Δεν ευθύνονται οι παγκολίνοι για τη μετάδοση του κορωνοϊού

ΠΕΚΙΝΟ. Αδίκως κατηγορήθηκαν οι συμπαθέστατοι παγκολίνοι ως ξενιστές του νέου κορωνοϊού. Δεν είναι αυτοί που τον μετέδωσαν στους ανθρώπους, υποστηρίζουν Κινέζοι επιστήμονες, οι οποίοι εκτιμούν ότι η έρευνα για τον ξενιστή του επικίνδυνου ιού πρέπει να εστιαστεί στα άγρια ζώα που μοιράζονται τον βιότοπό τους.

Σειρά μελετών είχε υποδείξει τους παγκολίνους ως πιθανούς ενδιάμεσους ξενιστές, επειδή είχαν εντοπιστεί μεγάλες ομοιότητες ανάμεσα στον νέο κορωνοϊό και παρόμοιους που ανιχνεύονται στα φολιδωτά θηλαστικά. Ωστόσο, η ερευνητική ομάδα του δρος Ζανγκ Ζιγκάνγκ, του πανεπιστημίου Γιουνάν, στη μελέτη που δημοσιεύθηκε στην κινεζική επιστημονική επιθεώρηση Science Daily, τονίζει ότι η γενετική ανάλυση που πραγματοποίησαν δείχνει ότι αυτές οι γενετικές ομοιότητες δεν ξεπερνούν το όριο του 99% που απαιτείται ώστε ο κορωνοϊός να έχει μεταδοθεί σε εμάς από τους παγκολίνους. Ο Ζανγκ, επίσης, επισημαίνει ότι ήταν γνωστό πως οι νυχτερίδες και οι παγκολίνοι ήταν φυσικοί ξενιστές παθογόνων παραγόντων σαν τον νέο κορωνοϊό. Το ενδιαφέρον των επιστημόνων, τους τελευταίους μήνες, έχει εστιαστεί σε αυτά τα δύο είδη. Τον Ιανουάριο, επιστήμονες του Ινστιτούτου Ιολογίας της Γουχάν είχαν διαπιστώσει ότι ο νέος κορωνοϊός είναι κατά 96% γενετικά όμοιος με έναν άλλο που ανιχνεύεται στις νυχτερίδες Rhinolophus affinis, είδος που ζει στα σπήλαια της επαρχίας Γιουνάν. Οι ίδιοι ερευνητές είχαν απομονώσει σε μαλαισιανούς παγκολίνους έναν κορωνοϊό με γενετική ομοιότητα 91,2% με αυτόν που προκαλεί την πανδημία.

Ωστόσο, ο Ζανγκ πιστεύει ότι οι ερευνητές οφείλουν να πραγματοποιήσουν μεγαλύτερες έρευνες στα οικοσυστήματα που μοιράζονται οι παγκολίνοι και οι νυχτερίδες, προκειμένου να εντοπίσουν τον ξενιστή που ευθύνεται για τη μετάδοση του φονικού κορωνοϊού στον άνθρωπο. Οπως τονίζει, είναι πολύ σημαντικό τώρα να αναγνωρίσουμε ποιος ήταν ο ενδιάμεσος ξενιστής του κορωνοϊού και πού συνέβη η πρώτη μετάδοση από τα ζώα στον άνθρωπο, όπως και τον λόγο που η επιδημία έγινε αντιληπτή, αρχικά στη Γουχάν. Αυτά τα ερωτήματα πρέπει να αποτελέσουν τους άξονες για τις μελλοντικές επιστημονικές έρευνες.

Οι νυχτερίδες Rhinolophus affinis ζουν σε ολόκληρη τη νότια Ασία, νότια και κεντρική Κίνα, και νοτιοανατολική Ασία. Ενώ οι μαλαισιανοί παγκολίνοι ζουν σε ολόκληρη τη νοτιοανατολική Ασία.

MHT