ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

18,5% αυξήθηκε ο θαλάσσιος τουρισμός από τον Πειραιά στο 7μηνο

ΝΙΚΟΣ ΡΟΥΣΑΝΟΓΛΟΥ

Το τελευταίο διάστημα η κρουαζιέρα στην Ελλάδα έχει ευνοηθεί, έστω και πρόσκαιρα, από τα γεγονότα στη γειτονική Τουρκία, τα οποία έχουν εγείρει σοβαρά ζητήματα ασφάλειας, γεγονός που αποτελεί ίσως τον σημαντικότερο παράγοντα που αξιολογούν οι εταιρείες κρουαζιέρας προτού προχωρήσουν στις επιλογές των δρομολογίων τους.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ: Τουρισμός

Πάνω από 150.000 πρόσθετοι επιβάτες κρουαζιέρας έχουν διέλθει από το λιμάνι του Πειραιά κατά το φετινό επτάμηνο, μέγεθος που συνιστά αύξηση της τάξεως του 18,54% σε σχέση με το αντίστοιχο περυσινό διάστημα. Πρόκειται για σημαντική αύξηση, η οποία, σύμφωνα με τη διοίκηση του λιμανιού, οφείλεται σε μια σειρά παρεμβάσεων στον τομέα της κρουαζιέρας, με την υλοποίηση έργων εκσυγχρονισμού στους επιβατικούς σταθμούς, όπως επίσης και στις νέες εμπορικές συμφωνίες για την προσέλκυση περισσότερων κρουαζιερόπλοιων και σχετικές δράσεις που ενισχύουν την ελκυστικότητα της κρουαζιέρας.

Σημειώνεται ότι το τελευταίο διάστημα η κρουαζιέρα στην Ελλάδα έχει ευνοηθεί, έστω και πρόσκαιρα, από τα γεγονότα στη γειτονική Τουρκία, τα οποία έχουν εγείρει σοβαρά ζητήματα ασφάλειας, γεγονός που αποτελεί ίσως τον σημαντικότερο παράγοντα που αξιολογούν οι εταιρείες κρουαζιέρας προτού προχωρήσουν στις επιλογές των δρομολογίων τους. Είναι χαρακτηριστικό άλλωστε ότι καθ’ όλη τη διάρκεια των πρώτων μηνών του 2016, η μία εταιρεία μετά την άλλη ανακοίνωναν την αναστολή ή ακύρωση των προγραμματισμένων προσεγγίσεών τους σε τουρκικά λιμάνια, με την πλειονότητα εξ αυτών να αναδρομολογούν τα πλοία τους στην Ελλάδα.

Εκ των πραγμάτων λοιπόν ευνοήθηκε και ο Πειραιάς. Σύμφωνα με τον ΟΛΠ, οι προοπτικές για την περαιτέρω ανάπτυξη της σχετικής δραστηριότητας παραμένουν ιδιαίτερα θετικές, δεδομένου ότι αναμένεται η υλοποίηση νέων άμεσων επενδύσεων που θα ξεπεράσουν τα 135 εκατ. ευρώ. Στο επίκεντρο θα βρεθεί η νέα επένδυση για την επέκταση των λιμενικών υποδομών στο νότιο μέτωπο του λιμανιού, ώστε να μπορούν να εξυπηρετηθούν τα νέα κρουαζιερόπλοια μεγάλης χωρητικότητας, με στόχο να αναδειχθεί ο Πειραιάς ως το μεγαλύτερο λιμάνι κρουαζιέρας της Μεσογείου. «Κλειδί» για την ευόδωση του σχετικού σχεδίου και σε επίπεδο εσόδων, θα διαδραματίσει βέβαια η επίτευξη του στόχου αύξησης της δραστηριότητας του home porting, δηλαδή της αύξησης των δρομολογίων κρουαζιέρας που έχουν ως λιμάνι αφετηρίας τον Πειραιά.

Παράλληλα, σημαντικές προβλέπεται ότι θα είναι και οι μελλοντικές προκλήσεις για την ευρύτερη περιοχή της Μεσογείου ως διεθνούς προορισμού κρουαζιέρας, καθώς, όπως προειδοποίησε στο τέλος της προηγούμενης εβδομάδας η Ενωση Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων & Φορέων Ναυτιλίας (ΕΕΚΦΝ), για την προσεχή διετία, οι διεθνείς εταιρείες κρουαζιέρας έχουν ήδη προβεί στην ακύρωση περίπου 158 προσεγγίσεων σε ελληνικούς προορισμούς, κάτι που μεταφράζεται σε μείωση επιβατών κατά περίπου 330.000 (αφορά όλα τα λιμάνια και transit επιβάτες σε όλους τους προορισμούς). Η αρνητική αυτή εξέλιξη οφείλεται στην αναταραχή που έχει δημιουργηθεί στην Τουρκία, η οποία έχει «συμπαρασύρει» το σύνολο των προορισμών στην Ανατολική Μεσόγειο, με τις εταιρείες να περιορίζουν την παρουσία τους στον ευρύτερο χώρο, αναζητώντας νέες ευκαιρίες στην ανερχόμενη αγορά της Ασίας.

Βέβαια, όπως αναφέρει ο πρόεδρος της Ενωσης, κ. Θόδωρος Κόντες, «ακόμη ίσως είναι σύντομα για να βγάλουμε τα συμπεράσματά μας και ας ελπίσουμε ότι νέα πλοία θα προστεθούν στην Ανατολική Μεσόγειο. Εχουμε βέβαια προϋπολογίσει επιπλέον αρνητική κίνηση όσον αφορά τη διακίνηση τουριστών από Τουρκία με Τούρκους επιβάτες, αφού απ’ ό,τι φαίνεται η απλουστευμένη διαδικασία έκδοσης βίζας δεν θα ισχύσει για τα επόμενα έτη. Ετσι λοιπόν υπολογίζουμε ότι επιπλέον περίπου 50.000 επιβάτες ίσως μειωθούν από τη γείτονα Τουρκία τα επόμενα έτη, αν δεν υπάρξει στήριξη απλούστευσης της έκδοσης άδειας παραμονής».

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ