Νέοι όροι στον διαγωνισμό για την αποκρατικοποίηση του ΟΛΘ

Νέοι όροι στον διαγωνισμό για την αποκρατικοποίηση του ΟΛΘ

2' 42" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Στη μεταβολή των όρων του διαγωνισμού στον ΟΛΘ προχωράει το Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ). Η αλλαγή των όρων που έχει ήδη συμφωνηθεί θα πραγματοποιηθεί την επόμενη Πέμπτη, κατά τη συνεδρίαση του διοικητικού συμβουλίου του ΤΑΙΠΕΔ. Οι νέοι όροι του διαγωνισμού για την αποκρατικοποίηση του ΟΛΘ θα προσαρμοστούν στο πλαίσιο εκείνο που έχει προδιαγράψει ο αντίστοιχος διαγωνισμός του ΟΛΠ. Ετσι, το ΤΑΙΠΕΔ και η ελληνική κυβέρνηση θα προχωρήσουν στη διάθεση ποσοστού 51% του μετοχικού κεφαλαίου αρχικά και στη συνέχεια, στη διάθεση του 16% των μετοχών εντός μιας πενταετίας, ανάλογα και με την εξέλιξη των επενδύσεων που θα πραγματοποιήσει ο προτιμητέος επενδυτής. Ο προτιμητέος επενδυτής που θα επιλεγεί θα ασκεί τα δικαιώματα ψήφων του 67% του μετοχικού κεφαλαίου.

Σημειώνεται ότι, βάσει του αναθεωρημένου χρονοδιαγράμματος που παρουσίασε το ΤΑΙΠΕΔ σχετικά με την ιδιωτικοποίηση του ΟΛΘ, μέχρι το τέλος Αυγούστου θα έπρεπε να τροποποιηθεί κατάλληλα η διακήρυξη του διαγωνισμού (RFP), ενώ μέσα στον Σεπτέμβριο να παρουσιαστεί το πρώτο σχέδιο της νέας Συμφωνίας Παραχώρησης (CA) του λιμένα. H οριστικοποίησή της αναμένεται μέχρι τέλους του έτους, έτσι ώστε τον Φεβρουάριο του 2016 να υποβληθούν οι δεσμευτικές προσφορές των ενδιαφερομένων επενδυτών. Αν το χρονοδιάγραμμα αυτό τηρηθεί, τότε είναι εφικτό ο ΟΛΘ να αλλάξει χέρια μέχρι τον Ιούνιο του 2016, οπότε και αναμένεται η κύρωση της σύμβασης πώλησης του 51% από την ελληνική Βουλή.

Οι παραπάνω κινήσεις επιβεβαιώνουν ότι το ΤΑΙΠΕΔ παραμένει ενεργό και στην προεκλογική περίοδο. Σίγουρα μεγάλες αποφάσεις δεν μπορεί να λάβει –και πιθανόν αυτό να βολεύει και τους ενδιαφερόμενους επενδυτές– αλλά οπωσδήποτε κινείται, προετοιμάζοντας το έδαφος ώστε το πρόγραμμα αποκρατικοποιήσεων να προχωρήσει άμεσα, μόλις υπάρξει νέα κυβέρνηση.

Εννέα αποκρατικοποιήσεις

Σύγχυση προκάλεσε το νέο σχέδιο Κυβερνητικού Προγράμματος που παρουσίασε ο ΣΥΡΙΖΑ την περασμένη Κυριακή. Στο σχέδιο αυτό γίνεται λόγος για υποχρέωση της χώρας σε εννέα, αντί 23, αποκρατικοποιήσεις μέσα στην τριετία 2015-17. Ειδικότερα, το σχέδιο διακυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ αναφέρεται ότι με βάση τη νέα συμφωνία της χώρας με τους πιστωτές, «το ελληνικό Δημόσιο υποχρεούται να προχωρήσει σε εννέα ιδιωτικοποιήσεις εντός της επόμενης τριετίας, στοιχείο που αποτελεί μέρος του αναγκαίου συμβιβασμού της κυβέρνησης για το κλείσιμο της συμφωνίας και την αποτροπή του προηγούμενου σχεδίου για την πώληση 23 περιουσιακών στοιχείων, μεταξύ των οποίων επιχειρήσεις στρατηγικού ενδιαφέροντος και υψηλής κοινωνικής σημαντικότητας, όπως τα ΕΛΠΕ, η ΔΕΠΑ, η ΕΥΔΑΠ και η ΕΥΑΘ». Οι εννέα αποκρατικοποιήσεις που θεωρούνται από τον ΣΥΡΙΖΑ υποχρεωτικές είναι οι εξής:

1. Περιφερειακά Αεροδρόμια.

2. Ελληνικό.

3. Αστέρας Βουλιαγμένης.

4. Αφάντου, Ρόδος.

5. ΔΕΣΦΑ.

6. ΟΛΠ.

7. ΟΛΘ.

8. ΤΡΑΙΝΟΣΕ και ΕΕΣΣΤΥ.

9. ΔΑΑ «Ελ. Βενιζέλος».

Παράγοντες της αγοράς έκαναν λόγο για «διγλωσσία» του ΣΥΡΙΖΑ σε ό,τι αφορά το θέμα των αποκρατικοποιήσεων, καθώς η χώρα σαφώς έχει δεσμευθεί –και αυτό ισχύει– για 23 αποκρατικοποιήσεις. Στελέχη του ΤΑΙΠΕΔ αρνήθηκαν χθες να σχολιάσουν τη συγκεκριμένη αναφορά του σχεδίου Κυβερνητικού Προγράμματος. Παρατήρησαν, ωστόσο, ότι η διατύπωση αυτή δεν αφορά στην ουσία, αλλά στον τύπο των αποκρατικοποιήσεων. Θεωρητικά τις υπόλοιπες 14 αποκρατικοποιήσεις θα χειριστεί σε δεύτερο χρόνο το νέο Ταμείο Αξιοποίησης Δημοσίου Πλούτου που θα συσταθεί. Τέλος, το κυβερνητικό σχέδιο του ΣΥΡΙΖΑ προβλέπει τη σύσταση ανεξάρτητης ομάδας εργασίας που θα εισηγηθεί τον τρόπο λειτουργίας του νέου Ταμείου, την εσωτερική δομή, τον κώδικα εταιρικής διακυβέρνησης, την πιθανή σύνθεση των στοιχείων του ενεργητικού του (π.χ. μετοχές εταιρειών και τραπεζών, ΕΤΑΔ, ακίνητα, ΤΑΙΠΕΔ κ.ά.), τη μεθοδολογία της βέλτιστης αξιοποίησης της δημόσιας περιουσίας κ.ά.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή