Χριστούγεννα με την Ελίζαμπεθ Τέιλορ

Eίναι Χριστούγεννα, αλλά κανείς δεν μπορεί να πει με βεβαιότητα ποιας χρονιάς – σίγουρα κάπου στο ξεκίνημα της δεκαετίας του ’50. Η Ελίζαμπεθ Τέιλορ, με χρυσοκίτρινο φόρεμα, ανάμεσα σε δώρα και στολίδια, ποζάρει για προωθητική φωτογραφία της Metro Goldwyn Mayer, του στούντιο που την ανακάλυψε όταν ήταν μόλις έντεκα χρόνων και την ανέδειξε σε σταρ πρώτου μεγέθους. Το 1950 γίνεται δεκαοχτώ και το πρώτο εξάμηνο της ενήλικης ζωής της το γιορτάζει με δύο ταινίες και έναν γάμο, με τον Κόνραντ Χίλτον Τζούνιορ, γόνο της γνωστής οικογενείας. Ούτε δέκα μήνες αργότερα, έχει ήδη πάρει το πρώτο της διαζύγιο, ενώ, πριν τελειώσει η δεκαετία του ’50, έχει κάνει άλλους τρεις γάμους. 

Εκείνος ο πρώτος, όμως, με 600 καλεσμένους και 3.000 θαυμαστές έξω από την εκκλησία, έχει πληρωθεί από την MGM, που ουσιαστικά κάνει κουμάντο όχι μόνο στην επαγγελματική, αλλά και στην προσωπική ζωή της Τέιλορ. Όταν αποφασίζει να χωρίσει τον Χίλτον, περίφημο playboy και τζογαδόρο, πυροδοτώντας ένα σκάνδαλο, η MGM την «εκδικείται» αναγκάζοντάς τη να παίξει σε ταινίες που εκείνη θεωρεί επιφανειακές. Χρόνια αργότερα, περιγράφει το στούντιο, στο οποίο τελικά έμεινε έως το 1963, ως ένα «μεγάλο εργοστάσιο» που ήλεγχε κάθε πτυχή της ζωής της. «Η παιδική μου ηλικία», είχε δηλώσει, «τέλειωσε όταν με ανέλαβε η MGM».

 


© Gene Lester/Getty Images/Ideal Image

 

Η κόκκινη Μέριλιν

Eίναι αρχές του 1956, λίγο μετά τα Χριστούγεννα, και η Μέριλιν φωτογραφίζεται από τον Τζιν Λέστερ, πρωτοπόρο φωτογράφο του Χόλιγουντ, για συνέντευξη στη Saturday Evening Post. Το 1955 είναι η χρονιά που έχει ξεκινήσει μια τεράστια δικαστική διαμάχη με την 21st Century Fox, μέσω της οποίας εξασφαλίζει προνομιούχο συμφωνία, έχει καταφύγει στη Νέα Υόρκη για να μαθητεύσει στο Actor’s Studio, υπό την καθοδήγηση του ίδιου του Λι Στράσμπεργκ και της γυναίκας του Πόλα, και στο τέλος της χρονιάς έχει ξεκινήσει το ειδύλλιό της με τον Άρθουρ Μίλερ. Νιώθει ήδη άβολα με την εικόνα της σαχλής και αφελούς ξανθιάς που «παίζει με τα μπούτια της» και είναι η στιγμή που αρχίζει να ξεφεύγει. Παρ’ όλα αυτά, παραμένει παροιμιωδώς εκκεντρική και αλλόκοτη με τους δημοσιογράφους. Ο Πιτ Μάρτιν, που έχει αναλάβει τη συγκεκριμένη συνέντευξη, δεν ξαφνιάζεται που την περιμένει μιάμιση ώρα. Τον έχουν προειδοποιήσει. «Θα σε στήσει δύο τρεις φορές μέχρι να σε συναντήσει και μετά θα αργήσει· πολύ. Θα είσαι τόσο έξαλλος, που θα ετοιμαστείς να φύγεις τουλάχιστον τρεις φορές, αλλά κάποιος θα σε πείσει να μείνεις και τελικά θα μπει μέσα η Μέριλιν και, πριν το καταλάβεις, θα σε έχει κερδίσει. Γιατί είναι ζεστή, διασκεδαστική και ευχάριστη. Και μετά από αυτό, όταν κάποιος σου πει “απαράδεκτο από μέρους της να σε στήσει έτσι”, θα θες να τον βρίσεις για την κακία του».  - Μ. N.  

Περιοδικό "Κ"

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ