Τα καταστήματα, όπλο των τραπεζών στη μάχη με τις fintech

Τα καταστήματα, όπλο των τραπεζών στη μάχη με τις fintech

Τρίτοι παίκτες έχουν εισχωρήσει δυναμικά σε επιμέρους τομείς τραπεζικών εργασιών έχοντας ήδη αποσπάσει σημαντικά μερίδια αγοράς τόσο σε διεθνές επίπεδο όσο και στη χώρα μας

2' 7" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Τρίτοι παίκτες έχουν εισχωρήσει δυναμικά σε επιμέρους τομείς τραπεζικών εργασιών έχοντας ήδη αποσπάσει σημαντικά μερίδια αγοράς τόσο σε διεθνές επίπεδο όσο και στη χώρα μας. Καθοριστικό ρόλο έχουν διαδραματίσει οι νέες τεχνολογίες, που σε συνδυασμό με το θεσμικό πλαίσιο έχουν δώσει τη δυνατότητα πραγματοποίησης μεγάλου μέρους συναλλαγών και τραπεζικών υπηρεσιών εκτός του στενού πλαισίου του τραπεζικού συστήματος.

Θα καταφέρουν οι τράπεζες να διατηρήσουν την κυριαρχία τους; «Το συγκριτικό πλεονέκτημα των εγχώριων τραπεζών, όσο και να φαίνεται παράδοξο σε μια εποχή εκρηκτικής ανάπτυξης των νέων τεχνολογιών, είναι το φυσικό δίκτυο των 1.500 περίπου καταστημάτων τους σε όλη τη χώρα. Μπορεί να συρρικνώθηκε τα τελευταία έτη στη χώρα μας, αλλά και διεθνώς, αλλά είναι εκείνο που κρατάει σε θέση ισχύος τις παραδοσιακές τράπεζες και θα τις οδηγήσει στην αντεπίθεση και στον επαναπατρισμό πελατών που έφυγαν προς τους καλούμενους τρίτους παίκτες», αναφέρει στην «Κ» διοικητικό τραπεζικό στέλεχος, με μεγάλη εμπειρία, που έχει αποσυρθεί από την ενεργό δράση, αλλά παρακολουθεί στενά όλες τις εξελίξεις. «Αυτό δεν σημαίνει ότι οι τράπεζες δεν θα πρέπει να συνεχίσουν δυναμικά τον ψηφιακό τους μετασχηματισμό που είναι σε πλήρη εξέλιξη με μεγάλες επενδύσεις. Το τραπεζικό όμως κατάστημα είναι εκείνο τελικά που δημιουργεί ένα αίσθημα εμπιστοσύνης ακόμη και σε εκείνους που πραγματοποιούν ένα μεγάλο μέρος των συναλλαγών τους εκτός τραπεζικού συστήματος. Το brand που συναντά ο πελάτης στο κέντρο της πόλης και στις γειτονιές της, είναι καθοριστικής σημασίας», προσθέτει.

Το τραπεζικό κατάστημα είναι εκείνο που δημιουργεί ένα αίσθημα εμπιστοσύνης στον πελάτη του κάθε οργανισμού.

Μία άποψη την οποία επιβεβαιώνουν διεθνείς μελέτες που έχουν δει το φως της δημοσιότητας. Σε έρευνα της διεθνούς εταιρείας συμβούλων ΕΥ επισημαίνεται μεταξύ άλλων ότι οι παραδοσιακές τράπεζες εξακολουθούν να κυριαρχούν ως προς τη διατήρηση της βασικής χρηματοοικονομικής σχέσης με τους καταναλωτές. Οι λόγοι για τους οποίους οι καταναλωτές εμπιστεύονται τους παρόχους χρηματοοικονομικών υπηρεσιών, επίσης ευνοούν τις παραδοσιακές τράπεζες. Η προσωπική σχέση (74%) και η αξιοπιστία (73%) είναι οι δύο βασικές πηγές εμπιστοσύνης, τομείς όπου οι παραδοσιακές τράπεζες φαίνεται να υπερτερούν, λόγω της μακροχρόνιας ιστορίας τους, της μεγαλύτερης διάρκειας συνεργασίας με τον πελάτη και της τάσης των καταναλωτών να στρέφονται προς αυτές σε κρίσιμους σταθμούς της ζωής τους.

Οι τράπεζες διεθνώς και στη χώρα μας πάντως δεν εφησυχάζουν και επενδύουν στην ψηφιακή τους μετάπτωση, στοχεύοντας ταυτόχρονα στο άριστο εκείνο μέγεθος φυσικών καταστημάτων, με νέα μορφή και ρόλο, καθώς γνωρίζουν ότι αποτελεί το συγκριτικό τους πλεονέκτημα. Οι εγχώριες τράπεζες έχοντας επενδύσει πάνω από ένα δισ. ευρώ στη διάρκεια της τελευταίες τριετίας στον ψηφιακό τους μετασχηματισμό έχουν καταφέρει να μετακινήσουν το σύνολο σχεδόν των συναλλαγών της πελατείας, σε ποσοστό 95%, στα ψηφιακά δίκτυα.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή