Η επένδυση της ΚΟΘ στο δυναμικό και σύγχρονο ντιζάιν

Η επένδυση της ΚΟΘ στο δυναμικό και σύγχρονο ντιζάιν

2' 26" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

 Απόψε στις 9, όσοι βρεθούν στην αίθουσα Φίλων της Μουσικής του Μεγάρου Μουσικής Θεσσαλονίκης θα μπερδευτούν λίγο. Με το Φεστιβάλ Κινηματογράφου να βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη, ο καταιγισμός με μουσικές από τα ταξίδια του «Εντερπραϊζ» από το «Σταρ Τρεκ», τις μάχες των Τζεντάι στον «Πόλεμο των Αστρων», την ιστορία του E.T. και την είσοδο του Νίο στο Μάτριξ θα μεταφέρει τους θεατές νοητά σε άλλα σημεία της πόλης, λίγο δυτικότερα, εκεί όπου ο κόσμος κάνει ουρές για να εξασφαλίσει κάποιο εισιτήριο για τις κινηματογραφικές προβολές.

Ομως η Κρατική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης δεν φαίνεται διατεθειμένη να χάσει καμία ευκαιρία για να φέρει το δικό της «προϊόν» όσο πιο κοντά γίνεται στον κόσμο της πόλης. Και τι ωραία ευκαιρία το 55ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, ένας μεγάλος θεσμός, για να διοργανώσει σε συμπαραγωγή με το Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης μια συναυλία με έργα από ταινίες επιστημονικής φαντασίας.

Ομως, είναι και η ΚΟΘ πια ένας ισχυρός παίκτης ανάμεσα σε εκείνες τις θετικές δυνάμεις στη χώρα που, παρά τις οικονομικές αντιξοότητες, βλέπουν μπροστά και επενδύουν στο μέλλον με πολλούς και διαφορετικούς τρόπους. Παρατηρώ τις καλοσχεδιασμένες, μοντέρνα ανάλαφρες, αδιαπραγμάτευτα καλαίσθητες και με τον τρόπο τους «αναπάντεχες» αφίσες της ορχήστρας για τη φετινή σεζόν και αισθάνομαι να παίρνω πιο καθαρά το μήνυμα: «Εμείς προσπαθούμε για το καλύτερο, τοποθετούμε τον πήχυ ψηλά, ανεξάρτητα από τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουμε». Κι έτσι πρέπει.

Μου το λέει με άλλα λόγια και με την εμπειρία του από τη θέση του προέδρου του ΕΤΟΣ της ΚΟΘ ο Κωνσταντίνος Ζέρβας: «Η επικοινωνία μιας ορχήστρας με το κοινό της είναι πολυεπίπεδη και σίγουρα έχει αλλάξει πολύ τα τελευταία χρόνια με την είσοδο της τεχνολογίας στη ζωή μας. Η ΚΟΘ επικοινωνεί με το κοινό της κάθε εβδομάδα με τις τακτικές συναυλίες της, με τις καλλιτεχνικές της “παρεμβάσεις” σε δημόσιους χώρους, όπως τις συναυλίες στην πλατεία Αριστοτέλους και στο μετρό, μέσω των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, του Τύπου και βέβαια μέσα από τις αφίσες και τα έντυπά της. Σκεφτήκαμε ότι το υψηλό καλλιτεχνικό επίπεδο της ορχήστρας πρέπει να συμβαδίζει με υψηλής αισθητικής και σύγχρονου ντιζάιν γραφιστικά που θα επικοινωνούν το έργο της με σοβαρότητα, κοινή οπτική ταυτότητα και χιούμορ, όπου χρειάζεται. Τα οικονομικά μας είναι περιορισμένα και γι’ αυτό έχουμε περιορίσει τα πολυσέλιδα έντυπα στις συναυλίες μας και τις πολλές επανατυπώσεις, αλλά φροντίζουμε, όσο μπορούμε, το εικαστικό κομμάτι της επικοινωνίας μας να είναι υψηλής αισθητικής αξίας».

Τα συγχαρητήρια πηγαίνουν φυσικά στην ΚΟΘ αλλά και στο δημιουργικό γραφείο dolphins communication design που υπογράφει την οπτική επικοινωνία της ορχήστρας, όπου κυριαρχεί το μήνυμα «μουσική παντού». Οι «dolphins» είναι Θεσσαλονικείς, έχουν μεγάλη εμπειρία από την αγορά πολιτισμού μέσα από μια σειρά συνεργασιών με πολιτιστικούς φορείς σε όλη τη χώρα και οι συνθέσεις τους για την ΚΟΘ κατορθώνουν να επικοινωνούν με συγκροτημένο αλλά και ανεπιτήδευτο τρόπο το νέο δυναμικό και «φιλικό προς τον χρήστη» προφίλ της ορχήστρας. Οσο για την αποψινή συναυλία, σημειώστε άλλη μια ενδιαφέρουσα παράμετρο: την ορχήστρα διευθύνει ο μαέστρος και καλλιτεχνικός διευθυντής της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών Στέφανος Τσιαλής.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή