Επελαύνουν το mobile και το internet banking

Επελαύνουν το mobile και το internet banking

Eκρηκτική ανάπτυξη σημειώνει και ο νέος ψηφιακός τρόπος πληρωμής, IRIS Payment

2' 36" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Ετος-σταθμό όλων των εποχών για τα εναλλακτικά ψηφιακά δίκτυα αποτέλεσε το 2023 για το εγχώριο τραπεζικό σύστημα, με το σύνολο σχεδόν των εγχρήματων συναλλαγών να πραγματοποιείται εκτός τραπεζικών καταστημάτων, κάτι που στις αρχές της περασμένης δεκαετίας φάνταζε εξαιρετικά δύσκολο να επιτευχθεί.

Ειδικότερα, σύμφωνα με στοιχεία που συγκέντρωσε η «Κ», κορυφαίο εναλλακτικό ψηφιακό δίκτυο για το 2023 (σε αριθμό χρηστών) αναδεικνύεται το mobile banking με πάνω από 5,6 εκατ. ενεργούς χρήστες που πραγματοποίησαν άνω των 50 εκατ. συναλλαγών, οι οποίες ξεπερνούν σε αξία τα 14 δισ. ευρώ. Ακολουθεί το internet banking με ενεργό αριθμό χρηστών που ξεπερνάει σε αριθμό τα 3,6 εκατ., οι οποίοι πραγματοποίησαν πάνω από 57 εκατ. συναλλαγές αξίας 123 δισ. ευρώ.

Δεν είναι όμως μόνο τα εναλλακτικά τραπεζικά δίκτυα που γνώρισαν τεράστια ανάπτυξη το 2023, αλλά και νέες μέθοδοι ψηφιακών πληρωμών όπως το IRIS Payment, που αποτελεί έναν χρηστικό, ευέλικτο και mobile friendly τρόπο αποστολής χρημάτων σε φίλους ή πληρωμής σε ελεύθερους επαγγελματίες / μικρές επιχειρήσεις αποκλειστικά και μόνο με τη χρήση αριθμού κινητού ή και ΑΦΜ αντίστοιχα. Ειδικότερα, σύμφωνα με τα τελευταία διαθέσιμα στοιχεία, το IRIS Person-to-Person αριθμεί περισσότερους από 2,1 εκατ. χρήστες, ενώ το IRIS Person-to-Business διαθέτει 131.000 χρήστες, καταγράφοντας αύξηση 59% και 57%, αντίστοιχα, σε σχέση με τα δεδομένα του 2022.

Παράλληλα, οι συναλλαγές μεταξύ ιδιωτών κινούνται σε διαρκώς ανοδική τροχιά, καθώς τη χρονική περίοδο Ιανουαρίου – Νοεμβρίου 2023 καταγράφηκε εκρηκτική αύξηση της τάξεως του 259% (17,7 εκατ. συναλλαγές) συγκριτικά με το αντίστοιχο χρονικό διάστημα του 2022, με τις συναλλαγές προς επαγγελματίες να εμφανίζουν εντυπωσιακή άνοδο της τάξεως του 255%, ενώ την ίδια στιγμή οι συναλλαγές των ηλεκτρονικών αγορών (3,3 εκατ.) ήταν ενισχυμένες κατά 61%.

Με δεδομένο πλέον ότι οι ψηφιακές συναλλαγές γνωρίζουν εκρηκτική άνοδο, οι εγχώριες τράπεζες για το 2024 θέτουν ως κεντρική στρατηγική την αφομοίωση από πλευράς της πελατείας τους όλων των μεγάλων αλλαγών που έγιναν στο φυσικό δίκτυο των υποκαταστημάτων τους, πολλές από τις οποίες δεν έχουν ακόμη γίνει γνωστές σε σημαντικό αριθμό πελατών, καθώς έχουν μήνες να επισκεφθούν κάποιο κατάστημα.

Η φυσική όψη των τραπεζικών καταστημάτων, των περισσότερων τουλάχιστον σε αριθμό, έχει αλλάξει ριζικά, έχοντας οδηγήσει σε δραστικό περιορισμό των θέσεων των ταμείων. Καταστήματα του κέντρου που είχαν ακόμη και έξι θέσεις ταμείων, σήμερα έχουν πλέον μόνο μία. Σε κάποιες τράπεζες μάλιστα ακόμη και το ένα ταμείο που είναι σε λειτουργία έχει σπαστό ωράριο: ένα τρίωρο το πρωί και μία ώρα πριν από το κλείσιμο. Ακόμη μία ουσιαστική αλλαγή είναι ότι το σύνολο των συμβουλευτικών τραπεζικών υπηρεσιών αλλά και γενικότερα της τραπεζικής εξυπηρέτησης παρέχεται πλέον αποκλειστικά κατόπιν ραντεβού που έχει προηγηθεί μεταξύ του πελάτη και της τράπεζας.

Σύμφωνα με συγκλίνουσες εκτιμήσεις που συγκέντρωσε η «Κ», περίπου 7 στους 10 πελάτες που βρίσκονται μέσα σε ένα κατάστημα είναι κατόπιν προκαθορισμένου ραντεβού, με την τάση να ανεβάζει ακόμη περισσότερο τον αριθμό αυτών των πελατών. Οπως επισημαίνουν αρμόδια τραπεζικά στελέχη, το 2024 στόχος είναι τόσο από πλευράς τραπεζών όσο και από πλευράς πελατειακής βάσης να υπάρξει ένας «συγχρονισμός» σε αυτές τις αλλαγές που υπήρξαν το 2023, με αμοιβαίο όφελος και για τις δύο πλευρές αφενός αναφορικά με την ταχύτητα και την ποιότητα εξυπηρέτησης των αναγκών των συναλλασσόμενων και αφετέρου από πλευράς εργασιακών συνθηκών.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή