ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Εμφύλιος στην EasyJet για την ακύρωση παραγγελίας 100 Airbus

Το κόστος της παραγγελίας των 100 Airbus A380 ανέρχεται σε 5,6 δισ. δολάρια.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Σε μια περίοδο κατά την οποία ο κλάδος των αεροπορικών εταιρειών έχει περιέλθει σε δεινή θέση, ο ιδρυτής του αερομεταφορέα χαμηλού κόστος EasyJet, Στέλιος Χατζηιωάννου έρχεται σε μετωπική σύγκρουση με το Δ.Σ. της εταιρείας του, καθώς προσπαθεί να αποτρέψει δαπάνες που θεωρεί περιττές. Στόχος του είναι να ακυρώσει η εταιρεία την παραγγελία πάνω από 100 αεροσκαφών τύπου Α380 της Airbus, που θα κοστίσουν στην εταιρεία 5,6 δισ. δολάρια. Παράλληλα, ασκεί πιέσεις ώστε να προχωρήσει η εταιρεία σε αύξηση κεφαλαίου.

Ο 53χρονος επιχειρηματίας ελέγχει το 34% της εταιρείας, που είναι και το μεγαλύτερο μερίδιο μεταξύ όλων των ιδιοκτητών της EasyJet. Συγκαλεί αλλεπάλληλες έκτακτες συνελεύσεις και απειλεί να αποπέμψει σταδιακά όλα τα διευθυντικά στελέχη προκειμένου να ακυρώσει η εταιρεία παραγγελία αεροσκαφών αξίας 5,6 δισ. δολαρίων.

Σύμφωνα με τον πρόεδρο του αερομεταφορέα, Τζον Μπάρτον, έχει προτείνει έκτακτη γενική συνέλευση με σκοπό την αποπομπή του Αντρέας Μπίργουιθ, διευθυντικού στελέχους της EasyJet.

Ο Χατζηιωάννου  αποχώρησε από το Δ.Σ. της εταιρείας προ δεκαετίας εξαιτίας διαμάχης για τα σχέδια επέκτασής της. Σε ό,τι αφορά τη συγκεκριμένη παραγγελία των Α380, ήταν ευθύς εξαρχής αντίθετος με την αγορά νέων αεροσκαφών. Τις τελευταίες ημέρες, όμως, έχει ανεβάσει τους τόνους, καθώς θεωρεί ότι οι οικονομικές επιπτώσεις της πανδημίας ενισχύουν τη θέση του κατά των νέων δαπανών. Από την περασμένη Κυριακή ο 53χρονος επιχειρηματίας ζητεί επίμονα να ακυρωθεί η παραγγελία, ενώ επιμένει, παράλληλα  πως η εταιρεία πρέπει να προχωρήσει σε ενίσχυση κεφαλαίου κατά 600 εκατ. στερλίνες, ποσό αντίστοιχο των 742 δισ. δολαρίων μέσω έκδοσης δικαιωμάτων οψιόν για τους μετόχους.

Ο κλάδος έχει περιέλθει σε δεινή θέση με τα αεροσκάφη μικρών και μεγάλων εταιρειών καθηλωμένα στο έδαφος όπως και της ίδιας της EasyJet. Στο μεταξύ, όμως, η μετοχή της έχει σημειώσει θεαματική πτώση από την αρχή του έτους και η εταιρεία εξετάζει όλες τις δυνατότητες όπως την έκδοση νέου χρέους ή μετοχών προκειμένου να ενισχυθεί οικονομικά.  Η EasyJet θεωρείται, βέβαια, από τις ισχυρότερες οικονομικά αεροπορικές εταιρείες με μεγάλη ρευστότητα και μπορεί να αντιμετωπίσει καλύτερα την εξαιρετικά δύσκολη συγκυρία που απειλεί πολλούς αερομεταφορείς με πτώχευση. Στη διάρκεια της εβδομάδας η ΙΑΤΑ προειδοποίησε πως ο κλάδος των αεροπορικών εταιρειών θα χάσει περίπου 61 δισ. δολάρια παγκοσμίως στη διάρκεια του δεύτερου τριμήνου του έτους, καθώς έχουν σταματήσει τα ταξίδια σε παγκόσμιο επίπεδο.

Για περισσότερη αρθρογραφία, γίνετε συνδρομητής στην έντυπη Καθημερινή.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ