ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ανοίγει ξανά τις πύλες του το Samaritaine στο Παρίσι

LE PARISIEN, BLOOMBERG, REUTERS

Το νέο Samaritaine δεν θα θυμίζει ένα συνηθισμένο εμπορικό κέντρο, καθώς θα στεγάζει ξενοδοχείο πέντε αστέρων Cheval Blanc, πολυτελή εστιατόρια, γραφεία και σπα με τη σφραγίδα του οίκου Christian Dior.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Τις πόρτες του στο καταναλωτικό κοινό θα ανοίξει έπειτα από δεκαπέντε χρόνια ένα από τα πιο εμβληματικά εμπορικά κέντρα στην καρδιά του Παρισιού. Tο Samaritaine, άλλοτε ναός της κατανάλωσης, πλέον ανανεωμένο και προσαρμοσμένο στις ανάγκες της σύγχρονης εποχής, αναμένει από τα εγκαίνιά του, τον Απρίλιο του 2020, σχεδόν 5 εκατ. επισκέπτες στον πρώτο χρόνο λειτουργίας.

Το καινούργιο Samaritaine δεν θα θυμίζει, ωστόσο, ένα συνηθισμένο εμπορικό κέντρο, καθώς θα στεγάζει ένα ξενοδοχείο πέντε αστέρων Cheval Blanc, πολυτελή εστιατόρια, γραφεία και σπα με τη σφραγίδα του οίκου Christian Dior. Βέβαια, θα έχει και καταστήματα της DFS, που θα φέρουν αποκλειστικά μάρκες του οίκου πολυτελών ειδών και υψηλής ραπτικής LVMH, όπως για παράδειγμα Louis Vuitton και Fendi. Ο LVMH, με διευθύνοντα σύμβουλο τον Μπερνάρ Αρνό, τον πλουσιότερο άνδρα της Ευρώπης, είχε εξαγοράσει την πλειονότητα των μετοχών του Samaritaine το 2001 έναντι 225 εκατ. ευρώ, ενώ στη συνέχεια απέκτησε πλήρη έλεγχο του ιστορικού εμπορικού κέντρου. Εκτοτε έχει επενδύσει 750 εκατ. ευρώ για την ανακαίνισή του.

Σύμφωνα με το αρχικό σχέδιο, το πολυκατάστημα θα λειτουργούσε κανονικά παράλληλα με την ανακαίνιση. Ωστόσο, το 2004 υποχρεώθηκε να κλείσει για λόγους ασφαλείας. «Χρειάστηκαν πέντε χρόνια για να οριστικοποιηθεί το σχέδιο και να πείσουμε το δημαρχείο του Παρισιού, πέντε χρόνια για να λάβουμε την έγκριση και να απαντήσουμε στις προσφυγές και πέντε χρόνια για την ολοκλήρωση του κολοσσιαίου έργου που είχαμε δεσμευτεί να φέρουμε εις πέρας», σχολίασε ο Ζαν-Ζακ Γκιονί, οικονομικός διευθυντής του LVMH.

Σε μια περίοδο που η καταναλωτική φρενίτιδα μεταναστεύει και εκτονώνεται στο Διαδίκτυο, η επένδυση ύψους 1 δισ. ευρώ για την εξαγορά ενός παραδοσιακού εμπορικού κέντρου φαίνεται παράδοξη, ιδίως επειδή προέρχεται από τον πλουσιότερο Ευρωπαίο. Το ανανεωμένο Samaritaine δεν θα απευθύνεται ωστόσο στον μέσο καταναλωτή, αλλά θα στοχεύει στους τουρίστες και ιδίως στους Κινέζους, οι οποίοι εξακολουθούν να υποστηρίζουν τον κλάδο των ειδών πολυτελείας. Πολλοί Κινέζοι τουρίστες ψωνίζουν, μάλιστα, φανατικά από τον οίκο LVMH. Πρόκειται για μεγάλη αλλαγή από την περίοδο που το Samaritaine αποτελούσε το μεγαλύτερο και το πιο οικονομικό πολυκατάστημα του Παρισιού.

Αρχιτεκτονική

Οσον αφορά την αρχιτεκτονική, τα συνολικά έξι κτίρια του Samaritaine, εκ των οποίων το ένα έχει αξιολογηθεί ως ιστορικό μνημείο, έχουν διατηρήσει ανάμεικτα στοιχεία από τους περίπου τέσσερις αιώνες κατά τους οποίους ανεγέρθηκαν. Ενα από τα πιο μοντέρνα χαρακτηριστικά, το οποίο προστέθηκε μετά την εξαγορά από τον οίκο LVMH, είναι το γυάλινο κυματιστό περίβλημα του κτιρίου, κατασκευασμένο από την ιαπωνική αρχιτεκτονική εταιρεία SANAA. «Το Samaritaine δεν έχει αρχιτεκτονική ενότητα, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι δεν έχει προσωπικότητα», δήλωσε ο Ζαν-Ζακ Γκιονί. «Ταιριάζει το ότι θα υπάρξει μια ισχυρή αρχιτεκτονική πινελιά από τον 21ο αιώνα για να ολοκληρώσει τη νέα εκδοχή του κτιρίου», συμπλήρωσε ο Γκιονί.

Το Samaritaine, με έκταση 20.000 τ.μ., θα είναι «το μικρότερο σε σχέση με τα πολυκαταστήματα του Παρισιού», όπως δήλωσε η Ελεονόρ ντε Μπουασόν, υψηλόβαθμο στέλεχος της DFS, θυγατρικής της LVMH. Αναμένει περίπου 5 εκατ. επισκέπτες τον πρώτο χρόνο λειτουργίας του και πρόκειται να ανταγωνιστεί τα εμβληματικά εμπορικά κέντρα του Παρισιού, όπως για παράδειγμα το Printemps ή το Galeries Lafayette, το οποίο και επισκέπτονται περίπου 37 εκατ. καταναλωτές ετησίως.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ