Καμπανάκι Χατζηδάκη για τις καθυστερήσεις στην ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ

Καμπανάκι Χατζηδάκη για τις καθυστερήσεις στην ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ

1' 41" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Τους σοβαρούς κινδύνους από τις καθυστερήσεις που σημειώνονται στις αποκρατικοποιήσεις των ΤΡΑΙΝΟΣΕ και ΕΕΣΣΤΥ θέτει σε ερώτησή του προς τον αρμόδιο υπουργό, Γιώργο Σταθάκη, ο βουλευτής της Ν.Δ. Κωστής Χατζηδάκης. Σύμφωνα με την ερώτηση, ο πιο σοβαρός κίνδυνος υφίσταται από μια ενδεχόμενη ματαίωση της αποκρατικοποίησης των δύο επιχειρήσεων, γεγονός που μπορεί να εγείρει από την πλευρά της Κομισιόν την ανάκτηση κρατικών ενισχύσεων ύψους έως 3,1 δισ. ευρώ. Σύμφωνα με τον βουλευτή της Ν.Δ., η Κομισιόν δέχτηκε να μην εγείρει θέμα επιστροφής κρατικών ενισχύσεων εφόσον όμως προχωρήσουν οι δύο αποκρατικοποιήσεις.

Σε άλλη περίπτωση, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα κληθεί να επιστρέψει κρατική ενίσχυση ύψους τουλάχιστον 600 εκατ. Η εξέλιξη αυτή ωστόσο μπορεί να εγείρει θέμα κρατικών ενισχύσεων ύψους 2,5 δισ., καθώς συνδέεται και με τη συνολική αναδιάρθρωση της εταιρείας ΟΣΕ. Ο κ. Χατζηδάκης υπογραμμίζει ακόμη ότι, παρά το γεγονός ότι οι διαγωνισμοί για τις αποκρατικοποιήσεις των ΤΡΑΙΝΟΣΕ και ΕΕΣΣΤΥ βρίσκονται στην τελική φάση, έχει προκληθεί σύγχυση σχετικά με τις πραγματικές προθέσεις της κυβέρνησης. Ο ίδιος αναφέρεται στις προεκλογικές δηλώσεις του κόμματος που έκαναν λόγο για… επανακρατικοποίηση των ΤΡΑΙΝΟΣΕ και ΕΕΣΣΤΥ, ενώ μετεκλογικά η κατάσταση διαφοροποιήθηκε. Αλλοι υπουργοί (Γ. Βαρουφάκης) χαρακτήρισαν «μονόδρομο» την αποκρατικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ενώ κάποιοι άλλοι (Π. Λαφαζάνης) έκαναν λόγο για έναν «ΟΣΕ που δεν πωλείται». Ο κ. Χατζηδάκης με την ερώτησή του απευθύνει τα ακόλουθα ερωτήματα προς την κυβέρνηση:

1. Η κυβέρνηση επιμένει στις προεκλογικές της θέσεις περί ενός ενιαίου δημόσιου σιδηροδρομικού οργανισμού;

2. Σκοπεύει να συνεχίσει τον διαγωνισμό που βρίσκεται σε εξέλιξη; Και αν ναι, αυτό θα συμβεί με αλλαγές στους όρους του διαγωνισμού; Σε αυτή την περίπτωση ποιες θα είναι αυτές οι αλλαγές;

3. Ποιες εξελίξεις έχουν σημειωθεί για το συγκεκριμένο θέμα τόσο στις συζητήσεις της ελληνικής κυβέρνησης με τη ρωσική πλευρά, όσο και άλλες συζητήσεις που ενδεχομένως έχουν λάβει χώρα;

4. Σε περίπτωση που σταματήσει η διαδικασία ιδιωτικοποίησης, τότε ποια πολιτική σκοπεύει να ακολουθήσει η κυβέρνηση για τον εκσυγχρονισμό των σιδηροδρομικών υποδομών της χώρας;

5. Τι προτίθεται να πράξει η κυβέρνηση στην περίπτωση που οι ιδιωτικοποιήσεις σταματήσουν και η Κομισιόν απαιτήσει την επιστροφή των κρατικών ενισχύσεων;

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή