Επίσημη «πρώτη» για το Φεστιβάλ Αθηνών

Επίσημη «πρώτη» για το Φεστιβάλ Αθηνών

2' 6" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Ο φύλακας με τη φωσφοριζέ μπλούζα ήταν στη θέση του προχθές το βράδυ, στη σιδερένια πόρτα επί της Πειραιώς 260. Είναι η πρώτη εικόνα που συναντά κανείς κατεβαίνοντας την Πειραιώς με κατεύθυνση τους χώρους του παλιού εργοστασίου του Τσαούσογλου, που φιλοξενεί εδώ και δέκα χρόνια το Φεστιβάλ Αθηνών. Στο εσωτερικό της Πειραιώς 260 όλα στη θέση τους, όλα γνώριμα. Τα κιόσκια με τα προγράμματα και την εφημερίδα του Φ.Α., την «εφ», τα μπαρ που γίνονται τόπος ραντεβού, συνάντησης ή ανταλλαγής απόψεων μετά από την κάθε παράσταση, τα εικαστικά που συνοδεύουν αδιάλειπτα κάθε διοργάνωση, οι άνθρωποι του Φεστιβάλ. Τη Δευτέρα 1η Ιουνίου ήταν η έναρξη της φετινής διοργάνωσης. Που ξεκίνησε χαλαρά, χαλαρά την πρώτη μέρα, για να πατήσει γκάζι από χθες ήδη.

Πρώτη παράσταση, η «Πάπισσα Ιωάννα», μια σπουδή πάνω στον Ροΐδη, το κλασικό έργο του Ροΐδη, τις διαδρομές της γραφής του έργου, όσα και όσους τον επηρέασαν και τον διαμόρφωσαν. Η παράσταση είχε κλείσει το περυσινό Φ.Α. με μεγάλη επιτυχία, είχε επαναληφθεί, με την ίδια επιτυχία, τον περυσινό Σεπτέμβριο και ήταν η εναρκτήρια της φετινής διοργάνωσης. Ο Δημήτρης Μαυρίκιος είχε υποσχεθεί μια προχωρημένη μορφή της περυσινής του δουλειάς. Και πράγματι αυτή τη φορά επέμεινε περισσότερο στη διαδικασία της γραφής και στην πρόσληψη του βιβλίου του, και ταυτοχρόνως σκιαγραφούσε την υποκριτική πλευρά της κοινωνίας σε ό,τι είναι διαφορετικό, νέο, ορθολογικό. Επέμεινε σε στοιχεία ταυτότητας (εξαιρετική η στιγμή που ακουγόταν σαν χαλί ο Εθνικός Υμνος). Ηταν πιο γοργός ο ρυθμός της φετινής παράστασης, που σε κάποια σημεία είχε υπερφορτωθεί – ιδίως με τις πολυπρόσωπες και τις μαζικές ερωτικές σκηνές. Αλλά υπήρχαν όλες οι στιγμές που μας μάγεψαν πέρσι, οι ίδιες καλές ερμηνείες (Ράνια Οικονομίδου, Γιούλικα Σκαφιδά, Αλέξανδρος Βάρθης). Βασικός συμπρωταγωνιστής, στο βάθος της σκηνής, οι κινηματογραφικές σκηνές που συμπλήρωναν τη δράση της παράστασης.

Στο τέλος της παράστασης τους δημοσιογράφους περίμενε μια ξεχωριστή εμπειρία: μια ξενάγηση στην έκθεση φωτογραφίας του Βασίλη Βρεττού, μαζί με την επιμελήτρια Ιριδα Κρητικού, που απλώνεται σε όλες τις διαδρομές της Πειραιώς 260. Σαράντα φωτογραφίες γνωστών ανθρώπων, που έχουν αφήσει ήδη το στίγμα τους σε τομείς της τέχνης. Αυτοσκηνοθετήθηκαν όλοι σε σημεία που διάλεξαν. Από τις ξεχωριστές: ο Τίτος Πατρίκιος με την εγγονή του, η Λυδία Φωτοπούλου ως αγγειοπλάστης, ο Πέτρος Θέμελης με ένα από τα καραβάκια της συλλογής του στον Κεραμεικό, ο Χριστόφορος Σταμπόγλης α λα Κωνσταντάρας με μπουρνούζι και πετσέτα στο κεφάλι, ο Δημήτρης Καραντζάς στο καμαρίνι του Λευτέρη Βογιατζή. Φωτογραφίες, μικρές αφηγήσεις. Στο τέλος της ξενάγησης έβγαιναν από την πρόβα τους οι ηθοποιοί της παράστασης «Είμαστε οι Πέρσες!», που σκηνοθετεί η Γιολάντα Μαρκοπούλου (σήμερα και αύριο, Χώρος Ε).

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή