Eνα βήμα πριν από το οριστικό λουκέτο η Cyprus Airways

Eνα βήμα πριν από το οριστικό λουκέτο η Cyprus Airways

1' 49" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Ορατό είναι το ενδεχόμενο να μπει λουκέτο στις Κυπριακές Αερογραμμές, καθώς κρίνεται αμφίβολη η έκβαση του διαγωνισμού για την αποκρατικοποίηση του εθνικού αερομεταφορέα της Κύπρου. Η διαδικασία συνεχίζεται, ωστόσο οι δύο εναπομείναντες ενδιαφερόμενοι εξακολουθούν να αναμένουν ενημέρωση από τις κυπριακές αρχές για την ακριβή ημερομηνία υποβολής προσφοράς. Αρχικώς είχε οριστεί η 30ή Οκτωβρίου, ωστόσο, ύστερα από σχετικό αίτημα των δύο εταιρειών, μετατέθηκε για τις 15 Νοεμβρίου. Ούτε όμως αυτή η προθεσμία τηρείται λόγω καθυστερήσεων από την κυπριακή πλευρά.

Στο μεταξύ Aegean Airlines και Ryanair δεν έχουν ακόμη πρόσβαση στο data room της αεροπορικής εταιρείας, η οποία τους είναι απαραίτητη προκειμένου να προχωρήσουν στις αποτιμήσεις τους ώστε να διαμορφώσουν τις τελικές τους προσφορές. Ενδεικτικό της κατάστασης είναι το γεγονός από τις 22 εταιρείες/κοινοπραξίες που είχαν αρχικώς εκδηλώσει ενδιαφέρον, σε αυτή τη β΄ φάση της διαδικασίας έχουν μείνει μόνο δύο.

Το ζήτημα της ιδιωτικοποίησης του εθνικού αερομεταφορέα, ο οποίος φέρει σημαντικά βάρη, καθώς πρόκειται για μια εταιρεία με αρνητική πλέον αξία λόγω χρεών, έχει αποτελέσει σημείο πολιτικής αντιπαράθεσης στο νησί. Πρόσφατες μάλιστα δηλώσεις κυβερνητικών στελεχών της Κύπρου αφήνουν να εννοηθεί ότι το επενδυτικό ενδιαφέρον για την εταιρεία είναι «χλιαρό», σε μια προσπάθεια ενδεχομένως να καλλιεργηθούν εντυπώσεις.

Υπενθυμίζεται ότι η κυπριακή κυβέρνηση είχε απευθύνει πρόσκληση ενδιαφέροντος με τη μορφή ανοιχτού διαγωνισμού, για εταιρείες οι οποίες κλήθηκαν να ενημερώσουν εάν ενδιαφέρονται για την εταιρεία ή για στοιχεία ενεργητικού της. Το γεγονός ότι η αεροπορική εταιρεία στο σύνολό της δεν μπορεί να πουληθεί, εξ ου και δεν έχει σημειωθεί ενδιαφέρον για αυτήν παρά μόνο για ορισμένα στοιχεία του ενεργητικού της, έχει οδηγήσει την κυπριακή κυβέρνηση σε δηλώσεις που κάνουν λόγο για έλλειψη ενδιαφέροντος. Πληροφορίες αναφέρουν ότι και οι δύο εταιρείες που εξακολουθούν να βρίσκονται στη διαδικασία ενδιαφέρονται κυρίως για το όνομα της εταιρείας.

Στο μεταξύ εκκρεμεί και η απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ανταγωνισμού, η οποία διεξάγει έρευνα για παράνομες κρατικές ενισχύσεις προς τις Κυπριακές Αερογραμμές, που ενδέχεται να προσθέσει στην εταιρεία ακόμη ένα χρέος, ύψους περίπου 100 εκατ. ευρώ προς το κυπριακό Δημόσιο. Σε αυτή την περίπτωση, η κυπριακή κυβέρνηση δεν θα έχει άλλη λύση από το να οδηγηθεί στη λύση της πώλησης μόνο του σήματος, έχοντας το άλλοθι του πρόσθετου βάρους της εταιρείας, η οποία δεν συγκεντρώνει κανένα ενδιαφέρον.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή