Το επιτυχημένο πείραμα έλαβε τέλος

Το επιτυχημένο πείραμα έλαβε τέλος

1' 43" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Εντυπωσίασε και αποτέλεσε νέο σημείο αναφοράς της πόλης των Τρικάλων. Παρά το γεγονός ότι η παγκόσμια τεχνολογική και συγκοινωνιακή καινοτομία έγινε πραγματικότητα σε μια ελληνική πόλη, δεν ήταν λίγοι εκείνοι που το πολέμησαν. Το λεωφορείο χωρίς οδηγό ολοκλήρωσε τον κύκλο πιλοτικής του λειτουργίας στην «Εξυπνη πόλη» των Τρικάλων πριν από μόλις δύο ημέρες. Ακόμη και αν σημειώθηκε ένα μικροατύχημα, η κυκλοφορία του θεωρείται ιδιαίτερα επιτυχημένη, με δεδομένο μάλιστα ότι τα Τρίκαλα ήταν η μοναδική από τις πέντε πόλεις (Μιλάνο-Ιταλία, Λεόν-Ισπανία, Λα Ροσέλ-Γαλλία και Βαντάα-Φινλανδία) που συμμετέχουν στο πρόγραμμα CityMobil2 η οποία τόλμησε να δρομολογήσει όχημα άνευ οδηγού εντός αστικού ιστού. Συγκεκριμένα, στην Ιταλία τα εν λόγω λεωφορεία κινήθηκαν σε παραλιακό πεζόδρομο, ενώ στην πόλη Λα Ροσέλ της Γαλλίας κυκλοφόρησαν σε μεγάλη προκυμαία της περιοχής.

Το λεωφορείο που κυκλοφόρησε στους δρόμους των Τρικάλων στα τέλη Σεπτεμβρίου πραγματοποίησε συνολικά 1.400 δρομολόγια, διανύοντας 3.500 χιλιόμετρα και μεταφέροντας 11.302 επιβάτες. Τον πρώτο απολογισμό του λεωφορείου χωρίς οδηγό παρουσίασε ο δήμαρχος Τρικκαίων Δημήτρης Παπαστεργίου κατά τη διάρκεια του τέταρτου Συνεδρίου των Εξυπνων Πόλεων (Smart Cities Conference).

«Τα λεωφορεία χωρίς οδηγό, σε αυτή τη φάση, χρησιμοποιήθηκαν λιγότερο ως μέσο αστικής συγκοινωνίας και περισσότερο ως τουριστική ατραξιόν. Εδωσαν, όμως, πολύτιμα στοιχεία σε τεχνικό επίπεδο στους επιστήμονες, αφού η αυτοματοποιημένη οδήγηση έχει ήδη μπει σε μοντέλα παραγωγής, έστω και ως υποβοήθηση στον οδηγό», δήλωσε ο κ. Παπαστεργίου. Για την υλοποίηση του εγχειρήματος, το οποίο ολοκληρώθηκε προχθές, οπότε και πραγματοποιήθηκε το τελευταίο δρομολόγιο χωρίς οδηγό, χρειάστηκαν τέσσερα χρόνια προγραμματισμού, μελέτης και εργασίας.

Στο πλαίσιο του παγκόσμιου αυτού προγράμματος, ακόμη και η αντίδραση του κοινού αποτέλεσε αντικείμενο μελέτης, καθώς ερευνητές του Πανεπιστημίου Λιντς ήταν παρόντες προκειμένου να καταγράψουν την αλληλεπίδραση πεζών και οχημάτων με τα λεωφορεία χωρίς οδηγό.

Τα τέσσερα λεωφορεία (συν δύο εφεδρικά) κυκλοφορούσαν έξι ημέρες (Τρίτη έως Κυριακή), δώδεκα ώρες την ημέρα, ενώ είχε προγραμματιστεί να εκτελούν τακτικά και έκτακτα δρομολόγια μέσω των δύο γραμμών (μπλε και κόκκινη).

Τα οχήματα παραχωρήθηκαν από τους δύο κατασκευαστές εταίρους του προγράμματος (εταιρείες Robosoft και Induct) για έξι μήνες εκ περιτροπής σε κάθε πόλη που προκρίθηκε, κατά το διάστημα μεταξύ του Μαρτίου 2014 και του Ιουνίου 2016.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT