Συμφωνία Cosco – ΤΡΑΙΝΟΣΕ για μεταφορές από και προς την Κεντρική Ευρώπη

Συμφωνία Cosco – ΤΡΑΙΝΟΣΕ για μεταφορές από και προς την Κεντρική Ευρώπη

2' 9" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Εκτακτη γενική συνέλευση των μετόχων του ΟΛΠ στις 11 Νοεμβρίου, με αντικείμενο την έγκριση του Φιλικού Διακανονισμού με την Cosco αναμένεται να συγκαλέσει η διοίκηση του λιμανιού, μετά το «πράσινο φως» που άναψε το Ελεγκτικό Συνέδριο στη σχετική συμφωνία.

Οπως ανέφερε χθες η διοίκηση του ΟΛΠ, το Ελεγκτικό Συνέδριο απεφάνθη ότι «δεν κωλύεται η υπογραφή του σχεδίου της δεύτερης τροποποιητικής σύμβασης μεταξύ του ΟΛΠ και της ΣΕΠ, σύμφωνα με το σκεπτικό». Υπενθυμίζεται ότι ο φιλικός διακανονισμός προβλέπει, μεταξύ άλλων, την κατασκευή μιας νέας προβλήτας διαχείρισης εμπορευματοκιβωτίων από την Cosco, επένδυση ύψους 230 εκατ. ευρώ. Στο μεταξύ, μνημόνιο συνεργασίας υπέγραψαν χθες εκπρόσωποι της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και της κινεζικής Cosco, το οποίο επισημοποιεί την υφιστάμενη συνεργασία των δύο πλευρών, παρέχοντας έναν ελαφρώς πιο δεσμευτικό χαρακτήρα στις επιχειρησιακές σχέσεις μεταξύ των δύο εταιρειών. Το μνημόνιο περιλαμβάνει οκτώ σημεία σύμφωνα με τα οποία η Cosco θα χαίρει προτεραιότητας στις διαδρομές με αφετηρία τον Πειραιά και προορισμό την κεντρική Ευρώπη μέσω Σερβίας και Σκοπίων, ενώ η ΤΡΑΙΝΟΣΕ διασφαλίζει -στον βαθμό που ένα μνημόνιο συνεργασίας μπορεί να παράσχει εγγυήσεις- τη διακίνηση των φορτίων της Cosco.

Πληροφορίες αναφέρουν ότι στόχος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ είναι έως το 2015 να μεταφέρει 500 εμπορευματικά τρένα στο δίκτυό της (Πειραιά έως τα σύνορα) μόνο με εμπορευματοκιβώτια της Cosco. Από τις 26 Απριλίου, οπότε και πραγματοποιήθηκε το πρώτο εμπορευματικό δρομολόγιο, έχουν δρομολογηθεί με προορισμό την Ευρώπη 31 δρομολόγια. Σήμερα ο τζίρος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ μόνο από την Cosco ανέρχεται σε 20 εκατ. ευρώ και σε περίπτωση που επιτευχθεί ο στόχος των 500 δρομολογίων, αυτός θα αυξηθεί κατά 50% (30 εκατ. ευρώ).

Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ από την πλευρά της αναλαμβάνει την υποχρέωση να παράσχει την απαιτούμενη χωρητικότητα ώστε να διευκολύνει την κίνηση φορτίων από το λιμάνι του Πειραιά, λαμβάνοντας υπόψη τις ιδιαιτερότητες των συνθηκών άφιξης των πλοίων. Πρακτικά η ΤΡΑΙΝΟΣΕ συναινεί στο να μην ξεκινά τα δρομολόγιά της, ανεξάρτητα από την προγραμματισμένη ώρα αναχώρησης, εάν δεν έχει φτάσει ακτοπλοϊκώς το φορτίο της Cosco. Η Cosco με τη σειρά της «υπόσχεται» να χρησιμοποιεί την ΤΡΑΙΝΟΣΕ ως κύριο πάροχο σιδηροδρομικών υπηρεσιών στην Ελλάδα για τη μεταφορά του φορτίου που εισέρχεται ή εξέρχεται από τον Πειραιά. Σημειώνεται, ωστόσο, ότι εναλλακτικός πάροχος εμπορευματικής σιδηροδρομικής υπηρεσίας δεν υφίσταται σήμερα στην ελληνική αγορά.

Κύκλοι της αγοράς επισημαίνουν ότι με αυτόν τον τρόπο διασφαλίζει ο κινεζικός κολοσσός προνομιακή μεταχείριση από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ενώ η δεύτερη διατηρεί και επεκτείνει τη συνεργασία της με τον μεγαλύτερό της πελάτη.

Η Cosco, ωστόσο, δεν δεσμεύεται από κάποια ρήτρα σε περίπτωση που επιλέξει εναλλακτική -μη σιδηροδρομική- οδό. Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, αν και δεν δεσμεύεται από κάποια ρήτρα σε περίπτωση που δεν έχει διαθέσιμη χωρητικότητα, κινδυνεύει να χάσει τον μεγαλύτερο πελάτη της.

 

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή