Τα ελικόπτερα του EKAB κρύβουν πολλά μυστικά

Τα ελικόπτερα του EKAB κρύβουν πολλά μυστικά

4' 26" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Μυστικά, αποσιωπήσεις, υπόγειες διαβουλεύσεις για νέες χρυσές συμβάσεις αεροδιάσωσης ολυμπιακών προδιαγραφών, συμφέροντα μεγαλοκλινικαρχών, μεγάλα περιθώρια κέρδους και «μεσιτικά» της νέας «μπίζνας» πλέκονται σαν κουβάρι γύρω από τις αεροδιακομιδές του ΕΚΑΒ.

Ολα αυτά εξελίσσονται με τη δική τους αυτόνομη ταχύτητα, στο περιθώριο τριών αεροπορικών τραγωδιών του EKAB σε 25 μήνες με 14 αδικοχαμένους, τέσσερις από τους οποίους ακόμα αναζητούνται στα νερά της Ικαρίας. (Ισως γιατί και αυτή η μακάβρια και ύστατη επιχείρηση έχει αυτή τη δική της διαπλοκή.

Κάποιοι φαίνεται ότι προτιμούν τις ακριβές έρευνες με βαθυσκάφη για τον εντοπισμό και την ανέλκυση και του ελικοπτέρου που έπεσε στις 11/2. Γιατί όλα θα είχαν τελειώσει γρήγορα αν στα ελικόπτερα του EKAB είχε τοποθετηθεί η ευτελούς αξίας συσκευή εντοπισμού ου ονομάζεται Underwater emergency bicon. Πρόκειται για εξοπλισμό αξίας 200 δολαρίων που είχε αγοράσει το EKAB, ο οποίος όμως, ουδέποτε τοποθετήθηκε στα ελικόπτερα!)

Κάποιοι άλλοι, πάντως, στους οποίους πρωτίστως συγκαταλέγονται οι κυβερνητικοί αρμόδιοι για το EKAB, προτίμησαν να σιωπήσουν για την Helitalia, την εταιρεία δηλαδή που ανέλαβε την επιχειρησιακή εκμετάλλευση των πέντε ελικοπτέρων αεροδιάσωσης για τρία χρόνια, αν και αυτή έχει εξαγορασθεί εδώ και επτά περίπου μήνες. Ολοι οι αρμόδιοι μιλούν για την Helitalia. Της φορτώνουν ευθύνες κακής εκτέλεσης της σύμβασης, που όμως λήγει σε λίγους μήνες, ενώ περιέργως «καλύπτουν» την DRF, η οποία την έχει εξαγοράσει (άρα είναι και ανάδοχος όλων των υποχρεώσεών της) με την οποία «συνομιλούν» για νέα σύμβαση στην οποία περιλαμβάνονται και οι αυξημένες ανάγκες των Ολυμπιακών Αγώνων του 2004.

Οπως αποκαλύπτει σήμερα η «K», η γερμανική εταιρεία DRF (με τη μορφή κοινωφελούς συλλόγου) από τις 2 Αυγούστου 2002 έχει γνωστοποιήσει στον πρόεδρο του EKAB X. Ρέσσο ότι «απέκτησε την Helitalia Spa με τις ανήκουσες σ’ αυτήν επιχειρήσεις συντήρησης TASS, μέσω της κατά 100% θυγατρικής της εταιρείας HDM». Οπως αναφέρεται στην ίδια επιστολή «σκοπός της DRF/HDM είναι μαζί με τη θυγατρική επιχείρηση Helitalia να συνεχίσουν την ανάπτυξη της αεροδιάσωσης στην Ελλάδα, σε στενή συνεργασία με τις αρμόδιες αρχές του ΕΚΑΒ».

Γιατί άραγε μέχρι στιγμής έχει κρατηθεί κρυφή αυτή η μετοχική αλλαγή; Μήπως γιατί κάποιοι ήδη έχουν δρομολογήσει μία νέα συναλλαγή και επιθυμούν να κρατηθεί στο απυρόβλητο η νέα μέτοχος;

Πάντως, σύμφωνα με έγγραφα και με επιστολές, στις 17/7/2002, έναν ακριβώς μήνα μετά το δεύτερο δυστύχημα του EKAB στην Ανάφη (έγινε στις 17/6/2002), η DRF (νέα ιδιοκτήτρια της Helitalia), βρέθηκε στο γραφείο του προέδρου του EKAB, κατέθεσε συνολική πρόταση για νέα σύμβαση 5ετούς διάρκειας, ενώ όσοι γνωρίζουν τις κρίσιμες λεπτομέρειες επισημαίνουν με έμφαση και την παρουσία (σ’ αυτήν τη συνάντηση) του κ. Βασίλη Γ. Αποστολόπουλου, του Ιατρικού Κέντρου.

Ομως άλλες τρεις «συμπτώσεις» μάλλον καταδεικνύουν το ενδιαφέρον του Ιατρικού Κέντρου Αθηνών για τον τομέα αεροδιακομιδών του EKAB, παρά αποτελούν τυχαία γεγονότα που μπορούν ίσως και να παρερμηνευθούν:

1) Το 1999, κατά τη διάρκεια του πρώτου διαγωνισμού (που κηρύχθηκε άγονος) για την εκμετάλλευση του πτητικού έργου του EKAB, το Ιατρικό Κέντρο Αθηνών συμμετείχε με ποσοστό 20% σε κοινοπραξία με την DRF και με άλλους τρεις εταίρους (ένας εκ των οποίων ήταν ο μεσάζων της Agusta κ. Αυγερινόπουλος).

2) Την ίδια περίοδο που το EKAB αγόρασε τα 5 ελικόπτερα και το Ιατρικό Κέντρο απέκτησε ένα ιδίου τύπου Agusta A 109, που όμως δεν εντάχθηκε σε πρόγραμμα αεροδιακομιδών και

3) Την επόμενη ημέρα της τρίτης τραγωδίας (12/2/2003) ένα από τα μέλη που ορίσθηκαν από την αρμόδια Επιτροπή για τη διερεύνηση του δυστυχήματος είναι ο πιλότος που πετά και το ελικόπτερο του Ιατρικού Κέντρου Αθηνών!

Ολυμπιακή διαπλοκή

Ενώ λοιπόν τα ελικόπτερα του EKAB πέφτουν με πρωτοφανή συχνότητα και αυξάνεται η λίστα των αδικοχαμένων, μια νέα διαπλοκή εξυφαίνεται, έναν μόλις μήνα ύστερα από το δεύτερο δυστύχημα.

Οπως προκύπτει από στοιχεία που διαθέτει η «K», η DRF και οι εγχώριοι συνεργάτες της, το περασμένο καλοκαίρι πρότειναν στο EKAB την ίδρυση νέας ελληνογερμανικής επιχείρησης αερομεταφορών, για τη διαχείριση, εκτός των άλλων και του φιλέτου της Ολυμπιάδας. Υπενθυμίζεται ότι για την κάλυψη των αναγκών κατά την περίοδο των Ολυμπιακών Αγώνων του 2004 προβλέπεται η διάθεση στο EKAB κεφαλαίων για την αγορά 5 ελικοπτέρων και δύο αεροσκαφών. Οπως όμως προκύπτει το EKAB μετά τη μετεγκατάστασή του από το Ελληνικό στην Ελευσίνα δαπάνησε σημαντικά κεφάλαια για τις νέες του εγκαταστάσεις, μη προβλέποντος βέβαια τον σχεδιασμό έστω και ενός σημείου προσγείωσης κοντά στα νοσοκομεία. Ετσι, μη έχοντας πόρους, σχεδίασε τη μίσθωση υπηρεσιών και για τις ανάγκες του 2004.

Στο πλαίσιο αυτό η DRF εγγράφως προτείνει στο EKAB:

– Την αύξηση του στόλου των ελικοπτέρων αεροδιάσωσης σε 8 έως 10, υπολογίζοντας ότι το EKAB θα πρέπει να διαθέσει τα δικά του άνευ ενοικίου και ότι θα πρέπει να νοικιασθούν 4-5 νέα πτητικά μέσα. Σ’ αυτά προτείνει να προστεθούν και δύο ασθενοφόρα αεροπλάνα, που μπορεί να εξασφαλίσει μέσω της θυγατρικής της, της αυστριακής ARA.

– Εμμέσως πλην σαφώς η DRF «πλασάρει» στο EKAB και «ποιοτικό» management στον τομέα της ιατρικής διάσωσης και εντατικής ιατρικής με ελικόπτερα και αεροπλάνα.

– Το τραγικότερο είναι ότι υπόσχεται πως μαζί με την θυγατρική της Helitalia, στο πλαίσιο της επιζητούμενης νέας σύμβασης (2003-2008) θα αναπτύξει «ένα πρόγραμμα εκπαίδευσης και ελέγχου πτήσης για την αύξηση της ασφάλειας πτήσεων», σύμφωνα με τις ισχύουσες (νεώτερες) ευρωπαϊκές ρυθμίσεις JAR-OPS 3!

Επιβεβαιώνεται ότι η Helitalia δεν έχει υιοθετήσει τα νέα πρότυπα, δεν έχει υποχρεωθεί για κάτι τέτοιο ούτε από την ΥΠΑ, δεν έχει εκπαιδεύσει τους πιλότους της για πτήσεις με όργανα και για πτήσεις τη νύχτα με βάση την όραση (VFR) και άλλα ίσως καίρια για τις αλλεπάλληλες τραγωδίες στις πτήσεις του EKAB.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή