Αντιπαράθεση ΤΡΑΙΝΟΣΕ – ΟΣΕ για τις υποδομές του σιδηροδρόμου

Αντιπαράθεση ΤΡΑΙΝΟΣΕ – ΟΣΕ για τις υποδομές του σιδηροδρόμου

3' 1" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

«Η εποχή της σιωπής έχει παρέλθει ανεπιστρεπτί». Με τη φράση αυτή απάντησε χθες η ΤΡΑΙΝΟΣΕ στην κρατική εταιρεία ΟΣΕ. Η ιδιωτική εταιρεία εκτέλεσης σιδηροδρομικού έργου διαμαρτύρεται πλέον δημοσίως για την κακή κατάσταση των υποδομών του σιδηροδρομικού δικτύου, η οποία εκθέτει κυρίως την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, παρόλο που η ίδια δεν έχει καμία ευθύνη στη διαχείριση των υποδομών αυτών. Σύμφωνα με πηγές προσκείμενες στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ, η ιταλικών συμφερόντων εταιρεία «έχει κουραστεί να αποστέλλει επιστολές (σ.σ.: στον ΟΣΕ ως διαχειρίστρια εταιρεία) σχετικά με δυσλειτουργίες των υποδομών του δικτύου». Πρόκειται για μεγάλες δυσλειτουργίες, όπως είναι π.χ. η διακοπή ηλεκτροδότησης στη γραμμή, αλλά και για μικρές, π.χ. βλάβη ανελκυστήρα ή κυλιόμενης σκάλας. Ετσι, πλέον, η κόντρα μεταφέρεται στη δημόσια σφαίρα.

Τα στελέχη της ΤΡΑΙΝΟΣΕ υποστηρίζουν ότι εικόνες όπως εκείνη που μεταφέρεται στα χέρια δύο ανθρώπων άτομο με ειδικές ανάγκες δεν τιμούν ούτε την εταιρεία ούτε τη φήμη της, αλλά ούτε και τη χώρα. Εξίσου σημαντικό, όπως επισημαίνεται από την πλευρά της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, είναι ότι με τις συνεχείς αστοχίες της υποδομής πλήττεται η αξιοπιστία των σιδηροδρομικών μεταφορών της χώρας και εντέλει η φήμη της ίδιας της εταιρείας. Αναφορά γίνεται στις συνεχείς εμπλοκές συρμών, είτε λόγω απώλειας ενεργειακής υποστήριξης είτε λόγω λαθών στον (χειροκίνητο) χειρισμό της υποδομής.

Στελέχη της ΤΡΑΙΝΟΣΕ αναφέρονται σε περιστατικό λίγο πριν από την 28η Οκτωβρίου, κατά το οποίο ένας συρμός με κατεύθυνση από Θεσσαλονίκη προς Αθήνα βρέθηκε από λάθος του κλειδούχου στη γραμμή προς Κιλκίς. Το τρένο βεβαίως σταμάτησε, δεδομένου ότι στη συγκεκριμένη γραμμή δεν υπάρχει ηλεκτροκίνηση και ο παντογράφος (κεραία) έμεινε κυριολεκτικά στον αέρα. Aκόμη, τυχαία γεγονότα, όπως η πτώση κλαδιών, ή άλλα, που δεν είναι τυχαία, όπως η διέλευση άγριων ζώων (κυρίως αγριογούρουνα) ή ακόμη και ανθρώπων, δημιουργούν μεγάλα προβλήματα στις σιδηροδρομικές συγκοινωνίες. «Στο πλαίσιο αυτό», παραδέχεται υψηλόβαθμο στέλεχος της εταιρείας, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ δεν μπορεί να παρέμβει, ακόμη και για την αλλαγή μιας λάμπας σε μια αποβάθρα».

Ο ΟΣΕ, από την πλευρά του, έκανε λόγο για υποδομές που βρίσκονται σε κρίσιμο σημείο, «ως αποτέλεσμα των επιβαρύνσεων που αναγκαστικά προκαλούνται από την υλοποίηση νέων και σημαντικών έργων». Μάλιστα, τα έργα αυτά, σύμφωνα με τον ΟΣΕ, σήμερα παραδίδονται με ταχύτατους ρυθμούς, «σε αντίθεση με την πραγματικότητα που επικρατούσε μέχρι το 2014». Προσθέτει ακόμη ότι υπάρχουν συστήματα ενημέρωσης του επιβατικού κοινού που έχουν παραληφθεί εδώ και μία δεκαετία, αλλά δεν λειτουργούν ακόμη, ότι δημιουργείται ειδική διεύθυνση στον ΟΣΕ που θα εξειδικεύεται στην αντιμετώπιση των προβλημάτων των επιβατών και ότι καταβάλλεται υπεράνθρωπη προσπάθεια του προσωπικού να αμβλυνθούν τα προβλήματα. «Φαίνεται σαφώς», αναφέρει η ανακοίνωση του ΟΣΕ, «από τα διαφαινόμενα στη σιδηροδρομική πραγματικότητα της χώρας, ότι ο μόνος στη χώρα που πραγματοποιεί επενδύσεις και συμβάλλει αποτελεσματικά στην αλλαγή της πραγματικότητας προς ένα καλύτερο αύριο είναι ο δημόσιος χώρος (σ.σ.: τομέας) με τη συμβολή της πολιτείας». Τέλος, αποδίδει τις διαμαρτυρίες της ΤΡΑΙΝΟΣΕ στην πρόσφατη έκθεση της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ), που εμφανίζει ότι το 83% των παραπόνων του επιβατικού κοινού εστιάζεται στην τιμολογιακή πολιτική.

Πηγές προσκείμενες στον ΟΣΕ ανέφεραν χθες ότι ο επικεφαλής της ΤΡΑΙΝΟΣΕ Φίλιππος Τσαλίδης έχει μια ιδιότυπη διελκυστίνδα με τον υπουργό Υποδομών Χρ. Σπίρτζη αναφορικά με τα γρήγορα τρένα και έτσι τώρα βάλλει κατά του ΟΣΕ. Η αλήθεια όμως είναι ότι η σιδηροδρομική υποδομή βρίσκεται σε τραγική κατάσταση. Οι συρμοί σταματούν στη μέση της διαδρομής και ο προαστιακός σιδηρόδρομος της Αθήνας δείχνει τριτοκοσμικός.

Από την άλλη πλευρά, στελέχη της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, αναφερόμενα στα παράπονα των επιβατών, σημείωναν ότι η επίκλησή τους από τον ΟΣΕ γίνεται καθαρά για λόγους εντυπώσεων. Υπογράμμιζαν μάλιστα ότι η συλλογή των συγκεκριμένων παραπόνων έγινε από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ και ότι αυτή τα διαβίβασε στη ΡΑΣ. Υπογράμμιζαν, τέλος, ότι τα περίπου 2,5 χιλιάδες παράπονα αντιστοιχούν σε πάνω από 3 εκατ. επιβάτες που πραγματοποιούν 15 εκατ. μετακινήσεις κάθε χρόνο.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή