Γιατί οι μεγάλες πολυεθνικές επιλέγουν τον Πειραιά για να φτάσουν στην Ευρώπη

Γιατί οι μεγάλες πολυεθνικές επιλέγουν τον Πειραιά για να φτάσουν στην Ευρώπη

2' 34" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Κάθε εβδομάδα, τρεις ή τέσσερις συρμοί της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, καθένας από τους οποίους σέρνει 38 βαγόνια, ξεκινούν από τον Πειραιά μεταφέροντας ισάριθμα εμπορευματοκιβώτια. Προορισμός τους είναι η Νίτρα της Σλοβακίας όπου η ιαπωνική Sony παράγει τηλεοράσεις για τις ανάγκες της ευρωπαϊκής ηπείρου. Κάθε εμπορευματοκιβώτιο περιέχει υλικά επεξεργασίας και συναρμολόγησης των περίπου 3 εκατ. συσκευών τηλεόρασης που πωλούνται από την ιαπωνική εταιρεία στις χώρες της ευρωπαϊκής ηπείρου.

Σύμφωνα με τον γενικό διευθυντή της Sony Hellas, κ. Γιάννη Γρατσώνη, το συγκεκριμένο μεταφορικό έργο έχει πάψει προ πολλού να έχει πιλοτικό χαρακτήρα. Πλέον για τη Sony καλύπτει τις βασικές ανάγκες τροφοδοσίας του εργοστασίου της στη Nίτρα και όπως σημειώνει, «η δυναμικότητα του κάθε συρμού περιορίζεται μόνον από τη σιδηροδρομική υποδομή». Ο ίδιος αναφέρει ότι σε ορισμένες γειτονικές χώρες, η υποδομή, π.χ. γέφυρες και τούνελ, δεν μπορούν ν’ αντέξουν μεγαλύτερους συρμούς τρένων ή και μεγαλύτερα κοντέινερ. Η ανάγκη ωστόσο αναβάθμισης της σιδηροδρομικής υποδομής κρίνεται αναγκαία για τη Sony, καθώς όπως αναφέρει ο κ. Γρατσώνης, οι ανάγκες της εταιρείας για μεταφορά εμπορευμάτων από τον Πειραιά στη Νίτρα θα αυξάνεται, καθώς μεταβάλλονται οι ανάγκες των καταναλωτών. «Μέχρι τώρα η ζήτηση εστιαζόταν σε τηλεοράσεις με οθόνη μικρότερη των 40 ιντσών», λέει. «Πλέον», προσθέτει, «η ζήτηση αυξάνεται για συσκευές με μεγαλύτερη οθόνη, απαιτείται δηλαδή μεγαλύτερο μεταφορικό έργο…».

Σύμφωνα με το στέλεχος της εταιρείας, η Sony επωφελείται κυρίως από τη μείωση του χρόνου που επιφέρει η χρήση της νέας γραμμής μεταφοράς αγαθών σε συνεργασία με την Cosco και την ΤΡΑΙΝΟΣΕ. «Το μεγαλύτερο όφελος της Sony είναι οι 10 ημέρες που κερδίζει, απ’ ό,τι η προηγούμενη διαδρομή», σημειώνοντας τέλος ότι είναι απαραίτητη η αναβάθμιση της γραμμής μεταφοράς αγαθών που αξιοποιεί ως πύλη τον Πειραιά.

Την ίδια αναγκαιότητα υπογράμμισε χθες και ο Κινέζος πρωθυπουργός Λι Κετσιάνγκ. Ο τελευταίος σε άρθρο του που δημοσιεύεται στο πρακτορείο Τανγιούνγκ της Σερβίας, έκανε λόγο για ανάγκη αναβάθμισης της «Νότιας Οδού» στην επικοινωνία Ασίας – Ευρώπης. Πρόκειται για τον άξονα επικοινωνίας της Ασίας με την Κεντρική Ευρώπη στην οποία κεντρικό ρόλο διαδραματίζει το λιμάνι του Πειραιά. «Με κόμβο το λιμάνι του Πειραιά, στην Ελλάδα και το σιδηροδρομικό δίκτυο Βελιγραδίου – Βουδαπέστης, η αποκαλούμενη «Νότια Οδός» μπορεί να αποτελέσει τη θαλάσσια και χερσαία, ταχεία γραμμή επικοινωνίας της Κίνας με την Ευρώπη» ανέφερε χαρακτηριστικά.

Το άρθρο γράφτηκε με αφορμή την επίσκεψη του Κινέζου πρωθυπουργού στο Βελιγράδι και τη συμμετοχή του στην τρίτη σύνοδο κορυφής Κίνας – Κεντρικής και Ανατολικής Ευρώπης (CEE), που θα πραγματοποιηθεί στη γείτονα χώρα. Ο κ. Λι Κετσιάνγκ στο άρθρο του αναφέρεται σε πακέτο επενδύσεων 10 δισ. ευρώ που απευθύνεται σε 16 χώρες της Κεντρικής και Ανατολικής Ευρώπης και στόχο έχει την αναβάθμιση της επικοινωνίας Ασίας – Ευρώπης. Από αυτά, ήδη τα δύο δισ. ευρώ έχουν επενδυθεί, και στο πλαίσιο αυτό, ο Κινέζος πρωθυπουργός θα εγκαινιάσει σήμερα μια νέα γέφυρα στο νέο Βελιγράδι, πάνω από τον ποταμό Δούναβη. Ακόμη αναφέρεται στην αναγκαιότητα αναβάθμισης της σιδηροδρομικής υποδομής μεταξύ Βελιγραδίου και Βουδαπέστης. Τέλος, ο Κινέζος πρωθυπουργός σημείωσε ότι οι εμπορικές συναλλαγές της χώρας του με τις 16 χώρες της Κεντρικής και Ανατολικής Ευρώπης που συμμετέχουν στη Σύνοδο (CEE) έφτασε τα 55 δισ. δολάρια, και ότι στόχος είναι να φτάσουν σύντομα τα 100 δισ. δολάρια.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή