Ο κ. Γιάννης Βούρος παίζει «καλή μπάλα» στο γήπεδο του ΚΘΒΕ

Ο κ. Γιάννης Βούρος παίζει «καλή μπάλα» στο γήπεδο του ΚΘΒΕ

2' 47" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

«Το θέατρο είναι μια συλλογική δουλειά. Η ομάδα που έχει δημιουργηθεί είναι ικανή να τρέξει με ταχύτητα. Δεν είμαι από τους ανθρώπους που θα καθίσουν στην κερκίδα. Μπαίνω στο γήπεδο. Ξέρω ότι θα ματώσω αλλά θα παίξω μέχρι και το τελευταίο λεπτό. Στο σφύριγμα του διαιτητή, πρόκριση θα σημάνει να συρρικνώσω, ακόμη και να κλείσω, τη “μαύρη τρύπα” του οργανισμού. Σε περίπτωση νίκης, να μην τη μεγαλώσω ούτε κατά ένα ευρώ. Και στις δύο προβλέψεις επιδιώκω ένα καλλιτεχνικό αποτέλεσμα αντάξιο των προσδοκιών του κοινού και του νόμου».

Με ποδοσφαιρικούς όρους περιέγραφε πρόσφατα στην «Κ» το όραμά του για το ΚΘΒΕ ο Γιάννης Βούρος. Αν και τα προγνωστικά αφορούν το τέλος της τριετίας του, ο πρώτος απολογισμός της καλλιτεχνικής του διεύθυνσης με αναλυτικά στοιχεία δείχνει ότι, προς το παρόν, ελέγχει το γήπεδο της δεύτερης κρατικής σκηνής και παίζει καλή μπάλα.

Τον περασμένο χειμώνα όλες οι σκηνές ήταν σε πλήρη λειτουργία. Η μία πρεμιέρα διαδεχόταν την άλλη. Παραστάσεις (π.χ. «Τίμημα» του Αρθουρ Μίλερ) «έδιωχναν» θεατές λόγω μεγάλης ζήτησης. Η πληρότητα στις αίθουσες ξεπέρασε σε μέσο όρο το 72%, ενώ οι 871 παραστάσεις 14 παραγωγών μέτρησαν 167.198 θεατές (αύξηση 39,6%), που έκοψαν συνολικά 164.157 εισιτήρια, επιφέροντας 1.145.123,02 ευρώ έσοδα, δηλαδή αύξηση 34,2%.

Αρκούν για την οικονομική ανόρθωση του κρατικοδίαιτου οργανισμού; Οχι βέβαια, αφού η μαύρη τρύπα (3 εκατ. ευρώ) που κληρονομούν οι διοικήσεις και η μείωση της επιχορήγησης (5.800 εκατ. από 6.800 εκατ.), παρά τη συρρίκνωση των εξόδων σχεδόν κατά το ήμισυ, δεν επιτρέπουν στον οργανισμό να ανασάνει παρά μόνο με έκτακτη επιχορήγηση. «Είμαστε στη χάραξη μιας πολιτικής που θα βγάλει το ΚΘΒΕ από την οικονομική του στενότητα», δηλώνει, ωστόσο, αισιόδοξος ο κ. Βούρος βαδίζοντας δυναμικά στη δεύτερη χρονιά της θητείας του με ένα πλούσιο θερινό και ποικίλο χειμερινό ρεπερτόριο. Με αυτό «πουλάει» brand name εντός και εκτός συνόρων, καλώντας κοινό και χορηγούς να στηρίξουν το θέατρο.

Εξωστρέφεια

Δυνατό χαρτί της εξωστρεφούς πολιτικής στη χειμερινή καλλιτεχνική περίοδο θα είναι η εκστρατεία στον απανταχού ελληνισμό για ηθική αλλά και υλική υποστήριξη του οργανισμού με μια παγκόσμια περιοδεία της ροκ όπερας «Alexander the Great» του Κώστα Αθερίδη. Η μουσικοθεατρική παραγωγή ανοίγει προηγουμένως (Οκτώβριο) τη βεντάλια των χειμερινών παραστάσεων με έργα που γράφτηκαν ειδικά για το ΚΘΒΕ («Σερσέ λα φαμ» του Στρατή Πασχάλη (σκηνοθεσία-χορογραφία Σοφίας Σπυράτου), «Ο κύβος του Ρούμπικ» του Αλέξανδρου Ρήγα αλλά και με έργα που ανεβαίνουν για πρώτη φορά στο ΚΘΒΕ: «Κάτω Παρθενώνας» του Μηνά Βιντιάδη σε σκηνοθεσία Περικλή Χούρσογλου, «Με Δύναμη από την Κηφισιά» των Δ. Κεχαΐδη – Ελ. Χαβιαρά σε σκηνοθεσία Γιάννη Ρήγα, «Παράνομη οδήγηση» της Πάολα Βόγκελ, σε σκηνοθεσία Ασπας Καλλιάνη, «Η προδοσία» του Χάρολντ Πίντερ, σε σκηνοθεσία Γλυκερίας Καλαϊτζή και η Αυτοκρατορία (I Have your Data) του Γιώργου Βέλτσου σε σκηνοθεσία Μιχαήλ Μαρμαρινού, που αναμένεται να εγκαινιάσει την Πειραματική Σκηνή στην αποθήκη 13 του Λιμανιού.

Στις επτά σκηνές ανεβαίνουν ακόμη έργα των Αλαν Εϊκμπορν (Συνέβη και του χρόνου), Μολιέρου (Δον Ζουάν) Μπίχνερ (Βόιτσεκ), Πάμπλο Πικάσο (Τα τέσσερα κοριτσάκια), Τσέχωφ (Ο Γλάρος), Μπρούκνερ (Η αρρώστια της νιότης) που σκηνοθετούν αντίστοιχα, οι Γιάννης Παρασκευόπουλος, Δαμιανός Κωνσταντινίδης, Σταύρος Σ. Τσακίρης, Γιάννης Καλατζόπουλος, Πέμη Ζούνη.

Συνεχής θα είναι η παρουσία του ΚΘΒΕ και κατά τους θερινούς μήνες. Εκτός από την κεντρική «Πέρσες» του Αισχύλου σε σκηνοθεσία Νικαίτης Κοντούρη, έπειτα από αίτημα των ηθοποιών να μη μείνουν ανενεργοί, παραστάσεις τεσσάρων επιπλέον παραγωγών στα θέατρα Δάσους και Κήπου, στο Λιμάνι, στη νέα παραλία, στο φουαγιέ, στο αίθριο του Βασιλικού θα διατηρούν ζωντανή τη θεατρική ζωή.

comment-below Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT