Στη Βουλή η σύμβαση για την οδική σύνδεση Λαμίας – Ξυνιάδας

Στη Βουλή η σύμβαση για την οδική σύνδεση Λαμίας – Ξυνιάδας

2' 18" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Στη Βουλή κατατέθηκε η τροποποίηση της σύμβασης παραχώρησης του Ε65 για την κατασκευή του τμήματος Λαμίας – Ξυνιάδας. Προηγήθηκε η θετική γνωμοδότηση του Ελεγκτικού Συνεδρίου και πλέον στόχος του υπουργείου Υποδομών είναι η ψήφιση της ρύθμισης έως τις 21 Δεκεμβρίου. Παράλληλα, έγινε και η οριστική ένταξη του έργου στο ΕΣΠΑ, προς 331,69 εκατ. ευρώ. Η έγκριση της ρύθμισης θα ανοίξει τον δρόμο να ξεκινήσουν τα έργα στο νότιο τμήμα του Ε65, μήκους 32,5 χλμ.

«Η συμφωνία τροποποίησης διατάξεων της σύμβασης παραχώρησης» ανάμεσα στον υπουργό Υποδομών Χρήστο Σπίρτζη και την εταιρεία Κεντρική Οδός (την οποία αποκάλυψε η «Κ» στις 4 Νοεμβρίου) αφορά τόσο την περίοδο κατασκευής, όσο και την περίοδο λειτουργίας του νότιου τμήματος του Ε65. Για την περίοδο κατασκευής προβλέπει αυστηρές προθεσμίες –επτά μήνες– για την ολοκλήρωση των απαλλοτριώσεων (το υπουργείο Υποδομών, ευτυχώς, έχει ήδη προχωρήσει), αλλά και τις αρχαιολογικές εργασίες και τις μετακινήσεις των δικτύων κοινής ωφελείας. Ορίζει το χρονοδιάγραμμα πληρωμών του κατασκευαστή από το Δημόσιο: άμεσα 45 εκατ. ευρώ από τα 300 εκατ. ευρώ και τα υπόλοιπα σε δόσεις κάθε τρεις μήνες, συν (έπειτα από 6 μήνες) 5,7 εκατ. ευρώ για «εργασίες αποκατάστασης» των ημιτελών έργων του ίδιου τμήματος. Να σημειωθεί ότι το Δημόσιο θα καταβάλει 13,1 εκατ. ευρώ σε απαλλοτριώσεις και έχει προϋπολογίσει 1,5 εκατ. ευρώ για αρχαιολογικές ανασκαφές (οι οποίες θα πραγματοποιηθούν μόνο στα κομμάτια του έργου στα οποία άλλαξε η χάραξη, καθώς στα υπόλοιπα είχαν γίνει στα τέλη της προηγούμενης δεκαετίας).

Το σημαντικότερο κομμάτι της συμφωνίας, όμως, αφορά το «πορτοφόλι» του νότιου τμήματος. Οταν ολοκληρωθεί, το τμήμα Λαμίας – Ξυνιάδας θα περάσει στον έλεγχο της Κεντρικής Οδού, η οποία και θα εισπράττει τα έσοδα από τα διόδια και θα τα καταθέτει σε έντοκο λογαριασμό. Επί πέντε χρόνια θα μπορεί να χρησιμοποιεί τα χρήματα αυτά για να καλύψει τα δικά της έξοδα για τη συντήρηση και λειτουργία του (στα οποία θα τεθεί με συμφωνία δύο πλευρών μία «οροφή»). Στο τέλος της πενταετίας θα «κάνει λογαριασμό» και αν υπάρχει υπόλοιπο, τότε το Δημόσιο δικαιούται να το εισπράξει. Να σημειωθεί ότι σε κάθε ανάληψη της Κεντρικής Οδού μέσα σε μία πενταετία, το Δημόσιο θα καλύπτει τον ΦΠΑ.

Μόλις δόθηκε το πράσινο φως από το Ελεγκτικό Συνέδριο, το υπουργείο Οικονομίας και Ανάπτυξης ολοκλήρωσε και την ένταξή του στο ΕΣΠΑ (10 Δεκεμβρίου), με προϋπολογισμό 331,6 εκατ. ευρώ. Υπενθυμίζεται ότι το τμήμα Ξυνιάδας – Τρικάλων, μήκους 80 χλμ., κόστισε στο Δημόσιο και την Ε.Ε. περίπου 1 δισ. ευρώ, αν συνυπολογιστούν, εκτός από τη χρηματοδοτική συμβολή, αρχαιολογικές εργασίες, απαλλοτριώσεις, έσοδα από διόδια (που «καλύφθηκαν» από την Ε.Ε. το 2013) και, φυσικά, αποζημιώσεις.

Σύμφωνα με την πράξη ένταξης, το έργο περιλαμβάνει τη δίδυμη σήραγγα Δομοκού, μήκους 3.000 χλμ. (σήμερα ημιτελής), μία μεγάλη γέφυρα μήκους 250 μέτρων και δέκα μικρότερων των 200 μέτρων, τρεις ανισόπεδους κόμβους (Λαμίας, Καρπενησίου, Ξυνιάδας), δύο ημικόμβους (ΠΑΘΕ, Ανθήλη) και έναν σταθμό διοδίων.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή