Πάνω από 2,4 δισ. ευρώ τα χρέη της Ολυμπιακής

Πάνω από 2,4 δισ. ευρώ τα χρέη της Ολυμπιακής

3' 4" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Χρέη που ξεπερνούν τα 2,4 δισ. ευρώ (ή 1,6 δισ. ευρώ εάν αφαιρεθούν τα ποσά που έχουν επιδικαστεί από τη Διαιτησία αλλά δεν αναγνωρίζονται από την Ε.Ε.) προς διάφορες κατευθύνσεις, διατηρεί στα κατάστιχά του ο Ομιλος της Ολυμπιακής. Το υπουργείο Μεταφορών – Επικοινωνιών απέστειλε προς την ΟΣΠΑ, εκτός από τις αποφάσεις της Ε.Ε. για το σχέδιο αποκρατικοποίησης της Ολυμπιακής, και οικονομικές καταστάσεις, σύμφωνα με τις οποίες προκύπτουν χρέη που ξεπερνούν τα 950 εκατ. ευρώ μόνο προς την εφορία και το ΙΚΑ. Οι ληξιπρόθεσμες οφειλές μόνο της Ολυμπιακής Αεροπορίας – Υπηρεσίες προς το ΙΚΑ ανέρχονται σε 452,7 εκατ. ευρώ. Παράλληλα η εταιρεία διατηρεί χρέη που αγγίζουν το μισό εκατομμύριο ευρώ (497,427 εκατ. ευρώ) προς την εφορία και αφορούν οφειλές από το 2001 έως τον Ιούνιο του 2008. Για την περίοδο 2004 – 2007 τα 285 εκατ. ευρώ είναι βεβαιωμένα χρέη σε αναστολή και 200 εκατ. ευρώ ληξιπρόθεσμα χρέη.

Από τέλη Σπατόσημου

Δεν απουσιάζουν βέβαια και οι «μικροοφειλές» της Ο.Α.-Υ καθώς σύμφωνα με έγγραφο του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών εμφανίζεται να χρωστά η Ο.Α.-Υ ακόμη 70,3 εκατ. ευρώ, πάνω από 8,5 εκατ. ευρώ στον ΟΤΕ και 3 εκατ. ευρώ σε λοιπούς πιστωτές.

Εκτιμήσεις, μάλιστα, αναφέρουν ότι κατά την περίοδο 2004 – 2007 οι Ολυμπιακές Αερογραμμές εμφανίζονται να χρωστούν 200 εκατ. ευρώ από τέλη Σπατόσημου που δεν έχουν καταβληθεί, 120 εκατ. ευρώ στο ελληνικό Δημόσιο από μισθώσεις αεροσκαφών, 85 εκατ. ευρώ ως χρέος προς την Ο.Α.-Υ και 35 εκατ. ευρώ προς τον ΔΑΑ για τα οποία μάλιστα έχουν υποθηκευτεί τέσσερα αεροσκάφη.

Ιδιαίτερη εντύπωση προκαλεί το γεγονός ότι η Ολυμπιακή Αεροπορία – Υπηρεσίες εμφανίζεται, σύμφωνα με ελέγχους που έχει υποστεί, να μην έχει δηλώσει στην εφορία συγκεκριμένα ποσά από τα οποία προκύπτει παρακράτηση φόρων από αμοιβές ελεύθερων επαγγελματιών, επιδόματα «εκτός έδρας» και αποζημιώσεις απολυμένων υπαλλήλων. Από τα έγγραφα που δόθηκαν στην ΟΣΠΑ, διαπιστώνεται ότι από ελέγχους που πραγματοποίησε το Διαπεριφερειακό Ελεγκτικό Κέντρο Αθηνών του υπουργείου Οικονομίας και Οικονομικών από τον Μάιο του 2007 έως και τον Αύγουστο του 2008, έχουν καταλογιστεί πρόστιμα και οφειλές της Ο.Α.-Υ προς την εφορία ύψους 58,2 εκατ. ευρώ. Απορίας άξιο πώς είναι δυνατόν να μην έχουν γίνει οι απαιτούμενες δηλώσεις προς τις φορολογικές αρχές, το οποίο βέβαια εξηγείται από το γεγονός ότι η εταιρεία αδυνατούσε να κλείσει την οικονομική χρήση των αντίστοιχων ετών.

Ενδιαφέρον παρουσιάζουν και οι λοιπές υποχρεώσεις της εταιρείας προς την εφορία από το 2001 έως το 2008. Οφειλές και προσαυξήσεις εμφανίζουν παράξενη πορεία καθώς ξεκινούν από 45,375 εκατ. ευρώ το 2001, διαμορφώνονται στα 49,67 εκατ. ευρώ το 2002, ενώ το επόμενο έτος πέφτουν στα 3,92 εκατ. ευρώ, εκτοξεύονται στα 95,64 εκατ. ευρώ το 2004 και εκτινάσσονται στα 270,957 το 2008.

Στη δημοσιότητα για πρώτη φορά δίνεται και ο ισολογισμός των Ολυμπιακών Αερογραμμών του 2007, σύμφωνα με τον οποίο τα έσοδα αυξάνονται στα 757 εκατ. ευρώ έναντι 749 εκατ. ευρώ το 2006, οι ζημιές στα 133,7 έναντι 142 εκατ. ευρώ το 2006 παρουσιάζοντας μείωση περίπου 6%. Οι συσσωρευμένες ζημιές ωστόσο διαμορφώνονται στα 509 εκατ. ευρώ προσαυξημένες κατά 35%. Οι λειτουργικές δαπάνες αυξάνονται κατά περίπου 4,5% τη στιγμή που τα έσοδα παρουσιάζουν ρυθμό αύξησης μόλις 1%. Μόλις εκκαθαριστεί η εταιρεία φυσικά απαλλάσσεται και από τα χρέη της, τα οποία το ελληνικό Δημόσιο δεν πρόκειται ποτέ να εισπράξει.

Οι Αραβες

Τη στιγμή που οι φήμες για αραβική είσοδο στη διαδικασία εκδήλωσης ενδιαφέροντος, που είναι σε εξέλιξη, έχουν φουντώσει και εν αναμονή της επίσκεψης του πρωθυπουργού στο Κατάρ (έχει και στο παρελθόν ενδιαφερθεί εγγράφως η Qatar) μια δήλωση εκπροσώπου της Emirates προκαλεί ενδιαφέρον. Σχολιάζοντας σε εκδήλωση στην Κύπρο ο ανώτερος αντιπρόεδρος εμπορικών δραστηριοτήτων της Emirates στην Ευρώπη Nabil Sultan τον εν εξελίξει διαγωνισμό για την εξεύρεση επενδυτή για την Ολυμπιακή, χαρακτήρισε το σενάριο ενδιαφέροντος της Emirates απομακρυσμένο μεν, αφήνοντας ωστόσο ανοιχτό το ενδεχόμενο περαιτέρω συζητήσεων.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή