ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ψηφιακό έργο ύψους 32 εκατ. ευρώ για τη στάθμευση Ι.Χ.

ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΜΑΝΔΡΑΒΕΛΗΣ

Σκοπός του διαγωνισμού είναι να βρεθεί ο ένας και μοναδικός φορέας ο οποίος θα συνάψει μια τετραετούς διάρκειας συμφωνία-πλαίσιο με το υπουργείο Ψηφιακής Πολιτικής για την ανάπτυξη των συστημάτων ελέγχου και διαχείρισης στάθμευσης στους δήμους.

Αλλο ένα πολυδάπανο, και πιθανώς αχρείαστο, έργο πληροφορικής προκήρυξε ο υπουργός Ψηφιακής Πολιτικής, Τηλεπικοινωνιών και Ενημέρωσης Νίκος Παππάς, το οποίο αφορά τον κεντρικό σχεδιασμό της διαχείρισης των θέσεων στάθμευσης όλων των δήμων της χώρας.

Το έργο, ύψους άνω των 32 εκατ. ευρώ, προκηρύχθηκε χθες και η ηγεσία του υπουργείου Ψηφιακής Πολιτικής ενέταξε τη χρηματοδότησή του στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων (ΠΔΕ). Ετσι, σε μια εποχή που το ελληνικό Δημόσιο δεν διαθέτει πόρους για την απόκτηση εξοπλισμού πολύ πιο χρήσιμου και ωφέλιμου για τους πολίτες και την κοινωνία (π.χ. ασύρματοι ΕΛ.ΑΣ.), διαθέτει δεκάδες εκατομμύρια ευρώ για να βρίσκουν θέσεις στάθμευσης οι δημότες ανά την Ελλάδα.

Σύμφωνα με την προκήρυξη του έργου που φέρει τον τίτλο «Διαμόρφωση στρατηγικής για τις έξυπνες πόλεις και υλοποίηση εθνικού συστήματος διαχείρισης στάθμευσης», ο προϋπολογισμός υλοποίησης ανέρχεται σε 20 εκατ. ευρώ, χωρίς τον ανάλογο ΦΠΑ. Σύμφωνα με τους όρους της προκήρυξης, το αντικείμενο του έργου μπορεί να επεκταθεί κατά 30%, δηλαδή να ανέλθει σε 26 εκατ. ευρώ. Αν σε αυτό προστεθεί και ο ΦΠΑ, το τελικό κόστος του έργου, το οποίο θα έχει διάρκεια τέσσερα έτη, ανέρχεται σε 32,2 εκατ. ευρώ.

Σκοπός του διαγωνισμού είναι να βρεθεί ο ένας και μοναδικός φορέας, ο οποίος θα συνάψει μια τετραετούς διάρκειας συμφωνία-πλαίσιο με το υπουργείο Ψηφιακής Πολιτικής για την ανάπτυξη των συστημάτων ελέγχου και διαχείρισης στάθμευσης στους δήμους. Ο φορέας δεν θα αναπτύξει ο ίδιος τα συστήματα, αλλά θα συνάπτει τις εκτελεστές συμφωνίες με τους δήμους. Προφανώς ο ανάδοχος του έργου-μαμούθ που προκήρυξε ο κ. Παππάς, θα κατευθύνει μέσω των εκτελεστέων συμβάσεων τις αναθέσεις στους εργολάβους και υπεργολάβους που θα αναπτύξουν τις σχετικές τεχνολογίες.

Παράγοντες της αγοράς επικρίνουν το γεγονός ότι στον διαγωνισμό το υπουργείο θα επιλέξει μόνον έναν φορέα, ο οποίος στην πράξη θα καταστεί η «αναθέτουσα αρχή» των επιμέρους έργων ελέγχου και διαχείρισης της στάθμευσης στους 300 δήμους της χώρας. Το υπουργείο όμως θα μπορούσε να προσλάβει δύο ή και τρεις ακόμη φορείς, έτσι ώστε να υπάρχει μεγαλύτερος ανταγωνισμός μεταξύ τους.

Το δεύτερο που επίσης προβληματίζει είναι ότι το έργο προκηρύσσεται παραμονές του Ορθόδοξου Πάσχα και στο μέσον του Καθολικού, όταν όλα υπολειτουργούν. Επιπλέον, η διάρκεια του διαγωνισμού οριακά ξεπερνάει τον ένα μήνα, έχοντας ως ημερομηνία υποβολής των προσφορών την 20ή Μαΐου 2019. Η ημερομηνία διενέργειας του διαγωνισμού (άνοιγμα των προσφορών) έχει προγραμματιστεί για τις 25 Μαΐου 2019. Είναι προφανές ότι η προκήρυξη του έργου είναι μόνον στην ελληνική γλώσσα, περιορίζοντας πρακτικά τον ανταγωνισμό στην εσωτερική αγορά, ειδικά στους χρόνους που ζητείται η υποβολή των προσφορών.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ