Ο γόρδιος δεσμός του κυκλοφοριακού

Ο γόρδιος δεσμός του κυκλοφοριακού

Οι νέοι δρόμοι, η επέκταση του δικτύου μετρό και η αναβάθμιση του συγκοινωνιακού στόλου για όλα τα μέσα

2' 31" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Ανεπηρέαστη παραμένει η κυκλοφοριακή συμφόρηση από εξωγενείς παράγοντες, με την τρομακτική αύξηση της τιμής της βενζίνης να μην έχει επιδράσει στην κινητικότητα των κατοίκων της πρωτεύουσας. Το μποτιλιάρισμα αποτελεί καθημερινό φαινόμενο, με τους δρόμους να ασφυκτιούν.

Η μετεπιβίβαση των κατοίκων στις αστικές συγκοινωνίες της πρωτεύουσας γίνεται με ιδιαίτερα αργούς ρυθμούς και το στοίχημα της μετατόπισης της κίνησης από τα Ι.Χ. στα ΜΜΜ δεν κερδίζεται προς το παρόν.

Μοναδική κυκλοφοριακή ανάσα συναντάει κανείς στο κέντρο της Αθήνας, όπου η εφαρμογή του αυστηρότερου, πράσινου δακτυλίου βελτίωσε τις κυκλοφοριακές συνθήκες εντός των ορίων του, αφήνοντας, ωστόσο, «απροστάτευτους» τους γύρω δρόμους. Ο πράσινος δακτύλιος, μάλιστα, αποτελεί ένα από τα τέσσερα άμεσα μέτρα που παρουσίασε χθες ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κ. Αχ. Καραμανλής στο 5ο Autoforum για την αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού προβλήματος της πόλης.

Η ενίσχυση του στόλου των λεωφορείων με στόχο τη βελτίωση της συγκοινωνιακής εξυπηρέτησης αποτελεί τον δεύτερο πυλώνα του σχεδίου του υπουργείου Υποδομών. «Παραλάβαμε περίπου 850 λεωφορεία και σήμερα έχουμε 1.350», επισήμανε ο κ. Καραμανλής.

Η επέκταση του μετρό προς τον Πειραιά και η ενίσχυση των γραμμών 2 και 3 του μέσου, που μετράει πλέον 39 συρμούς από 32 που ήταν το 2019, έχει επίσης ως στόχο την ελάφρυνση του οδικού φόρτου. Ταυτόχρονα, ο κ. Καραμανλής υπενθύμισε ότι επέστρεψε στην κυκλοφορία το τραμ στο Σύνταγμα, ενώ παραδόθηκε και η επέκταση μέχρι τον Πειραιά (12 νέες στάσεις και 25 νέοι συρμοί). Με στόχο την ενίσχυση των εναλλακτικών μέσων μετακίνησης διαμορφώθηκε το σύγχρονο πλαίσιο για τη μικροκινητικότητα και την αστική κινητικότητα, που επίσης θεωρείται από τους συγκοινωνιολόγους μια απάντηση στην υπερβολική χρήση των Ι.Χ.

Η σύσταση μητροπολιτικού φορέα αναμένεται να δώσει λύση στην πολυδιάσπαση αρμοδιοτήτων και στις αποσπασματικές πολιτικές για την αντιμετώπιση των προβλημάτων.

Στον συνολικό σχεδιασμό του υπουργείου Υποδομών προβλέπονται άλλες τέσσερις μακροπρόθεσμες παρεμβάσεις με γνώμονα την προστασία του περιβάλλοντος. Η πρώτη προβλέπει την έλευση, από τις αρχές του 2023, συνολικά 650 νέων λεωφορείων σύγχρονης τεχνολογίας. Η κατασκευή της νέας γραμμής 4 του μετρό είναι ήδη σε τροχιά υλοποίησης και αναμένεται να κοστίσει 1,2 δισ. ευρώ. Το πρώτο τμήμα, από το Αλσος Βεΐκου στο Γουδή, περιλαμβάνει 15 νέους σταθμούς. Ταυτόχρονα προχωρεί η μελετητική ωριμότητα για τις μελλοντικές επεκτάσεις της γραμμής 4, με προτεραιότητα προς Μαρούσι και βόρεια προάστια, περιοχές με μεγάλη ροή εργαζομένων και τεράστιο κυκλοφοριακό φόρτο. Σε λίγους μήνες αναμένεται η παράδοση των τριών τελευταίων σταθμών της επέκτασης της γραμμής 3 του μετρό προς τον Πειραιά (Μανιάτικα, Δημοτικό Θέατρο και Πειραιάς). Η επέκταση της γραμμής 2 προς τα δυτικά προάστια επίσης αναμένεται να δώσει ανάσα στην περιοχή. Στόχος είναι η δημοπράτηση των τριών νέων σταθμών, Παλατιανή, Ιλιον και Αγιος Νικόλαος, έως το τέλος του έτους.

Εμφαση δίδεται και στα οδικά έργα που είναι σε εξέλιξη, μεταξύ των οποίων η επέκταση της λεωφόρου Κύμης που έχει ήδη δημοπρατηθεί, και οι επεκτάσεις της Αττικής Οδού προς Λαύριο και Ραφήνα. Παράλληλα προχωρούν οι μελέτες για την υπογειοποίηση της σήραγγας της Ηλιουπόλεως, που θα δώσει ανάσα στα νότια προάστια. Η πολυδιάσπαση των αρμοδιοτήτων αναμένεται να αντιμετωπιστεί με τη σύσταση μητροπολιτικού φορέα, που παραμένει στη σφαίρα των εξαγγελιών εδώ και δεκαετίες.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή