Μόνο τα μεγάλα αστικά κέντρα θα αποκτήσουν δίκτυα 4G – Η περιφέρεια θα μείνει με 2G και 3G

Μόνο τα μεγάλα αστικά κέντρα θα αποκτήσουν δίκτυα 4G – Η περιφέρεια θα μείνει με 2G και 3G

2' 19" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Σημαντικά εμπόδια στην ισότιμη πρόσβαση των Ελλήνων πολιτών στα ευρυζωνικά ασύρματα δίκτυα επικοινωνιών εντοπίζονται στην πολιτική διάθεσης του «ψηφιακού μερίσματος» από την Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ). Η τελευταία, στο κείμενο της δημόσιας διαβούλευσης σχετικά με τη διάθεση του «ψηφιακού μερίσματος», θέτει στους παρόχους που θα αναλάβουν τις νέες συχνότητες αποκλειστικά όρους πληθυσμιακής και όχι γεωγραφικής κάλυψης. Αυτό στην πράξη σημαίνει ότι οι ενδιαφερόμενοι θα μπορούν να καλύπτουν τις περιοχές της επικράτειας με καθαρά εμπορικά κριτήρια και όχι ισότιμης πρόσβασης, τουλάχιστον για το μεγαλύτερο μέρος του πληθυσμού. Ειδικότερα, εφόσον ισχύσουν οι όροι της ΕΕΤΤ στην προκήρυξη για τη διανομή του «ψηφιακού μερίσματος», τότε ευρυζωνικά δίκτυα κινητής τηλεφωνίας 4ης γενιάς (4G) θα αποκτήσουν μόνον τα μεγάλα αστικά κέντρα, ενώ τα άλλα μικρότερα αστικά κέντρα, π.χ. κωμοπόλεις, θα παραμείνουν με δίκτυα 2ης και 3ης γενιάς. Σημειώνεται ότι οι συχνότητες που περικλείονται στο «ψηφιακό μέρισμα» θεωρούνται οι πλέον κατάλληλες για την ανάπτυξη των δικτύων κινητής τηλεφωνίας 4ης γενιάς.

Το «ψηφιακό μέρισμα» αποτελεί ένα μπλοκ συχνοτήτων στη ζώνη των 800 MHz (792 έως 862 MHz) και αφορά συχνότητες που απελευθερώνουν τα τηλεοπτικά κανάλια, με τη μετάβασή τους στην ψηφιακή ευρυεκπομπή τηλεοπτικού σήματος.

Οι απελευθερωμένες συχνότητες, όπως αποφασίστηκε σε ευρωπαϊκό επίπεδο, αποδίδονται στις εταιρείες κινητής τηλεφωνίας προκειμένου να αξιοποιηθούν για την ανάπτυξη δικτύων πολύ μεγάλων ταχυτήτων μετάδοσης δεδομένων. Η Ελλάδα μάλιστα εκτιμά ότι θα εισπράξει από τη διάθεση αυτή του «ψηφιακού μερίσματος» περί τα 300 εκατ. ευρώ. Προς την κατεύθυνση αυτή, εκτιμάται ότι ο σχετικός διαγωνισμός θα διενεργηθεί κάποια στιγμή τον ερχόμενο Σεπτέμβριο, ενώ τώρα διανύεται η περίοδος της δημόσιας διαβούλευσης σχετικά με τη διαδικασία εκχώρησης των συγκεκριμένων συχνοτήτων.

Οι εταιρείες κινητής τηλεφωνίας που είναι οι άμεσα ενδιαφερόμενοι για το «ψηφιακό μέρισμα» αντιδρούν στο αιτούμενο τίμημα από την πλευρά της ΕΕΤΤ, δηλαδή του Ελληνικού Δημοσίου. Οι ίδιες υποστηρίζουν ότι το τίμημα εκτιμήθηκε το 2009, σε μια περίοδο που η αγορά της κινητής τηλεφωνίας ήταν εντελώς διαφορετική από τη σημερινή, μετά δηλαδή πέντε χρόνια ύφεσης. Επίσης οι εταιρείες αντιδρούν στους όρους αποπληρωμής των συχνοτήτων που καλούνται να αποπληρώσουν, υπογραμμίζοντας ότι η ΕΕΤΤ έκανε «ευκολίες πληρωμής» στην Digea, η οποία πρόσφατα απέκτησε την άδεια του παρόχου για την ψηφιακή ευρυεκπομπή.

Υπογραμμίζεται ότι όλα τα έσοδα που θα προκύψουν, θα περιέλθουν στο ΤΑΙΠΕΔ, δεδομένου ότι η εκχώρηση του «ψηφιακού μερίσματος» έχει ενταχθεί στο πρόγραμμα αποκρατικοποιήσεων. Ως συνέπεια πολλοί υποστηρίζουν ότι στην προσπάθειά της η κυβέρνηση να εισπράξει όσο το δυνατόν περισσότερα χρήματα μπροστά, διευκολύνει τις εταιρείες κινητής τηλεφωνίας να πραγματοποιήσουν λιγότερες επενδύσεις στο μέλλον. Ετσι επιλέγεται αποκλειστικά η πληθυσμιακή και όχι και η γεωγραφική κάλυψη, η οποία απαιτεί υψηλότερες επενδύσεις. Η ΕΕΤΤ έχει θέσει ως υποχρέωση του κατόχου των νέων συχνοτήτων την πληθυσμιακή κάλυψη του 80% του πληθυσμού της χώρας εντός των πρώτων τριών ετών. Σημειώνεται ότι το αστικό συγκρότημα της Αττικής και της Θεσσαλονίκης αντιστοιχεί στο 65% της πληθυσμιακής κάλυψης.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT