ΕΛΛΑΔΑ

Αίγινα: «Δεν τους έριξα σωσίβια, γιατί ήταν κόντρα ο άνεμος»

ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Την αντίθετη φορά του ανέμου επικαλέστηκε ως αιτία για τη μη ρίψη σωσιβίων προς τους ναυαγούς του τουριστικού σκάφους «Αντωνία» ο 77χρονος χειριστής του ταχυπλόου, ο οποίος απολογήθηκε χθες στην Ε΄ τακτική ανακρίτρια Πειραιά. Οι βασικοί ισχυρισμοί του, όπως περιγράφονται στο απολογητικό υπόμνημα που κατέθεσε, είναι ότι το δικό του σκάφος είχε προτεραιότητα και ότι προσπάθησε να αποφύγει την τελευταία στιγμή τη σύγκρουση τραβώντας τα χειριστήρια των μηχανών στη θέση «κράτει», χωρίς να καταφέρει όμως να ανακόψει την πορεία του.

Επειτα από διαφωνία ανακρίτριας και εισαγγελέως σχετικά με την προφυλάκισή του οδηγήθηκε σε κατ' οίκον περιορισμό. Σε πέντε ημέρες το συμβούλιο Πλημμελειοδικών Πειραιά θα αποφασίσει για το αν ο 77χρονος θα προφυλακιστεί.

Συνήγοροι της οικογένειας του 44χρονου πατέρα και της 5χρονης κόρης του, που σκοτώθηκαν μαζί με τον καπετάνιο του τουριστικού σκάφους και έναν ακόμη επιβάτη στο δυστύχημα, αμφισβήτησαν χθες με ανακοίνωσή τους αυτούς τους ισχυρισμούς. Εκαναν λόγο για προσπάθειες «κάλυψης, συγκάλυψης και αποφυγής ευθυνών, την ίδια χρονική στιγμή που πλήθος προσώπων είχε ανάγκη για άμεση παροχή βοήθειας που πιθανώς θα έσωζε ζωές».

Ο Θρασύβουλος Λυκουρέζος, ο οποίος ήταν κατά δήλωσή του και σύμφωνα και με το Λιμενικό Σώμα χειριστής του ταχυπλόου «Ντουέντε», υποστήριξε ότι εγκατέλειψε το σκάφος λόγω εισροής υδάτων και βλάβης των μηχανών.

Σχετικά με τη μη ρίψη σωσιβίων προς τους ναυαγούς ανέφερε στο απολογητικό του υπόμνημα: «Τα ατομικά σωσίβια με τα οποία είναι εφοδιασμένα τα ιδιωτικά σκάφη αναψυχής δεν προσφέρονται για μακρινές ρίψεις, γιατί είναι εξαιρετικά ελαφριά και δεν μπορούν να εκτοξευθούν. Αλλωστε η εκτόξευση σωσιβίων από το παρασυρόμενο “Ντουέντε” αντίθετα προς τη φορά του ανέμου από υπερήλικες σε κατάσταση σοκ και πανικού δεν μπορούσε επ’ ουδενί να έχει θετικά αποτελέσματα». Σύμφωνα με το λιμενικό, στο ταχύπλοο επέβαιναν δύο γυναίκες 65 και 80 ετών και ένας ακόμη άνδρας 83 ετών.

Αν και ο κ. Λυκουρέζος δήλωσε ότι εμφανίστηκε άμεσα και αυτοβούλως στο Λιμεναρχείο Αίγινας μετά το συμβάν, φαίνεται ότι αυτό συνέβη με καθυστέρηση σχεδόν τριών ωρών. Συγκεκριμένα το λιμενικό ενημερώθηκε στις 12.30 για τη σύγκρουση των δύο σκαφών και, σύμφωνα με το διαβιβαστικό, ο 77χρονος παρουσιάστηκε στο Λιμεναρχείο στις 15.30.

Ο ίδιος χαρακτήρισε τον εαυτό του έμπειρο σε θέματα ναυσιπλοΐας και ανέφερε ότι κατέχει άδεια χειριστή ταχυπλόου από το 1971. Την ημέρα του ατυχήματος ένας από τους χειριστές θαλασσίου ταξί που έσπευσε πρώτος να βοηθήσει τους ναυαγούς, ανεβάζοντας τρεις στη βάρκα του (μεταξύ των οποίων και μία γυναίκα με μερικό ακρωτηριασμό στο πόδι), δήλωσε στην «Κ» ότι οι διασωθέντες έλεγαν πως το ταχύπλοο έπεσε πάνω τους με μεγάλη ταχύτητα.

Ο 77χρονος στο υπόμνημά του υποστηρίζει ότι η ταχύτητα των 21 ναυτικών κόμβων που είχε αναπτύξει δεν ήταν υπερβολική, αλλά απαραίτητη για να πλανάρει το σκάφος και να έχει ανεμπόδιστη θέα του χώρου όπου κινούνταν. Βάσει του Γενικού Κανονισμού Λιμένος, η ταχύτητα ενός ταχυπλόου δεν πρέπει να ξεπερνά τους 5 κόμβους σε απόσταση μικρότερη των 200 μέτρων από την ακτογραμμή. Το Λιμενικό Σώμα δεν έχει ανακοινώσει την ακριβή απόσταση από την ακτή στη θέση όπου συνέβη το δυστύχημα στο θαλάσσιο πέρασμα μεταξύ του χωριού Πέρδικα και της νησίδας Μονή.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ