Σοκαριστικοί διάλογοι υπαλλήλων της Boeing για τα μοιραία 737 ΜΑΧ

Σοκαριστικοί διάλογοι υπαλλήλων της Boeing για τα μοιραία 737 ΜΑΧ

2' 49" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Ακόμα περισσότερα ερωτήματα εγείρονται μετά τη δημοσιοποίηση της επικοινωνίας μεταξύ τεχνικών και μηχανικών της Boeing αναφορικά με το μοιραίο 737 MΑΧ. Ενας εργαζόμενος λέει ότι «σχεδιάστηκε από κλόουν, που τους επιτηρούσαν πίθηκοι», ενώ υπάρχουν και στοιχεία που δείχνουν αφενός την πολιτική άγριας περικοπής δαπανών και ανέφικτα, σφιχτά χρονοδιαγράμματα κατασκευής, αφετέρου την προσπάθεια να αποφευχθεί ενδελεχής έλεγχος από τις αρχές, αλλά και να απαξιωθούν οι τελευταίες. Σημειωτέον ότι το μοιραίο 737 ΜΑΧ είναι υπεύθυνο για δύο δυστυχήματα, τον Οκτώβριο του 2018 και τον Μάρτιο του 2019, στην Ινδονησία και στην Αιθιοπία αντιστοίχως, με συνέπεια να χάσουν τη ζωή τους σχεδόν 350 άνθρωποι. Από πέρυσι τον Μάρτιο, τα αεροσκάφη 737 ΜΑΧ σε όλον τον κόσμο έχουν καθηλωθεί. Η Boeing δεσμεύθηκε να υπάρχει διαφάνεια όσον αφορά τις πληροφορίες που ζητούν οι αρμόδιες αρχές – οπότε η ομοσπονδιακή αρχή αεροπλοΐας των ΗΠΑ (FAA) και το Κογκρέσο έχουν απρόσκοπτη πρόσβαση. Η όλη επικοινωνία δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα Washington Post.

Ανώνυμος έγραφε σε μήνυμα στο κινητό τον Απρίλιο του 2017 ότι «το αεροπλάνο σχεδιάστηκε από κλόουν, τους οποίους επόπτευαν πίθηκοι». Σε άλλο, το οποίο αναφέρει το Reuters, λέγονται τα εξής μεταξύ δύο συναδέλφων, με θέμα το εκπαιδευτικό σύστημα προσομοίωσης και τα προβλήματά του: «– Θα έβαζες την οικογένειά σου σε ένα αεροσκάφος του οποίου το πλήρωμα εκπαιδεύθηκε σε σύστημα προσομοίωσης; Εγώ ποτέ. – Ούτε εγώ». Επίσης, σε τρίτη επικοινωνία φαίνεται η απογοήτευση εργαζομένου, ο οποίος πιεζόταν να βρει τα φθηνότερα ανταλλακτικά και να τα τοποθετήσει σε ασφυκτικές προθεσμίες. Αλλος, τον Ιούνιο του 2018 –τέσσερις μήνες πριν από το πρώτο δυστύχημα–, προσευχόταν στον Θεό να τον συγχωρέσει για το «κουκούλωμα» που είχε κάνει.

Διαβάζοντας την αλληλογραφία που δημοσιεύει η Washington Post, αντιλαμβανόμαστε ότι η Boeing είχε προσπαθήσει να μην τεθεί ως απαραίτητη προϋπόθεση για το 737 ΜΑΧ να εκπαιδεύονται σε προσομοιωτές οι πιλότοι – και αυτό είχε να κάνει με την εκπαίδευση πιλότων που πετούσαν προηγούμενες εκδόσεις του 737 ΜΑΧ και μετά αναλάμβαναν μια νεότερη. Αυτή η πολιτική της Boeing, όπως επισημαίνει ο αναλυτής του BBC, Τίο Λέγκετ, δείχνει ότι ήταν έτοιμη να ανοίξει πόλεμο με κάθε αρχή που είχε διαφορετική άποψη για το θέμα. Πρακτικά συνεδρίασης έδειξαν πόσο προσεκτική ήταν η Boeing στην επικοινωνία σχετικά με το σύστημα ελέγχου πτήσης MCAS, το οποίο υπήρχε στα 737 ΜΑΧ και στα δύο δυστυχήματα. Η εταιρεία ήθελε να μειώσει τη σημασία τού ότι ήταν ένα νέο σύστημα, άρα θα απαιτούσε νέα εκπαίδευση πιλότων, που θα αύξανε το τελικό κόστος του αεροπλάνου και θα το καθιστούσε λιγότερο ελκυστικό στους αερομεταφορείς. Σύμφωνα με το σωματείο των πιλότων της αεροπορικής και πελάτισσας της Βοeing, Αmerican Airlines, πριν από την καθήλωση των 737 ΜΑΧ, η εκπαίδευση στις διαφορές του νέου συστήματος MCAS ήταν ένα μονόωρο μάθημα σε iPad και όχι σε προσομοιωτή.

Ωστόσο, στις αρχές της εβδομάδας η Boeing άλλαξε γραμμή πλεύσης και δήλωσε ότι συστήνει στους πιλότους που θα κυβερνήσουν εκ νέου το 737 ΜΑΧ να κάνουν, πριν από την πτήση, και εκπαίδευση σε προσομοιωτή. Κι αυτό συνιστά σημαντική μεταστροφή: ανέκαθεν η αεροναυπηγική εταιρεία ισχυριζόταν πως αρκούσε μία εκπαίδευση στον υπολογιστή, από τη στιγμή που το επισκευασμένο 737 ΜΑΧ ήταν ακριβώς ίδιο με τον προκάτοχό του. Οπως αναφέρει το Reuters, τα τελευταία στοιχεία έρχονται προς επίρρωση της εντύπωσης που δημιουργήθηκε από τις καταθέσεις της διοίκησης της Boeing στο Κογκρέσο και τα όσα περιέγραψαν οι καλή τη πίστει πληροφοριοδότες, ότι η εταιρεία είχε χάσει τον προσανατολισμό της, δίνοντας δυσανάλογα πολλή έμφαση στη μείωση δαπανών εις βάρος της ασφάλειας.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή