Τέσσερις παραστάσεις σε… επανάληψη στο Φεστιβάλ Αθηνών

Τέσσερις παραστάσεις σε… επανάληψη στο Φεστιβάλ Αθηνών

2' 18" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Ηταν όλες παραστάσεις που άφησαν ένα ξεχωριστό στίγμα στο περυσινό Φεστιβάλ Αθηνών. Δεν ήταν οι μόνες, αλλά τέσσερις από αυτές επαναλαμβάνονται στο φετινό πρόγραμμα. Για ποιους λόγους; Μόνο επειδή άρεσαν πολύ στο κοινό; Μόνο γιατί πέρυσι κάποιες από αυτές ήταν sold out; Ή και για να περιοριστεί ο φετινός προϋπολογισμός του Φ.Α., μια που ήταν όλες έτοιμες παραγωγές; Φαίνεται ότι οι τέσσερις αυτές παραστάσεις επαναλαμβάνονται φέτος για διαφορετικούς λόγους η καθεμιά, με πρωτεύον το καλλιτεχνικό κριτήριο και τη διαθεσιμότητα των καλλιτεχνών. Και σίγουρα αυτές οι επαναλήψεις δεν λειτούργησαν εις βάρος των νέων παραγωγών.

Την αρχή έκανε η «Πάπισσα Ιωάννα» του Δημήτρη Μαυρίκιου, παράσταση που εκτός του ότι ήταν sold out και στις δύο περυσινές της παρουσιάσεις στο Φ.Α., φέτος παρουσιάστηκε σε μια αναμορφωμένη, εξελιγμένη μορφή. Γνωρίζαμε δηλαδή από πέρυσι ότι η πρώτη εκδοχή ήταν μια πρόγευση, μια αρχική ιδέα του δημιουργού της. Η επιλογή αυτή του Γιώργου Λούκου άνοιξε το φετινό Φεστιβάλ και ήταν και φέτος sold out στις τέσσερις βραδιές που παρουσιάστηκε.

Η δεύτερη παράσταση που έρχεται από πέρυσι είναι του Γιάννη Μαυριτσάκη, «Μετατόπιση προς το ερυθρό» (10 και 11/6 στον χώρο Δ της Πειραιώς 260). Πρόκειται για ένα νεοελληνικό κείμενο, τη σκηνοθεσία του οποίου υπογράφει ένας καλλιτέχνης με τη δική του ξεχωριστή γλώσσα (ο Θάνος Παπακωνσταντίνου), έχοντας στη διάθεσή του μερικούς από τους καλύτερους σύγχρονους ηθοποιούς (Αμαλία Μουτούση, Αλεξία Καλτσίκη). Μια παράσταση που θεωρήθηκε επιτυχία ενός δύσκολου εγχειρήματος.

Η παράσταση που σκηνοθέτησε ο Γιάννης Μόσχος «Διασκεδαστικές ιστορίες περί θνητότητας» βασίζεται σε διηγήματα του Αντον Τσέχοφ. Είναι διηγήματα που έχουν να κάνουν με την αδυναμία των ανθρώπων να συμφιλιωθούν με τη μόνη βεβαιότητα: τον θάνατο. Είχε παρουσιαστεί τον Ιούλιο πέρυσι, είχε ενθουσιάσει και ήταν sold out. Το Φεστιβάλ Αθηνών σκέφτηκε ότι αξίζει τον κόπο να τον δουν όσοι δεν πρόλαβαν πέρυσι και η παράσταση ανεβαίνει ξανά από τις 14 ώς τις 16 Ιουνίου, στον χώρο Ε της Πειραιώς 260. «Μου είπαν να επαναληφθεί γιατί τους άρεσε πάρα πολύ η παράσταση», λέει στην Κ» ο σκηνοθέτης Γιάννης Μόσχος.

Λίγο πριν βγει ο Ιούνιος, στις 26 και 27 Ιουνίου, θα επαναληφθεί η παράσταση της Εφης Θεοδώρου που έκλεισε πέρυσι το Φ.Α. παράλληλα με την «Πάπισσα Ιωάννα». Πρόκειται για το έργο του Πολ Κλοντέλ «Το ατλαζένιο γοβάκι» σε μετάφραση Στρατή Πασχάλη. Η Εφη Θεοδώρου έχει στη διάθεσή της μια ομάδα ξεχωριστών νέων ηθοποιών: Κων. Αβαρικιώτης, Κων. Ασπιώτης, Δημ. Παπανικολάου, Μαρία Σκουλά, Χ. Φραγκούλης, Γιωργ. Φριντζήλας, Νικ. Χανακούλας, κ.ά.

Το Φεστιβάλ Αθηνών, θεωρώντας ότι ήταν μια ιδιαίτερα φιλόδοξη παραγωγή, που άφησε τις καλύτερες εντυπώσεις, αποφάσισε ότι θα έπρεπε να έχει μια ακόμη επαφή με το κοινό και έδωσε την ευκαιρία να το δουν και όσοι πέρυσι δεν πρόλαβαν, μια που παρουσιάστηκε τις δύο τελευταίες μέρες του Ιουλίου και ήδη είχαν ξεκινήσει οι διακοπές πολλών. Μια δεύτερη ευκαιρία για παραστάσεις που φτιάχνονται μόνο για ένα φεστιβάλ.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή