειρηματικούς κλάδους για την εξυπηρέτηση των καταναλωτών. Τα σημαντικά βήματα που έχουν γίνει τα τελευταία χρόνια στην Πληροφορική επιτρέπουν σε πρωτοπόρες εταιρείες να εστιάζουν στις προσωπικές ανάγκες κάθε ανθρώπου. Από την παροχή υπηρεσιών υγείας, μέχρι τις πλατφόρμες τηλεοπτικού ή μουσικού περιεχομένου, με τη βοήθεια αλγορίθμων σκιαγραφούνται τα διαφορετικά προφίλ και οι επιθυμίες κάθε χρήστη. Αυτές οι ψηφιακές διευκολύνσεις μπορούν να χωρέσουν πλέον και μέσα σε ένα μοντέρνο αυτοκίνητο εξασφαλίζοντας άνεση σε οδηγό και επιβάτες.

Η πρακτική για προσωποποιημένα προϊόντα και υπηρεσίες είναι ιδιαίτερα δημοφιλής στο καταναλωτικό κοινό. Σύμφωνα με έρευνα της Salesforce Research, το 74% των καταναλωτών περιμένουν από τις εταιρείες να κατανοούν τις ανάγκες και τις προσδοκίες τους και το 56% προτιμούν να αγοράζουν από καινοτόμες εταιρείες που συνεχώς αναπτύσσουν προϊόντα και υπηρεσίες αξιοποιώντας τα νέα εργαλεία της τεχνολογίας.

Η Mercedes-Benz βρίσκεται μεταξύ των εταιρειών που αφουγκράζονται τις ανάγκες της εποχής και χρησιμοποιούν τις δυνατότητες της τεχνολογίας για να προχωρήσουν ένα βήμα πιο πέρα. Μία από αυτές τις καινοτόμες υπηρεσίες επιτρέπει τον έλεγχο του οχήματος από την οθόνη ενός κινητού τηλεφώνου, προτού καν ο οδηγός βρεθεί πίσω από το τιμόνι. Πρόκειται για την ψηφιακή πλατφόρμα Mercedes me, η οποία φέρνει πιο κοντά τον χρήστη της με το αυτοκίνητό του, προσφέροντας λύσεις σε καθημερινά προβλήματα και ανάγκες.  

Το Mercedes me δεν είναι μία απλή εφαρμογή σερφαρίσματος στο διαδίκτυο. Εξασφαλίζει την ασύρματη διασύνδεση του οδηγού με το αυτοκίνητό του. Δίνει, μεταξύ άλλων, τη δυνατότητα ελέγχου της ποσότητας των καυσίμων στο ρεζερβουάρ, της πίεσης του αέρα στα ελαστικά ή της κατάστασης των φρένων από την οθόνη ενός smartphone. Ο χρήστης αυτής της πλατφόρμας μπορεί να στέλνει από το κινητό του τηλέφωνο στο αυτοκίνητό του νέους προορισμούς και να ενημερώνει τους ψηφιακούς χάρτες πλοήγησης. Ο κατάλογος των παρεχόμενων διευκολύνσεων είναι μακρύς και δείχνει πόσο έχει εξελιχθεί και στον κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας το Διαδίκτυο των Πραγμάτων (Internet of Things), δηλαδή η ψηφιακή σύνδεση και η ανταλλαγή δεδομένων μεταξύ διαφορετικών συσκευών.

Ένα ακόμη βήμα καινοτομίας είναι και το infotainment σύστημα πολυμέσων, Mercedes-Benz User Experience (MBUX) που έχει αναπτυχθεί από τη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία. Εκμεταλλευόμενο τις δυνατότητες της τεχνητής νοημοσύνης αυτό το πρωτοποριακό σύστημα μπορεί να προσαρμοστεί στις προτιμήσεις και τις συνήθειες διαφορετικών χρηστών. Το λογισμικό του μπορεί να απομνημονεύσει τα αγαπημένα τραγούδια επιβατών ή του οδηγού, αλλά και τον ραδιοφωνικό σταθμό της προτίμησής τους και να τα ταυτίσει με συγκεκριμένες διαδρομές (για παράδειγμα με τη διαδρομή προς το γραφείο ή το σπίτι). Όλη η πληροφορία είναι διαθέσιμη στο υψηλής ανάλυσης Widescreen Cockpit. Πρόκειται για μια οθόνη αφής και πλοήγησης επαυξημένης πραγματικότητας. Υπάρχει όμως και η δυνατότητα φωνητικών εντολών. Με τη φράση «Hey Mercedes» ενεργοποιείται αυτή η υπηρεσία και το όχημα μπορεί να ακούσει τον οδηγό. Με τις φωνητικές εντολές μπορείτε μεταξύ άλλων να ακούσετε τα email σας, ακόμη και την πρόγνωση του καιρού.

Σε μια εποχή που δεχόμαστε καταιγισμό πληροφοριών και έχουμε στη διάθεσή μας άπειρες επιλογές καινοτόμες υπηρεσίες που προσαρμόζονται στις δικές μας ανάγκες βοηθούν να γλιτώσουμε χρόνο και ενέργεια. Είναι σαν ένα καλό κοστούμι που ράβεται προσεκτικά στα μέτρα μας.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή