Με κινεζική χρηματοδότηση ο νότιος άξονας προς την Ευρώπη

Με κινεζική χρηματοδότηση ο νότιος άξονας προς την Ευρώπη

2' 17" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Ιδιαίτερα σημαντική για το εμπορευματικό έργο της ΤΡΑΙΝΟΣΕ κρίνεται η συμφωνία που υπεγράφη χθες μεταξύ κινεζικής και σερβικής κυβέρνησης για την αναβάθμιση του σιδηροδρομικού δικτύου της Σερβίας. Συγκεκριμένα, η κινεζική κυβέρνηση πρόκειται να χρηματοδοτήσει έργα υποδομής που θα αναβαθμίσουν το παλαιό σιδηροδρομικό δίκτυο της Σερβίας, το οποίο σήμερα αποτελείται σε πολλά σημεία από μονή γραμμή, προκαλώντας σημαντικά προβλήματα και καθυστερήσεις στη διέλευση των φορτίων. Η κινεζική πλευρά προχωρά στην επένδυση αυτή, όπως συνηθίζει, προκειμένου να διευκολύνει τη διέλευση του φορτίου που διακινείται κυρίως από την Cosco.

Γραμμή υψηλών ταχυτήτων

Τα έργα που θα μετατρέψουν το 2017 τη σιδηροδρομική γραμμή, η οποία θα συνδέει το Βελιγράδι με τη Βουδαπέστη, σε υψηλών ταχυτήτων αναμένεται να βελτιώσουν σημαντικά τη χωρητικότητα του δικτύου όπως επίσης και την αξιοπιστία του. Το ύψος της επένδυσης δεν έγινε γνωστό επισήμως, ωστόσο σύμφωνα με σερβικά μέσα ενημέρωσης θα αγγίξει το 1,5 δισ. ευρώ.

Η βελτίωση της χωρητικότητας του δικτύου της Σερβίας είναι απαραίτητη, καθώς εκτιμάται ότι το φορτίο που θα διακινείται σε δύο έως τρία χρόνια από σήμερα από το λιμάνι του Πειραιά προς την Κεντρική Ευρώπη θα είναι τόσο μεγάλο που δεν θα μπορεί να εξυπηρετηθεί από τις υφιστάμενες σερβικές υποδομές. Ηδη έχει αρχίσει να παρατηρείται το φαινόμενο bottle-neck (λαιμός μπουκαλιού), κατά το οποίο μεγάλος όγκος πρέπει να διέλθει από σημεία του δικτύου με περιορισμένη χωρητικότητα, προκαλώντας συμφόρηση.

«Η πρωτοβουλία των Κινέζων στη Σερβία θα διευκολύνει σημαντικά και την ΤΡΑΙΝΟΣΕ ενισχύοντας τη χωρητικότητα και την αξιοπιστία του δικτύου πάνω στο οποίο τρέχουν οι εμπορευματικοί συρμοί της ΤΡΑΙΝΟΣΕ» εξηγεί στην «Κ» ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας λειτουργίας του ΟΣΕ, Θαν. Ζηλιασκόπουλος.

Η διάρκεια της διαδρομής δεν αναμένεται να επηρεαστεί σημαντικά, καθώς αντί για τρεις ημέρες το δρομολόγιο θα εκτελείται σε 2,5 ημέρες, ωστόσο από το 2018 οπότε και εκτιμάται ότι θα διακινούνται 2.000-2.500 τρένα (έναντι 500 το 2015), δεν θα μπορεί να εξυπηρετείται το φορτίο που θα περιλαμβάνει και πελάτες από την αυτοκινητοβιομηχανία.

Παραδόθηκε η σήραγγα της Οθρυς

Παραδόθηκε χθες η σήραγγα της Οθρυς που θα περιορίσει τον χρόνο διαδρομής με τρένο μεταξύ Αθήνας – Θεσσαλονίκης κατά μία ώρα, ενισχύοντας παράλληλα τη μεταφορική ικανότητα του σιδηροδρομικού άξονα. Με την ολοκλήρωση και των υπόλοιπων έργων που είναι σε εξέλιξη υπολογίζεται ότι το 2017 η διαδρομή Αθήνα – Θεσσαλονίκη θα εκτελείται σε 3,5 ώρες. Το έργο περιλαμβάνει την κατασκευή: Δίδυμης Σήραγγας (ΣΣ6) με υπόγεια διάνοιξη, μήκους 6,4 χλμ., με πρόβλεψη ηλεκτροκινούμενης σιδηροδρομικής γραμμής, ενώ αποτελεί μία από τις μεγαλύτερες σιδηροδρομικές σήραγγες των Βαλκανίων. Πέντε σιδηροδρομικών γεφυρών συνολικού μήκους 1.796 μ. Τεχνικού Σήραγγας (ΣΣ5) με υπόγεια διάνοιξη συνολικού μήκους 432,50 μ. Διδύμου cut & cover μετά την έξοδο της σήραγγας (ΣΣ6) μήκους εκάστου κλάδου 630μ. Εργων οδοποιίας για τις ανάγκες εξυπηρέτησης των παρόδιων αγροτικών εκτάσεων και την αποκατάσταση της οδικής κυκλοφορίας του επαρχιακού δικτύου. Υδραυλικών έργων αποστράγγισης.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή