Το ιαπωνικό θέατρο πάει Επίδαυρο μέσω Μαρμαρινού

Το ιαπωνικό θέατρο πάει Επίδαυρο μέσω Μαρμαρινού

1' 35" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ. Η λέξη του θέματος είναι η λέξη που χρησιμοποίησε ο σκηνοθέτης Μιχαήλ Μαρμαρινός για να περιγράψει αυτή την αλλόκοτα ενδιαφέρουσα συνύπαρξη του ιαπωνικού θεάτρου Νο, του Μιχαήλ Μαρμαρινού και της ραψωδίας λ΄ της «Οδύσσειας» τον ερχόμενο Ιούλιο στην Επίδαυρο. Για τον σκοπό αυτό, ο ανανεωτής του παραδοσιακού και ιστορικού ιαπωνικού θεάτρου, Γκένσο Ουμεγουάκα, έχει ήδη επισκεφθεί το αρχαίο αργολικό θέατρο, όχι ως Γιαπωνέζος τουρίστας, αλλά ως καλλιτέχνης που θέλει να συνομιλήσει πρώτα με το τοπίο και την αύρα του. «Βρέθηκα για πρώτη φορά στο Αρχαίο Θέατρο Επιδαύρου και, καθώς στεκόμουν στο κέντρο, ένιωσα μεγάλη ηρεμία και μια πρωτόγνωρη οικειότητα με αυτόν τον υπέροχο χώρο, με αυτή την έκρηξη ενέργειας που συντελείται εκεί επί τόσες χιλιάδες χρόνια. Ηταν σαν να γύριζα στο σπίτι μου. Γι’ αυτό ακριβώς πιστεύω ότι μπορούμε να παίξουμε εκεί θέατρο Νο στην αρχέγονη μορφή του».

Ο Μιχαήλ Μαρμαρινός, συγκινημένος, είπε: «Νιώθω πραγματικά πολύ λίγος για να σκηνοθετήσω αυτόν τον σπουδαίο δάσκαλο. Η πιο σωστή λέξη, λοιπόν, είναι η συνάντηση και όχι η σκηνοθεσία. Δεν υπάρχει καμία διάθεση εκδυτικοποίησης αυτού του θεάματος. Κάτι τέτοιο θα ήταν η μεγαλύτερη ανοησία». Και δεν έκρυψε ότι «το Νο ως λόγος είναι υψηλή λογοτεχνία, υψηλή ποίηση και αυτή θα αναδειχθεί στην παράσταση».

Στις 24 και 25 Ιουλίου στο Αρχαίο Θέατρο Επιδαύρου θα παρουσιαστεί η ραψωδία λ΄, η επονομαζόμενη και «Νεκυομαντεία ή Νέκυια». Σ’ αυτήν ο Οδυσσέας αφηγείται πώς, από νοσταλγία για την πατρίδα του και με παρότρυνση της Κίρκης, επιχείρησε την κάθοδο στον Αδη, προκειμένου να λάβει από τον μάντη Τειρεσία χρησμό για την επιστροφή του στην Ιθάκη. Η παράσταση θα κάνει πρεμιέρα στο Τόκιο στις αρχές Ιουλίου. Στη σκηνή θα βρίσκονται δέκα άτομα (χορός), με τον θίασο να αποτελείται αποκλειστικά από άνδρες, τέσσερις ηθοποιοί θα υποδύονται τους βασικούς ρόλους, με τέσσερις μουσικούς δίπλα τους, ενώ, σύμφωνα με την παράδοση αυτού του ιαπωνικού είδους, θα υπάρχουν και δύο βοηθοί σκηνής, οι οποίοι θα συμμετέχουν με κάποιον τρόπο στη δράση.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT