Δημιουργείται ένας νέος κλάδος με τζίρο 1 δισ.

Δημιουργείται ένας νέος κλάδος με τζίρο 1 δισ.

1' 47" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Σε κλάδο του 1 δισ. ευρώ από πλευράς ετήσιου τζίρου μπορούν να αναδειχθούν οι εταιρείες κατασκευής ναυτιλιακού εξοπλισμού, σύμφωνα με φορείς της αγοράς, εφόσον ευοδωθούν οι προσπάθειες εξωστρέφειας που καταγράφονται τους τελευταίους μήνες. Πρόκειται για εταιρείες που παράγουν διάφορα προϊόντα εξοπλισμού πλοίων, από φωτισμούς και προϊόντα προστασίας θαλάσσιου περιβάλλοντος, μέχρι επαγγελματικές κουζίνες για πλοία.

Εως πρόσφατα, ο συγκεκριμένος κλάδος συντηρούνταν χάρη στις αγορές των Ελλήνων πλοιοκτητών, οι οποίοι, με τη συνδρομή και των υψηλών εσόδων που προσέφερε η παγκόσμια ναυλαγορά, προχωρούσαν σε εκτεταμένες αναβαθμίσεις εξοπλισμού του υφιστάμενου στόλου. Τα τελευταία χρόνια, όμως, οι δαπάνες αυτές περιορίστηκαν κατακόρυφα, οδηγώντας τις εταιρείες του κλάδου στην αναζήτηση εναλλακτικών πηγών εσόδων.

Η λύση που προκρίθηκε ήταν η δημιουργία ενός φορέα εκπροσώπησης, της Hemexpo, που ανέλαβε τον ρόλο να ανοίξει τον δρόμο των εταιρειών στις διεθνείς αγορές και κυρίως στα ναυπηγεία της Κίνας, της Νοτίου Κορέας και της Ιαπωνίας. Οπως αναφέρει στην «Κ» η πρόεδρος της Hemexpo, Ελένη Πολυχρονοπούλου, «στόχος μας ήταν να εισέλθουμε στις λίστες προμηθευτών των μεγάλων ασιατικών ναυπηγείων, αρχής γενομένης από την προμήθεια Ελλήνων πλοιοκτητών που ναυπηγούν πλοία, στα οποία μέχρι σήμερα δεν υπήρχαν ελληνικά προϊόντα εξοπλισμού». Η αρχή έγινε πριν από λίγους μήνες, καθώς η Hemexpo υπέγραψε μνημόνιο συνεργασίας με τα ναυπηγεία της Ν. Κορέας. Αντίστοιχο μνημόνιο συνεργασίας έχει υπογραφεί με τα ναυπηγεία της Ρουμανίας, ενώ σύντομα αναμένεται συμφωνία και με τα ναυπηγεία της Ιαπωνίας.

Σύμφωνα με την κ. Πολυχρονοπούλου, «σήμερα, οι 15 εταιρείες που απαρτίζουμε τη Hemexpo κάνουμε ετήσιο τζίρο της τάξης των περίπου 350 εκατ. ευρώ, ενώ απασχολούμε περί τους 600 εργαζομένους». Ωστόσο, συμπληρώνει ότι τα μεγέθη αυτά μπορούν να πολλαπλασιαστούν στο μέλλον, εφόσον ο βαθμός υποστήριξης των παραγγελιών που δεχθούν οι εταιρείες του κλάδου είναι ο καλύτερος δυνατός. «Οι Ελληνες πλοιοκτήτες είναι οι πιο απαιτητικοί και ταυτόχρονα οι καλύτεροι πελάτες μας. Επομένως, εκτιμώ ότι αν τους ικανοποιήσουμε, θα μπορέσουμε να πετύχουμε τον απώτερο στόχο μας, που δεν είναι άλλος από το να φτάσουμε να προμηθεύουμε και τους ξένους πλοιοκτήτες», επισημαίνει η κ. Πολυχρονοπούλου.

Η ίδια είναι επικεφαλής της εταιρείας ERMA First, η οποία έχει αναπτύξει και κατασκευάζει συστήματα διαχείρισης έρματος, τα οποία αναμένεται να καταστούν υποχρεωτικά σε λίγους μήνες για όλα τα πλοία του παγκόσμιου στόλου.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή