ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Η καθήλωση των Boeing 737 MAX απογειώνει την παραγωγή της Airbus

Το 2019 η Airbus είχε προβλήματα και με το πολεμικό της αεροσκάφος Α400Μ, αναγκάστηκε να αναστείλει τα σχέδια για το μεγαλόπνοο σούπερ τζάμπο Α380, ενώ ήρθε σε εξωδικαστικό διακανονισμό ύψους 3,6 δισ. ευρώ με ευρωπαϊκές αρχές εξαιτίας παλαιότερης έρευνας για υπόθεση δωροδοκίας. Ολα αυτά συνέβαλαν στο να παρουσιάσει καθαρές ζημίες ύψους 1,36 δισ. ευρώ.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Η Airbus ετοιμάζεται για πλήρη αντεπίθεση στην αμερικανική Boeing, καθώς ανακοίνωσε ότι θα κατασκευάσει περισσότερα από ποτέ αεροσκάφη, εκμεταλλευόμενη τη δυσχερή θέση, στην οποία έχει περιέλθει η δεύτερη μετά την καθήλωση των αεροσκαφών 737 ΜΑΧ σε όλο τον κόσμο. Η ευρωπαϊκή αεροναυπηγική εταιρεία προέβλεψε χθες ότι το 2020 θα κατασκευάσει σχεδόν 880 αεροσκάφη, ξεπερνώντας και την εξίσου υψηλή παραγωγή του 2019 στα 863 τζετ. Με ορίζοντα το 2023 οι πωλήσεις των αεροσκαφών της οικογένειας Α320 της Αirbus, που είναι ευθέως ανταγωνιστικά στα 737 ΜΑΧ, θα φθάσουν τα 67 σε μηνιαία βάση, ενώ και τα μικρότερης ατράκτου Α220 θα έχουν και αυτά αύξηση στον όγκο παραγωγής τους.

Aυτό που επιθυμεί διακαώς η ευρωπαϊκή αεροναυπηγική εταιρεία, είναι να αφήσει πίσω της το ταραγμένο 2019, στη διάρκεια του οποίου οι ελλείψεις στον μηχανισμό παραγωγής της την εμπόδισαν να κεφαλαιοποιήσει πλήρως τα προβλήματα με την καθήλωση των 737 ΜΑΧ και την κρίση στην Boeing.

Συν τοις άλλοις, η Airbus είχε προβλήματα και με το πολεμικό της αεροσκάφος Α400Μ, αναγκάστηκε να αναστείλει τα σχέδια για το μεγαλόπνοο σούπερ τζάμπο Α380, ενώ ήρθε σε εξωδικαστικό διακανονισμό ύψους 3,6 δισ. ευρώ με ευρωπαϊκές αρχές εξαιτίας παλαιότερης έρευνας για υπόθεση δωροδοκίας. Ως αποτέλεσμα, στο πλαίσιο των ετήσιων αποτελεσμάτων η Airbus είχε ζημίες. «Πολλά πράγματα αφήσαμε πίσω μας», τόνισε μιλώντας σε δημοσιογράφους o διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Γκιγιόμ Φορί. «Θέλουμε να συνεχίσουμε να έχουμε νέους πελάτες και να παραμείνουμε τόσο ορατοί όσο είμαστε σήμερα».  Επιπλέον, η ευρωπαϊκή αεροναυπηγική κατέβαλε 591 εκατ. δολάρια για να αγοράσει το μερίδιο της καναδικής Bombardier στο πρόγραμμα κατασκευής του Α220. Η τελευταία αποχώρησε από την επιχειρηματική συνεργασία και η Airbus έχει αυξήσει σταδιακά στο 75% το μερίδιό της, ενώ το υπόλοιπο 25% ανήκει στον καναδικό επενδυτικό οίκο Investissement Québec. Το αεροσκάφος αυτό μεταφέρει από 100 έως 150 άτομα και λειτουργεί συμπληρωματικά ως προς το μεγαλύτερο Α320.

Οι καλές προοπτικές του νέου αεροσκάφους Α220 έγιναν πιο σαφείς, όταν χθες η Airbus ανακοίνωσε πως έκλεισε συμφωνία για να πωλήσει 50 αεροσκάφη αυτού του τύπου στη νιγηριανή αεροπορική εταιρεία Green Africa Airways. Πρόκειται για νίκη του συγκεκριμένου μοντέλου και της Airbus βέβαια και ο λόγος είναι ο εξής: αρχικά η νεοφυής αφρικανική εταιρεία είχε παραγγείλει τα 737 ΜΑΧ της Boeing, τα οποία όμως έχουν παύσει να πετούν τον τελευταίο χρόνο, δηλαδή από πέρυσι τον Μάρτιο. Το 2019, λοιπόν, η ευρωπαϊκή αεροναυπηγική εμφάνισε καθαρές ζημίες της τάξεως του 1,36 δισ. ευρώ, ενώ η εξωδικαστική διευθέτηση για τις έρευνες σχετικά με υπόθεση δωροδοκίας θα επηρεάσει δυσμενώς τις ταμειακές της ροές εφέτος. Τα λειτουργικά της έσοδα για το 2019, εξαιρουμένων των εφάπαξ επιβαρύνσεων, ανήλθαν 19% σε 6,95 δισ. ευρώ και προβλέπεται να υπερβούν τα 7,5 δισ. ευρώ φέτος.

Εν κατακλείδι, η Airbus έχει κατορθώσει να διευρύνει την οικογένεια των αεροσκαφών τύπου Α320, ώστε να ανταποκρίνεται στις διαφορετικές ανάγκες των πελατών της, δηλαδή από το Α319 με δυνατότητα μεταφοράς από 124 έως 156 επιβάτες και έως το Α321 XLR, που εκτελεί μεγαλύτερης διάρκειας δρομολόγια και μεταφέρει από 185 έως 236 επιβάτες.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ