Αύξηση της επιβατικής κίνησης 5% υπόσχεται η Corporacion America

Αύξηση της επιβατικής κίνησης 5% υπόσχεται η Corporacion America

3' 28" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Αύξηση της επιβατικής κίνησης κατά 5% σε ετήσια βάση για τα επόμενα πέντε έτη υπόσχεται ο επικεφαλής της Corporacion America στην Ευρώπη. Η εταιρεία είναι μία από τις τρεις που συμμετέχουν στον διαγωνισμό για την αποκρατικοποίηση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων της χώρας. Ο κ. Ρομπέρτο Νάλντι παραχώρησε συνέντευξη στην «Κ», στην οποία αποκαλύπτει ότι δεν αποκλείει το ενδεχόμενο συμμετοχής της εταιρείας και σε κάποιον άλλο διαγωνισμό του ΤΑΙΠΕΔ. Απαντώντας σε όσους εκφράζουν ανησυχία ότι η ιδιωτικοποίηση θα εκτοξεύσει τα τέλη χρήσης των περιφερειακών αεροδρομίων, εξηγεί ότι ο επιχειρησιακός της προγραμματισμός προβλέπει ενίσχυση των εσόδων μέσω αύξησης της κίνησης και όχι των τελών χρήσης.

– Ποιο ήταν το στοιχείο που σας τράβηξε το ενδιαφέρον στα περιφερειακά αεροδρόμια της Ελλάδας;

– Αποτελεί στρατηγική μας επιλογή εδώ και τέσσερα χρόνια να βγούμε από την αγορά της Αργεντινής και της Λατινικής Αμερικής. Εχουμε ήδη μεγάλη εμπειρία στη διαχείριση αεροδρομίων, η οποία θεωρούμε ότι μπορεί να δημιουργήσει σημαντική προστιθέμενη αξία στην ελληνική αγορά. Το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα των περιφερειακών αεροδρομίων είναι τεράστιο.

– Με βάση τη σύμβαση που θα υπογραφεί, ο ανάδοχος καλείται να επενδύσει πάνω από 250 εκατ. ευρώ στις υποδομές των αεροδρομίων. Είναι μια επένδυση που σας συμφέρει να κάνετε; Επίσης τα 40 (+10) έτη της σύμβασης παραχώρησης είναι ένα επαρκές διάστημα κατά τη γνώμη σας;

– Τα 30-50 χρόνια αποτελούν διεθνή πρακτική στις παραχωρήσεις αυτού του είδους, οπότε είμαστε ικανοποιημένοι με τη διάρκεια. Η ενίσχυση της κίνησης θα αυξήσει την αξία της επένδυσής μας. Θα ενισχυθεί η κίνηση μόνο εάν προχωρήσουμε σε επενδύσεις, οπότε σκοπεύουμε να κινηθούμε προς αυτή την κατεύθυνση. Είναι βέβαιο ότι θα κληθούμε να επενδύσουμε πάνω από 250 εκατ. ευρώ. Εχουμε σημαντική εμπειρία στον χώρο, ενώ έχουμε και έναν πολύτιμο ελληνικό εταίρο στην κοινοπραξία μας.

– Εμφανίζουν και τα 14 αεροδρόμια εμπορικό ενδιαφέρον για εσάς;

– Ολα τα αεροδρόμια ανεξαιρέτως έχουν σημαντικές προοπτικές ανάπτυξης. Θα αυξήσουμε τη χωρητικότητά τους, κεφαλαιοποιώντας τις φυσικές ομορφιές τής κάθε περιοχής. Αλλα έχουν εποχική κίνηση, άλλα ετήσια. Το καθένα από αυτά θα αναπτυχθεί με βάση τα χαρακτηριστικά του. Στις ομαδοποιήσεις αεροδρομίων παρατηρούνται πάντα διαφοροποιήσεις μεταξύ τους και συνήθως αυτά με τη μεγαλύτερη χωρητικότητα είναι που στηρίζουν εκείνα με τη λιγότερη κίνηση.

– Πόση αύξηση της κίνησης αναμένεται στα 14 αεροδρόμια σε περίπτωση που αναλάβετε τη διαχείρισή τους;

– Σύμφωνα με τον προγραμματισμό μας μπορούμε να πετύχουμε αύξηση 5% σε ετήσια βάση για τα επόμενα πέντε χρόνια. Η ενίσχυση της οικονομίας είναι πάντα απαραίτητος παράγοντας. Εάν αρχίσει η ανάπτυξη σε διάφορους τομείς, θα υπάρξει αντίκτυπος και στη συνολική εικόνα της οικονομίας της χώρας.

– Υπάρχει περίπτωση να συμμετάσχετε και σε άλλους διαγωνισμούς του ΤΑΙΠΕΔ;

– Ας περιμένουμε να δούμε τι θα γίνει με τον διαγωνισμό για τα περιφερειακά αεροδρόμια πρώτα. Ωστόσο δεν αποκλείεται να ενδιαφερθούμε και για άλλα προγράμματα αποκρατικοποιήσεων.

– Η αεροπορική αγορά εκφράζει ανησυχία για το ενδεχόμενο εκτόξευσης των τελών χρήσης των περιφερειακών αεροδρομίων μετά την ιδιωτικοποίησή τους.

– Η σύμβαση παραχώρησης περιλαμβάνει ένα ανώτερο τίμημα που μπορούμε να χρεώσουμε τους χρήστες, το οποίο σημαίνει ότι τα τέλη αυτά μπορούν να μειωθούν αλλά όχι να ξεπεράσουν ένα συγκεκριμένο επίπεδο. Στόχος μας δεν είναι να ενισχύσουμε τα έσοδά μας από την αύξηση των χρεώσεων, αλλά από την εκτόξευση της κίνησης.

– Θεωρείτε ότι η ραγδαία ανάπτυξη του τουρισμού θα συνεχιστεί;

– Η Ελλάδα έχει κάνει εξαιρετική δουλειά στην κατεύθυνση προσέλκυσης του τουρισμού. Η κατάσταση στη χώρα προ διετίας, για παράδειγμα, αποτελεί παρελθόν, δεν υπάρχουν γεγονότα που να αποτρέπουν τον κόσμο να επισκεφθεί τη χώρα. Επίσης ο τουρισμός είναι αλληλένδετος με την κατάσταση των υποδομών που έχει να προσφέρει μια χώρα.

– Δεχτήκατε κριτική από τον Τύπο για χειρισμούς της Corporacion America στο εξωτερικό και για φερόμενες διασυνδέσεις με πολιτικά πρόσωπα σε άλλες χώρες. Πώς τις σχολιάζετε;

– Είναι απογοητευτικό να έρχεσαι αντιμέτωπος με αβάσιμες κατηγορίες που αποτελούν σενάρια φαντασίας. Θεωρούμε ότι οι επιθέσεις προέρχονται από τον ανταγωνισμό και μάλιστα από κάποιον συνυποψήφιο, χαμηλότερου επιπέδου από εμάς. Θορυβήθηκαν από τη συμμετοχή μας και ενορχήστρωσαν την επίθεση για να πλήξουν τη φήμη της εταιρείας. Εκφράζω την πεποίθηση ότι το ΤΑΙΠΕΔ δεν θα επιτρέψει να επηρεαστεί το αποτέλεσμα της διαδικασίας από τέτοιες προσπάθειες. Δεν θα παρακολουθήσουμε παθητικά τις εξελίξεις, θα εξετάσουμε τις εναλλακτικές μας, ακόμη και εάν χρειαστεί να ακολουθήσουμε τη νομική οδό.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT