ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ

Με μοντέλο την Αθήνα

ΝΙΚΟΣ ΒΑΤΟΠΟΥΛΟΣ

Το Μέγαρο Υπατία, στην οδό Πατησίων, από τα χέρια του Πάβλου Χαμπίδη.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ: ΠΡΟ-ΒΟΛΕΣ

Εχει αποκτήσει το βάθος του δημιουργού απέναντι στο μοντέλο του ο Πάβλος Χαμπίδης. Και μοντέλο του είναι η Αθήνα, στη νέα έκθεσή του με τίτλο «Επιστροφή στο Κλεινόν Αστυ» (Gallery Genesis, Χάρητος 35, έως 23/5), όπου παρουσιάζει έναν μεγάλο αριθμό έργων, όλα καινούργια, που αποκαλύπτουν αυτήν ακριβώς την εμβάθυνση στο αστικό τοπίο.

Παράλληλα, ο Πάβλος Χαμπίδης προχωράει στην επανασύνθεση ενός αστικού «τρόπου» και μας δείχνει την πόλη, την οποία έφτασε να ορίσει, να αποκωδικοποιήσει και εντέλει να απελευθερωθεί από αυτήν, μέσα από αλλεπάλληλα στάδια εξέλιξης. Στα νέα του έργα, ο Χαμπίδης εμφανίζεται πιο Αθηναίος παρά ποτέ, με την αυτοπεποίθηση εκείνου που γνωρίζει τι ελέγχει και που τολμάει να το παρουσιάσει με τη δική του ιδιοσυγκρασία. Αυτό που βλέπουμε είναι «Αθήνα», αλλά περισσότερο είναι η Αθήνα του Πάβλου Χαμπίδη, που για μεγάλα διαστήματα ζυμώθηκε ως ιχνηλάτης άστεως, από την παλαιότερη Αθήνα του για τη Louis Vuitton (2004), τις Βρυξέλλες, το Παρίσι και μετά πάλι πίσω σε ελληνικούς τόπους, την Κηφισιά, την Πρέβεζα, την Αίγινα, τους Παξούς... Τώρα, όπως λέει η Ιρις Κρητικού, που είχε την επιμέλεια, ο Πάβλος Χαμπίδης επιλέγει τον καμβά, «ζωγραφίζοντας γοργά με μελάνι και επιλεκτικό χρώμα». Μοιάζει να δίνει την αίσθηση της διείσδυσης μέσα στην πόλη, με τρόπο που αγγίζει, πλέον, τον αισθησιασμό αλλά και αυτόν δείχνει να τον ελέγχει και του δίνει ποιότητες υπαινικτικές. Για πρώτη φορά μπαίνει με αποφασιστικότητα στις γειτονιές της Αθήνας, χωρίς να αφήνει το κέντρο ή τις απόψεις της πόλης, και δίνει έργα από το Μεταξουργείο ή την Αχαρνών.

Γίνεται ένας επί της ουσίας εμπλουτισμός της εικαστικής απόδοσης της Αθήνας, καθώς βλέπουμε και το Μέγαρο Λιβιεράτου (Υπατία) ή αναγνωρίσιμα σημεία στις παρυφές του επίσημου κέντρου. Με αυτήν την έκθεση, ο Πάβλος Χαμπίδης, έχοντας προ πολλού κατακτήσει ιδιότητα περιηγητή πόλεων, μας αφηγείται το πώς και το γιατί έφτασε τόσο βαθιά στην Αθήνα και πώς μπόρεσε να σταθεί ισότιμα απέναντί της. Με μόχθο αλλά και αυτοπεποίθηση.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ