Εξαγορά Olympic Air από Aegean Airlines έναντι 72 εκατ. ευρώ

Εξαγορά Olympic Air από Aegean Airlines έναντι 72 εκατ. ευρώ

3' 3" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Υστερα από πολλές προσπάθειες, μέσω διαφορετικών οδών και ενός ευνοϊκού τιμήματος για τον αγοραστή, προχώρησαν οι δύο ελληνικές ανταγωνίστριες εταιρείες σε συμφωνία για την πώληση του 100% της Olympic Air στην Aegean Airlines. Χθες ανακοινώθηκε η συμφωνία μεταξύ των Aegean και Marfin Investment Group για την εξαγορά της Olympic Air, αντί 72 εκατ. ευρώ. Εάν ολοκληρωθεί η συμφωνία, η Olympic θα μετατραπεί από θυγατρική της MIG σε θυγατρική της Aegean Airlines. Σημειώνεται ότι το τίμημα που είχε καταβάλει η MIG για την εξαγορά της παλαιάς Ολυμπιακής από το ελληνικό Δημόσιο ανερχόταν σε 177,2 εκατ. ευρώ και αφορούσε τις τρεις εταιρείες (πτητικής εκμετάλλευσης, επίγειας εξυπηρέτησης και τεχνικής βάσης). Η χθεσινή συμφωνία αφορά την εξαγορά μόνο του πτητικού μέρους καθώς οι άλλες δύο εταιρείες (τεχνική βάση και επίγεια εξυπηρέτηση) θα παραμείνουν στη ΜΙG.

Σύμφωνα με ανακοίνωση των εταιρειών, αυτές θα διατηρήσουν το όνομα και τα σήματά τους, διακριτό πτητικό έργο, στόλο και προσωπικό. Η ενοποίηση θα επέλθει, σε πρώτη φάση τουλάχιστον, σε διοικητικό, τεχνικό και εμπορικό επίπεδο. Στο μεταξύ πληροφορίες θέλουν την Aegean να έχει προχωρήσει το τελευταίο διάστημα σε σημαντικό αριθμό απολύσεων προσωπικού, αναμένοντας, κατά τα φαινόμενα, την επικείμενη συμφωνία.

Η συμφωνία τελεί υπό την αίρεση της έγκρισης των αρχών ανταγωνισμού, όπως ακριβώς συνέβη και κατά την προηγούμενη συμφωνία συγχώνευσης των δύο εταιρειών, τον Ιανουάριο του 201, η οποία ωστόσο δεν ολοκληρώθηκε.

Το χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης της συμφωνίας θα προσδιοριστεί από τις αρμόδιες αρχές ανταγωνισμού. Πληροφορίες αναφέρουν ότι δεν έχει αποσαφηνιστεί ακόμη εάν η συμφωνία εξαγοράς θα απασχολήσει την Ευρωπαϊκή Επιτροπή Ανταγωνισμού ή μόνο την αντίστοιχη ελληνική αρχή. Το μερίδιο που διαθέτουν οι δύο εταιρείες είναι σημαντικά περιορισμένο σε σχέση μ’ αυτό που διέθεταν το 2010 και το 2011, ενώ εάν κριθεί ότι η κύρια δραστηριότητα των δύο εταιρειών μαζί αφορά κυρίως το εσωτερικό της χώρας, τότε δεν θα χρειαστεί να απευθυνθούν στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή Ανταγωνισμού.

Κύκλοι της ελληνικής Επιτροπής Ανταγωνισμού σημειώνουν ότι αναμένουν να ενημερωθούν για το εάν θα κληθεί να εξετάσει τη συμφωνία ή εάν ο φάκελος θα σταλεί στις ευρωπαϊκές αρχές. Πάντως, η παρουσία της Cyprus Airways στην εγχώρια αγορά και το μερίδιό της αναμένεται να αποτελέσει βασικό επιχείρημα κατά την εξέταση της συμφωνίας από την Επιτροπή Ανταγωνισμού.

Σχολιάζοντας τη συμφωνία μεταξύ των δύο εταιρειών, κύκλοι του υπουργείου Ανάπτυξης σημειώνουν: «Η εξαγορά της Olympic Air από την Aegean είναι μια επιχειρηματική συμφωνία που προέκυψε και ως αποτέλεσμα της κρίσης. Ως προς το σκέλος του ανταγωνισμού, θα κριθεί από τα αρμόδια όργανα. Ως προς τα υπόλοιπα, υπενθυμίζουμε δύο πράγματα σε όσους διαφώνησαν με την αποκρατικοποίηση της Ολυμπιακής: Πρώτον, η σημερινή τιμή πώλησης είναι αρκετά μικρότερη από το τίμημα που εισέπραξε το Δημόσιο το 2009. Δεύτερον, ενώ η παλιά Ολυμπιακή κόστιζε περίπου 400 εκατ. ευρώ ετησίως, η Aegean και η Olympic Air εισφέρουν 270 εκατ. ευρώ τον χρόνο στα κρατικά ταμεία».

Το δυναμικό των δύο εταιρειών

Η Aegean Airlines διαθέτει στόλο 29 αεροσκαφών (29 Airbus) και η Olympic Air 21, εκ των οποίων τα 7 Airbus, τα 10 Bombardier Q400, και τα 4 Bombardier Dash 8-100. Κατά τη θερινή περίοδο του 2012 η Aegean Airlines έχει προγραμματίσει την εκτέλεση 19 δρομολογίων εσωτερικού και 51 εξωτερικού, ενώ η Olympic Air 38 εσωτερικού και 7 εξωτερικού. Σύμφωνα με τα οικονομικά τους αποτελέσματα η Aegean εμφάνισε το 2011 έσοδα 668,2 εκατ. ευρώ, έναντι 240,5 εκατ. ευρώ, που παρουσίασε η Olympic Air. Οι ζημίες της Aegean διαμορφώθηκαν στα 27,2 εκατ. ευρώ την ίδια χρονιά και για την Olympic Air στα 37,6 εκατ. ευρώ. Οι εκτιμήσεις για την επιβατική κίνηση του 2012 θέλουν την Aegean να διακινεί συνολικά 6 εκατ. επιβάτες (2,6 εκατ. ευρώ στο εσωτερικό και 3,4 εκατ. στο εξωτερικό) και την Olympic Air 2,9 εκατ. επιβάτες (2,3 εκατ. στο εσωτερικό και 600.000 στο εξωτερικό).

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή