Πώς γίνονται επικερδείς οι «ουρές» στις τράπεζες

Πώς γίνονται επικερδείς οι «ουρές» στις τράπεζες

2' 33" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Οι περισσότεροι από τους πελάτες μας, που βρίσκονται σε αναμονή για να εξυπηρετηθούν από τα ταμεία και είναι περισσότεροι από 100 σήμερα, διαθέτουν χρεωστικές κάρτες αλλά και κωδικούς πρόσβασης στο Ιnternet banking και θα μπορούσαν να πραγματοποιήσουν τις συναλλαγές τους ηλεκτρονικά, χωρίς αναμονή και με μικρότερες χρεώσεις, επισημαίνει στην «Κ» διευθυντικό στέλεχος κεντρικού καταστήματος συστημικής τράπεζας, σε ερώτησή μας για την ουρά που είχε σχηματισθεί πριν από μερικές ημέρες.

Ποιες όμως είναι οι γενικότερες τάσεις αναφορικά με τις συναλλαγές σε εναλλακτικά δίκτυα και με τη χρήση «πλαστικού χρήματος», μετά την αλματώδη και ιστορικά υψηλή τους άνοδο, λόγω της επιβολής των capital controls και της τραπεζικής αργίας του Ιουλίου; Οι τραπεζικοί πελάτες γυρνάνε ξανά στο κατάστημα και γιατί;

Σύμφωνα με στοιχεία που συγκέντρωσε η «Κ», μετά την άνοδο κατά 100% σχεδόν που παρατηρήθηκε τον Ιούλιο του 2015 σε σχέση με τον Ιούνιο του 2015, αναφορικά με τον αριθμό και τα ποσά για συναλλαγές με κάρτες, παρατηρείται σήμερα μια υποχώρηση της τάξης του 20%.

Συγκεκριμένα, οι συναλλαγές με κάρτες (για αγορές και πληρωμές πάσης φύσεως οφειλών σε τράπεζες, εφορίες, ΔΕΚΟ κ.λπ.) τον Ιούλιο του 2015 ανήλθαν σε 15 εκατομμύρια περίπου, έναντι μόλις 7,5 εκατομμυρίων τον αμέσως προηγούμενο μήνα, τον Ιούνιο του 2015. Τον Σεπτέμβριο όμως υποχώρησαν στα 13 εκατομμύρια περίπου. Υποχώρηση σημειώθηκε και τον Οκτώβριο ενώ από Νοέμβριο ξεκίνησε ανοδική τάση που συνεχίζεται και τον Δεκέμβριο.

Σε αξία οι εγχώριες συναλλαγές με πλαστικό χρήμα υποχώρησαν από τα 900 εκατ. ευρώ περίπου τον Ιούλιο του 2015, έναντι 445 εκατ. ευρώ τον Ιουνίου του 2015, στα 780 εκατ. περίπου τον Σεπτέμβριο του 2015. «Μεγάλος αριθμός τραπεζικών πελατών, ανεξαρτήτως ηλικίας, εξακολουθεί να προτιμάει την προσωπική συναλλαγή με τον τραπεζικό υπάλληλο που γνωρίζει στο υποκατάστημά του. Ταυτόχρονα όμως στο τραπεζικό γκισέ για ορισμένες συναλλαγές αισθάνεται ότι εξυπηρετείται πιο εύκολα από τον τραπεζικό υπάλληλο από ό,τι στο Διαδίκτυο, που χρειάζεται ο ίδιος να παίξει τον ρόλο του ταμία», αναφέρουν χαρακτηριστικά τραπεζικά στελέχη. Από την άλλη πλευρά όμως, και οι τράπεζες μέσω της κίνησης που παρατηρείται στα καταστήματα στοχεύουν να προωθήσουν, κυρίως μέσω των διαπροσωπικών σχέσεων που έχουν αναπτύξει οι τραπεζικοί υπάλληλοι, τραπεζοασφαλιστικά, επενδυτικά, χρηματοδοτικά προϊόντα κ.λπ. Καθοριστικό ρόλο όμως θα έχουν τα καταστήματα και οι εργαζόμενοι σε αυτά και στην προσπάθεια επιστροφής των καταθέσεων.

«Ολα αυτά γίνονται ευκολότερα προσεγγίζοντας τον πελάτη που περιμένει στο κατάστημα, παρά με ένα ανώνυμο τηλεφώνημα που τις περισσότερες φορές ο τραπεζικός πελάτης το κλείνει αμέσως, χωρίς καν να ακούσει τι του προτείνει η τράπεζά του», τονίζει χαρακτηριστικά τραπεζικό στέλεχος. Οι καλούμενες σταυροειδείς πωλήσεις εντός καταστήματος θα ξαναβρεθούν στο επίκεντρο της στρατηγικής των τραπεζών.

Ενόψει όμως και της υλοποίησης των σχεδίων αναδιάρθρωσης των τραπεζών, που προβλέπουν σε ορισμένες περιπτώσεις μειώσεις καταστημάτων και εργαζομένων, ακόμα και οι ίδιοι οι εργαζόμενοι επιθυμούν να αναδείξουν τη δύναμη του καταστήματος και της προσωπικής επικοινωνίας στην πολυπόθητα επίτευξη της κερδοφορίας μέσω της επικέντρωσης των τραπεζών στις πραγματικές τραπεζικές λειτουργίες.

Οι τράπεζες, μας λέει τραπεζικό στέλεχος με εμπειρία, που βγαίνει στη σύνταξη, είναι τελικά σαν ένα σούπερ μάρκετ ή ένα εστιατόριο: «Ποιο θα σε προσελκύσει περισσότερο, αυτό που είναι άδειο χωρίς πελάτες ή αυτό που έχει αναμονή και ουρές;».

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT