«Ντοπάρουν» και τα ποδήλατα…

«Ντοπάρουν» και τα ποδήλατα…

2' 32" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Πάνω που η Διεθνής Ενωση Ποδηλασίας (UCI) κάνει ό,τι μπορεί για να αποτινάξει το στίγμα του αθλήματος με το περισσότερο ντόπινγκ, που δικαίως ή αδίκως έχει χρεωθεί, ιδίως μετά το σκάνδαλο του Λανς Αρμστρονγκ, δέχεται και κριτική για ελλιπή έλεγχο, για μια νέα μορφή… ζαβολιάς εκ μέρους των ποδηλατών: το λεγόμενο «μηχανικό ντόπινγκ».

Πρόκειται για πατέντες μηχανικής ενίσχυσης της λειτουργίας των ποδηλάτων με μικρομηχανισμούς που κρύβονται επιμελώς μέσα στους σκελετούς των ποδηλάτων ή και σε άλλα σημεία, και μετατρέπουν τα αγωνιστικά ποδήλατα σε κάτι σαν… μοτοποδήλατα χωρίς αυτό να φαίνεται ή να ακούγεται.

Η UCI δηλώνει ότι δεν έχει αποδείξεις για περιπτώσεις μηχανικού ντόπινγκ. Παρά ταύτα παραδέχεται ότι όσο στην αγορά μπορεί κανείς να βρει τέτοια ποδήλατα, τόσο υπάρχει η πιθανότητα για μηχανικό ντόπινγκ σε αγώνες.

Και όμως, παρά τη σοβαρή αυτή πιθανότητα αλλοίωσης του αθλήματος, η παγκόσμια ομοσπονδία της ποδηλασίας έκανε ελέγχους μόνο στο 20% των ετάπ του φετινού Γύρου της Γαλλίας, με τους περισσότερους από τους 25 ελέγχους να διεξάγονται στην ομαδική χρονομέτρηση και όχι στα κρίσιμα ετάπ στα βουνά. Ετσι στα Πυρηναία, ένα από τα δυσκολότερα, αν όχι το δυσκολότερο, κομμάτια του Γύρου της Γαλλίας, δεν έγινε κανένας έλεγχος. Μετά την έντονη κριτική που ασκήθηκε στη UCI, οι μηχανικοί της έσπευσαν να ελέγξουν τα ποδήλατα μερικών από τους κορυφαίους ποδηλάτες στο Αλπ ντ’Ουέζ, στο ετάπ που διεξάγεται στις Γαλλικές Αλπεις. Ετσι ελέγχθηκαν τα ποδήλατα που οδηγούσαν αλλά κι εκείνα που είχαν στη διάθεσή τους να οδηγήσουν ως ρεζέρβες ο νικητής του Γύρου, Κρις Φρουμ, ο νικητής του συγκεκριμένου ορεινού ετάπ, Τιμπό Πινό, καθώς και οι Αλμπέρτο Κονταδόρ, Νάιρο Κιντάνα και Αλεχάνδρο Βαλβέρδε. Δεν εντοπίστηκε η παραμικρή ζαβολιά στα ποδήλατα.

Η ομοσπονδία εξήγησε ότι οι έλεγχοι διεξάγονται σε όλα τα ποδήλατα που έχει κάθε αθλητής στη διάθεσή του, ώστε να αποφευχθεί η συγκάλυψη τυχόν μηχανικού ντοπαρίσματος διά της αλλαγής ποδηλάτου στην πορεία. Ετσι ελέγχονται τόσο τα ποδήλατα με τα οποία τερματίζουν οι ποδηλάτες, όσο κι εκείνα που μπορεί να μην έχουν καν χρησιμοποιήσει στον αγώνα.

Οι έλεγχοι δεν είναι κάτι που ανακοινώνεται επισήμως, και η UCI αντικρούει την κριτική που της ασκείται για ελλιπείς ελέγχους, λέγοντας ότι όχι μόνο ελέγχει τους σκελετούς των ποδηλάτων, αλλά ακόμη και τις ρόδες. «Εχουμε κάνει ενδελεχή έλεγχο στους τροχούς των ποδηλάτων που ελέγξαμε. Προσέχουμε να συμφωνούν με τις τεχνικές προδιαγραφές», είπε εκπρόσωπος της ομοσπονδίας: «Αφαιρούμε τους τροχούς και διεξάγουμε οπτικό έλεγχο για σημάδια τροποποιήσεων.Οι τροχοί μετά ελέγχονται ως προς την ισορροπία τους, αφού κάτι διαφορετικό θα πρόδιδε την ύπαρξη πρόσθετων υλικών». Υπάρχουν πολλές αναφορές που κυκλοφορούν μεταξύ των επαγγελματιών ποδηλατών για… πειραγμένα ποδήλατα, αλλά δεν έχει προς το παρόν αποδειχθεί κάτι.

Για πρώτη φορά ηγέρθησαν ερωτήματα σχετικά με μηχανικό ντόπινγκ το 2011, προστέθηκαν οι φήμες κατά τον περυσινό Γύρο της Ισπανίας και φέτος έγινε σχετική συζήτηση για τα ποδήλατα του Κονταδόρ, που αναγκάστηκε να βγει δημοσίως να διαψεύσει πως υπάρχει μηχανισμός μέσα στο ποδήλατό του.

Επειδή όμως, αργά ή γρήγορα, κάποιος μπορεί να πιαστεί, η UCI έσπευσε να περάσει στους κανονισμούς της συγκεκριμένες τιμωρίες για χρήση μικρομηχανισμού. Οι ποινές που προβλέπονται πλέον αφορούν πρόστιμα και αποκλεισμό έως και έξι μηνών.

 

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή