ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

«Νηνεμία» μετά την «καταιγίδα» αναζητεί η Ελλάκτωρ για το 2019

ΝΙΚΟΣ ΡΟΥΣΑΝΟΓΛΟΥ

Η μείωση του ανεκτέλεστου υπολοίπου έργων από 2 δισ. ευρώ το 2017 σε 1,84 δισ. ευρώ σήμερα οφείλεται στην απουσία νέων έργων, κυρίως στην Ελλάδα, καθώς και στην καθυστέρηση στη δημοπράτηση και ολοκλήρωση των διαγωνισμών σε σειρά από μεγάλα έργα, όπως η υποθαλάσσια σήραγγα Σαλαμίνας, η νέα γραμμή 4 του μετρό και ο Βόρειος Οδικός Αξονας Κρήτης.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Οριστικά πίσω της επιχειρεί να αφήσει τις «αμαρτίες» του παρελθόντος η διοίκηση του ομίλου Ελλάκτωρ, επιλέγοντας να εγγράψει ζημίες από τα έργα σε Βαλκάνια και Μέση Ανατολή, «καθαρίζοντας» όσο το δυνατόν ταχύτερα τον ισολογισμό, με στόχο την άμεση επιστροφή στην κερδοφορία, αρχής γενομένης από την τρέχουσα χρήση. Σύμφωνα με τα όσα προκύπτουν από τα ετήσια αποτελέσματα που ανακοίνωσε χθες η εισηγμένη, οι ζημίες για το 2018 διαμορφώθηκαν σε 95,6 εκατ. ευρώ, ωστόσο, όπως σημειώνεται χαρακτηριστικά, είναι περιορισμένες έναντι του εννεαμήνου, όταν άγγιξαν τα 103 εκατ. ευρώ. Μάλιστα, οι ζημίες της «Ακτωρ», θυγατρικής του τομέα των κατασκευών, οι ζημίες παρέμειναν σταθερές έναντι του εννεαμήνου, καθώς δεν χρειάστηκε να σχηματιστούν νέες προβλέψεις.

Οπως προκύπτει, η διαδικασία αναγνώρισης των ζημιογόνων έργων και της «κάθαρσης» του ισολογισμού ολοκληρώθηκε και πλέον, η εταιρεία έχει τη δυνατότητα να επιστρέψει στην κερδοφορία, χωρίς άλλα «βαρίδια». Είναι χαρακτηριστικό ότι μόνο στη Ρουμανία σχηματίστηκαν προβλέψεις ύψους 79 εκατ. ευρώ που αφορούν ανάληψη υποχρεώσεων εταίρου κοινοπραξίας και αναθεώρηση κερδοφορίας έργων. Επιπλέον 18 εκατ. ευρώ αφορούσαν έργο στο Κατάρ.

Συνολικά το 2018, ο κύκλος εργασιών του ομίλου διαμορφώθηκε σε 1,85 δισ., έναντι 1,86 δισ. ευρώ το 2017, σημειώνοντας οριακή μείωση κατά 0,5%. Βασικός λόγος ήταν η μείωση του τζίρου στον κλάδο της κατασκευής (-3,1% σε 1,46 δισ. ευρώ), που όμως αντισταθμίστηκε από την αύξηση κατά 21,2% στον κύκλο εργασιών του κλάδου των αιολικών σε 60,2 εκατ. ευρώ, ενώ ανοδικά κινήθηκε επίσης ο κύκλος εργασιών στον τομέα του περιβάλλοντος με αύξηση 12,8% σε 86,3 εκατ. ευρώ και των παραχωρήσεων με άνοδο 7,9% σε 240,6 εκατ. ευρώ. Τα ενοποιημένα λειτουργικά κέρδη EBITDA υποχώρησαν κατά 30% σε 143 εκατ. ευρώ (από 204,6 εκατ. ευρώ).

Ειδικότερα, στον κλάδο της κατασκευής, όπου επικεντρώθηκε το μεγαλύτερο μέρος των μεταρρυθμιστικών πρωτοβουλιών της νέας διοίκησης Καλλιτσάντση, οι ζημίες μετά από φόρους διαμορφώθηκαν το 2018 σε 132,4 εκατ. ευρώ, έναντι ζημιών 24,3 εκατ. ευρώ το 2017. Παράλληλα, σημειώνεται ότι η μείωση του ανεκτέλεστου υπολοίπου έργων από 2 δισ. ευρώ το 2017 σε 1,84 δισ. ευρώ σήμερα, οφείλεται στην απουσία νέων έργων, κυρίως στην Ελλάδα, καθώς και στην καθυστέρηση στη δημοπράτηση και ολοκλήρωση των διαγωνισμών σε μια σειρά από μεγάλα έργα, όπως η υποθαλάσσια σήραγγα Σαλαμίνας, η νέα γραμμή 4 του μετρό και ο Βόρειος Οδικός Αξονας Κρήτης.

Σχολιάζοντας τα αποτελέσματα, ο κ. Αναστάσιος Καλλιτσάντσης, διευθύνων σύμβουλος του ομίλου, ανέφερε ότι «η εστίαση της διοίκησης στην κατασκευή παράγει ενθαρρυντικά αποτελέσματα, τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό, όπως διαφαίνεται από τη σταθεροποίηση των ζημιών στην Ακτωρ στα επίπεδα του εννεαμήνου 2018. Η λειτουργική απόδοση βελτιώνεται και έχουμε θέσει τις δικλίδες ασφαλείας που θα επιτρέψουν στον όμιλο να αξιοποιήσει μελλοντικές ευκαιρίες για ανάπτυξη και φυσικά να επιστρέψει στην κερδοφορία. Αναμένουμε πως η συνολική επίδοση του ομίλου θα βελτιωθεί περαιτέρω μετά την ολοκλήρωση της συγχώνευσης με την ΕΛ.ΤΕΧ. Ανεμος».

Ειδικά ως προς τις δικλίδες ασφαλείας, αυτές αναμένεται να δοκιμαστούν στην πράξη άμεσα, καθώς η «Ακτωρ» υπέγραψε νέα σύμβαση 180 εκατ. ευρώ για οδικό έργο στη Ρουμανία, ως επικεφαλής κοινοπραξίας (51%-49%) με τη ρουμανική εταιρεία Euro Construct ’98 Srl, δηλαδή την ίδια εταιρεία της οποίας τις υποχρεώσεις αναγκάστηκε να καλύψει η ελληνική εταιρεία, λόγω οικονομικής δυσπραγίας. Η διοίκηση αναφέρει επ’ αυτού ότι τα οικονομικά μεγέθη του έργου (προσφορά, κόστος κ.λπ.) είναι κατάλληλα προσαρμοσμένα, ώστε να αποφευχθούν ανάλογα φαινόμενα. Επί της ουσίας, έχουν γίνει οι απαιτούμενες προβλέψεις και έχουν ληφθεί τα κατάλληλα μέτρα, ώστε ακόμα και αν ο συνεταίρος της Ελλάκτωρ καταρρεύσει οικονομικά, να μην προκαλέσει περαιτέρω οικονομική ζημία στον ελληνικό όμιλο.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ