ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Απρόσιτα θα γίνουν τα κοσμήματα του Tiffany

Μέχρι την εξαγορά του ο οίκος κοσμημάτων απευθυνόταν σε ευρύ καταναλωτικό κοινό, παρά τις υψηλότατες τιμές σε ορισμένα προϊόντα.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Με ανυπομονησία περιμένουν οι σταθεροί πελάτες της εμβληματικής κοσμηματοποιίας Tiffany να δουν τι ακριβώς σημαίνει η εξαγορά της από τον οίκο ειδών πολυτελείας και υψηλής ραπτικής LVMH.

Μέχρι και την προηγούμενη εβδομάδα, οπότε ανακοινώθηκε η εξαγορά αξίας 16,6 δισ. δολαρίων, ο αμερικανικός οίκος κοσμημάτων απευθυνόταν σε ευρύ καταναλωτικό κοινό, παρά τις υψηλότατες τιμές σε ορισμένα προϊόντα. Ενδεικτικά, την προηγούμενη εβδομάδα, ενόψει της Ημέρας των Ευχαριστιών, συγκεντρώθηκαν έξω από το εμβληματικό κατάστημα του οίκου Tiffany στην Fifth Avenue της Νέας Υόρκης όχι μόνον τουρίστες, αλλά και ορισμένοι μαθητές λυκείου από το Τέξας. Οπως αναφέρεται σε σχετικό δημοσίευμα του BBC, οι υπάλληλοι του Tiffany υποδέχθηκαν τους καταναλωτές, δείχνοντάς τους τα δαχτυλίδια αρραβώνων, σήμα κατατεθέν του συγκεκριμένου οίκου κοσμημάτων, και οδηγώντας τους στη γνωστή καφετέρια του καταστήματος. Οσοι ενδιαφέρονταν ξεναγήθηκαν και στα άλλα προϊόντα, πέραν των κοσμημάτων, βλέποντας για παράδειγμα τα μπολάκια για σκύλους, που ξεκινούν από τα 130 δολάρια.

Υστερα από την εμφάνιση του καταστήματος της Νέας Υόρκης στην ταινία «Breakfast at Tiffany’s», η αμερικανική μάρκα πολυτελείας απέδειξε ότι απευθύνεται σε ευρύ κοινό και όχι μόνο σε λίγους. Ο Γουόλτερ Χόβινγκ, πρόεδρος της κοσμηματοποιίας το 1961, είχε υπολογίσει τη σημασία της ταινίας για την πορεία του Tiffany και μάλιστα είχε απορρίψει την ιδέα της Μέριλιν Μονρόε ως κεντρικής πρωταγωνίστριας, διότι ήθελε κάποιον που θα μπορούσε να ταυτιστεί με το κοινό. Αποδείχθηκε ότι ήταν μία ευφυέστατη επιχειρηματική κίνηση, όπως σχολίασε στο BBC ο Τζον Λόρινγκ, πρώην διευθυντής σχεδιασμού του οίκου. «Ξαφνικά, ήταν το Tiffany όλων και όλοι μπορούσαν να μπουν στο κατάστημα», συμπλήρωσε χαρακτηριστικά ο Λόρινγκ. Εκτοτε ο οίκος  επεκτάθηκε σε όλο τον κόσμο, επενδύοντας ιδίως σε πολλά υποσχόμενες ασιατικές αγορές, όπως για παράδειγμα στην Κίνα.

Από την προηγούμενη εβδομάδα, όμως, στο πηδάλιο του Tiffany βρίσκεται ο Μπερναν Αρνό, ο πλουσιότερος άνδρας της Ευρώπης και διευθύνων σύμβουλος του γαλλικού οίκου ειδών πολυτελείας LVMH. Ανατρέχοντας στην ιστορία του LVMH, διαπιστώνει κανείς ότι ο Αρνό, αφού εξαγοράζει εμβληματικές μάρκες, ακολουθεί μια γνωστή και επιτυχημένη συνταγή. Βάσει αυτής της συνταγής πιθανολογείται ότι ο LVMH θα επεκτείνει την παρουσία του Tiffany παγκοσμίως, ενώ ταυτόχρονα θα αυξήσει τις τιμές και συνεπώς την αποκλειστικότητα των προϊόντων.

Οι φανατικοί αγοραστές του οίκου Tiffany φοβούνται ότι η 182 ετών κοσμηματοποιία θα χάσει την «ουσία» της, όπως αναφέρεται σε δημοσίευμα του BBC. «Θέλω να συνεχίσουν να εξυπηρετούν το ευρύ κοινό, διότι το ευρύ κοινό είναι που καθορίζει τη μάρκα», σχολίασε στο BBC φανατική πελάτισσα της φίρμας, η οποία κατέχει εκατοντάδες προϊόντα Tiffany. Ορισμένοι καταναλωτές τονίζουν ότι σε κάθε περίπτωση θα παραμείνουν πιστοί και θα εξακολουθήσουν να αγοράζουν.

Οταν ολοκληρωθεί η εξαγορά, μέχρι το μέσο του 2020, αναμένεται ότι ο Tiffany υπό την εποπτεία του LVMH θα προσφέρει περισσότερα προϊόντα αξίας μεταξύ 1.000 και 10.000 δολαρίων, όπως έχει αναφέρει στο Bloomberg ο Λούκα Σόλκα, αναλυτής στη Sandford C. Bernstein. Συγκεκριμένα, προβλέπεται πως ο LVMH θα επενδύσει ιδιαίτερα στα γυναικεία ρολόγια, όπου και έχει μεγάλη εμπειρία μέσω των θυγατρικών των TAG Heuer, Hublot και Zenith στην Ελβετία και μέσω της Chaumet στη Γαλλία. Αντιθέτως, ο Tiffany δεν έχει ισχυρή παρουσία στον κλάδο των ρολογιών.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ