ΕΛΛΑΔΑ

Ο «καπετάν Γιώργης» και η ηρωίνη

ΓΙΑΝΝΗΣ ΣΟΥΛΙΩΤΗΣ

Οι συσκευασίες με ένα τόνο ηρωίνη που εντόπισε κλιμάκιο των ειδικών αποστολών του Λιμενικού, σε συνεργασία με την ΕΛ.ΑΣ., την αμερικανική Υπηρεσία Δίωξης Ναρκωτικών (DEA) και το ΣΔΟΕ, σε αποθήκη στην Αττική.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Νέα τροπή στις έρευνες για την υπόθεση διακίνησης δύο τόνων ηρωίνης δίνει η κατάθεση του 66χρονου Π.Κ., συζύγου της προφυλακισμένης Κωνσταντίνας Α., η οποία εμφανίζεται ως νόμιμη εκπρόσωπος της Bronte Venture Inc. πλοιοκτήτριας εταιρείας του δεξαμενόπλοιου Noor 1 που μετέφερε στην Ελλάδα το «εμπόρευμα». Σύμφωνα με πληροφορίες της «Κ», ο 66χρονος συνταξιούχος ναυτικός, που σημειωτέον δεν αντιμετωπίζει κατηγορίες για την υπόθεση, προσήλθε αυθόρμητα και κατέθεσε ενώπιον αξιωματικών του Λιμενικού, την 21η Ιουνίου. Ο ίδιος φέρεται να εμπλέκει στην υπόθεση δύο ακόμα άτομα, τον 65χρονο Γ.Β. ή «καπετάν Γιώργη», ο οποίος εργάζεται ως ναυλομεσίτης στο Ντουμπάι, καθώς και τον 52χρονο επιχειρηματία Β.Κ., έμπορο πετρελαιοειδών στα Αραβικά Εμιράτα και την Ελλάδα.

Καταθέτει ο 66χρονος: «Τη 10η Μαρτίου 2014 ήμουν στο Ντουμπάι καθώς αναζητούσα νέο ναυλωτή. Επισκέφθηκα τον Γ.Β. ο οποίος εργάζεται εκεί ως μεσίτης για ναυλώσεις και τον ρώτησα αν υπάρχει άμεσα κάποιος ενδιαφερόμενος (...) Μετά δύο μέρες επικοινώνησε αυτός μαζί μου και σε γεύμα που είχαμε μου είπε ότι υπάρχει άμεσο ενδιαφέρον από τον Β.Κ. (σ.σ. αναφέρεται στον 52χρονο επιχειρηματία), ο οποίος ασχολείται με εμπορία πετρελαιοειδών. Η ναύλωση που έγινε με τον μεσίτη ήταν διά λόγου διότι η γραφειοκρατία θα μας καθυστερούσε». Αναφερόμενος στις λεπτομέρειες της συμφωνίας κατέθεσε ότι ο 52χρονος επιχειρηματίας θα αναλάμβανε την εύρεση πληρώματος, τα έξοδα του πλοίου, τα πετρέλαια...

Τον Γ.Β. ή «καπετάν Γιώργη» φέρεται να καίει και ο Ινδός πλοίαρχος του Noor 1. Κατά πληροφορίες κατέθεσε ότι την εντολή για τη φόρτωση της ηρωίνης εν πλω στον Περσικό από μια λάντζα, του την έδωσε μέσω ασυρμάτου ο 65χρονος ναυλομεσίτης που είχε αναλάβει να κατευθύνει το πλοίο στα ελληνικά χωρικά ύδατα. Μιλώντας στην «Κ» ο 52χρονος επιχειρηματίας Β.Κ. ισχυρίστηκε ότι τον περασμένο Φεβρουάριο είχε εκδηλώσει ενδιαφέρον για τη ναύλωση πλοίου χωρητικότητας 1.000 - 1.200 τόνων με σκοπό την εισαγωγή πετρελαίου από τη Λιβύη στις εγκαταστάσεις εταιρείας συμφερόντων του στην Ελλάδα. Δήλωσε ακόμα ότι απευθύνθηκε αρχικά στον 40χρονο προφυλακισμένο εφοπλιστή Μάκη Γ. και στη συνέχεια στον ναυλομεσίτη στο Ντουμπάι. Παρότι κατέβαλε για την προφορική συμφωνία εγγύηση 100.000 ευρώ στο ναυλομεσίτη, ουδέποτε υπεγράφη ναυλοσύμφωνο και επομένως η συμφωνία για τη μίσθωση του πλοίου δεν επισημοποιήθηκε.

Σε ό,τι αφορά τον ρόλο του 40χρονου προφυλακισμένου εφοπλιστή Μάκη Γ. και του 29χρονου υπαλλήλου του Στ. Λ. από τα έγγραφα της δικογραφίας προκύπτει ότι ένα μήνα πριν από τον κατάπλου του Noor 1 ήρθαν σε συνεννόηση με τον ιδιοκτήτη ναυτικού πρακτορείου, ζητώντας του να βρει θέση αγκυροβολίας στην περιοχή Ελευσίνας όπου σκόπευαν να φέρουν ένα δεξαμενόπλοιο για να το επιθεωρήσουν και να προχωρήσουν σε επισκευές. Στην κατάθεσή του ο ναυτιλιακός πράκτορας αναφέρει ότι οι δύο άνδρες την 6η Ιουνίου πλήρωσαν για ένα μήνα λιμενικά τέλη στον Οργανισμό Λιμένα Ελευσίνας και συμπληρώνει: «Την 7η Ιουνίου και περί ώρα μεσημβρινή το πλοίο κατέφτασε και έδεσε ασφαλώς στην περιοχή Βλύχα Ελευσίνας. Στο σημείο βρίσκονταν οι δύο προαναφερθέντες (σ.σ. οι Μάκης Γ. και Σταύρος Λ.) και όλοι μαζί ανεβήκαμε στο πλοίο για διενέργεια κατάπλου. Ενας άνδρας ιρανικής καταγωγής βρισκόταν μέσα ως επιβάτης. Ο Μάκης Γ. μου είπε ότι είναι άνθρωπος της εταιρείας» λέει στην κατάθεσή του ο ναυτιλιακός πράκτορας. Στην απολογία του, ο εν λόγω Ιρανός, 47 ετών, που εκτελούσε ρόλο «συνοδού» των δύο τόνων ηρωίνης αναγνωρίζει τον 29χρονο Αλβανό Σταύρο Λ. ως ένα από τα άτομα που συντόνισαν τη μεταφόρτωση των ναρκωτικών από το πλοίο σε αυτοκίνητα και από εκεί στη μονοκατοικία της Φιλοθέης και την αποθήκη στο Κορωπί.

Για τον ρόλο του στην υπόθεση ανέφερε: «πήγα στα σύνορα Πακιστάν - Ιράν με ένα καΐκι, το οποίο φθάνοντας εκεί με μετέφερε μεσοπέλαγα όπου πήγα σε μια λάντζα που είχε τη μεγάλη ποσότητα ηρωίνης χωρισμένη σε πλαστικές συσκευασίες. Εγώ μπήκα στη λάντζα και μετά από δύο μέρες πλου και ενώ ήμασταν σε διεθνή ύδατα ανάμεσα στο Πακιστάν και στο κρατίδιο του Ομάν, μας προσέγγισε μεσοπέλαγα βραδινές ώρες το πλοίο "Νoor". Τότε, με τη βοήθεια όλου του πληρώματος του προαναφερόμενου πλοίου καθώς και του πληρώματος της λάντζας, ξεφορτώσαμε τις συσκευασίες με την ηρωίνη από τη λάντζα και τις μεταφορτώσαμε στο "Noor" όπου και τις αποθηκεύσαμε στα κατώτερα καταστρώματα πλησίον του μηχανοστασίου χρησιμοποιώντας τις δύο ανθρωποθυρίδες που υπάρχουν στο πάνω κατάστρωμα». Αναφερόμενος στον ρόλο του 29χρονου Αλβανού, ο 47χρονος υπήκοος Ιράν κατέθεσε ότι αυτός τον έβαλε στη βίλα της Φιλοθέης δίνοντάς του εντολή να φορτώσει συσκευασίες με την ηρωίνη σε μαύρο τζιπ Mercedes.

Ο Ινδός μηχανικός φέρεται επίσης να κατέθεσε ότι «η λάντζα που φόρτωσε τα ναρκωτικά ήταν η ίδια με αυτή που λίγες ώρες νωρίτερα είχε πάλι προσεγγίσει το πλοίο για να παραδώσει -σε συνεννόηση πάλι με τον αρχιπλοίαρχο αλλά και τον ναυλωτή του πλοίου- δύο μεγάλα "μπαλόνια" που χρησιμοποιούνται για την πρόσδεση του πλοίου στα λιμάνια προκειμένου να αποφεύγει ζημιές από πλευρικά κτυπήματα».

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ