ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Στους Ιταλούς το σιδηροδρομικό έργο Ψαθόπυργος - Ρίο

ΝΙΚΟΣ ΡΟΥΣΑΝΟΓΛΟΥ

Μέχρι σήμερα, η ΕΡΓΟΣΕ είχε απορρίψει την υποψηφιότητα της GD Infrastrutture, επιλέγοντας την επιλαχούσα εταιρεία «Πόρτο Καρράς», επειδή η ασφαλιστική ενημερότητα που προσκόμισε η ιταλική εταιρεία ήταν σε ηλεκτρονική μορφή και δεν έφερε τη σχετική σφραγίδα apostile, που βεβαιώνει τη γνησιότητα ενός εγγράφου.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Χρειάστηκαν διαδοχικές προσφυγές και ακυρωτικές αποφάσεις από το Ελεγκτικό Συνέδριο, όπως επίσης και η παρέλευση σχεδόν 18 μηνών, έως ότου η διοίκηση της ΕΡΓΟΣΕ αποφασίσει να κατακυρώσει τον διαγωνισμό για την εκτέλεση του σιδηροδρομικού έργου Ψαθόπυργος - Ρίο, συμβατικού προϋπολογισμού 174 εκατ. ευρώ, στην ιταλική κατασκευαστική εταιρεία GD Infrastrutture SRL, η οποία και είχε μειοδοτήσει εξαρχής, προσφέροντας την υψηλότερη έκπτωση με ποσοστό 45,2%.

Ειδικότερα, σε σχετική της απόφαση η διοίκηση της ΕΡΓΟΣΕ αποφάσισε να αναθέσει το έργο στον ιταλικό όμιλο, ακολουθώντας τις επιταγές του Ελεγκτικού Συνεδρίου, το οποίο απέρριψε τρεις διαδοχικές φορές την απόπειρα ανάληψης του έργου από τη δεύτερη επιλαχούσα εταιρεία, Πόρτο Καρράς, της οικογένειας Στέγγου, η οποία είχε προσφέρει έκπτωση 36,7%, που μεταφράζεται σε πρόσθετη επιβάρυνση για το ελληνικό Δημόσιο κατά το ποσό των 13 εκατ. ευρώ. Ασφαλώς, πλέον, έπειτα από τόσες καθυστερήσεις, εγείρονται και ζητήματα χρηματοδότησης του έργου με κοινοτικά κονδύλια, ιδίως αν η πλευρά Στέγγου αποπειραθεί να καθυστερήσει και άλλο την ανάθεση του έργου, προσφεύγοντας στο Συμβούλιο της Επικρατείας (ΣτΕ), καθώς είναι πιθανόν να χαθεί η κοινοτική συνεισφορά.

Μέχρι σήμερα, η ΕΡΓΟΣΕ είχε απορρίψει την υποψηφιότητα της GD Infrastrutture, επιλέγοντας την επιλαχούσα Πόρτο Καρράς, επειδή η ασφαλιστική ενημερότητα που προσκόμισε η ιταλική εταιρεία, ήταν σε ηλεκτρονική μορφή και δεν έφερε τη σχετική σφραγίδα apostile, που βεβαιώνει τη γνησιότητα ενός εγγράφου. Το ζήτημα βέβαια είναι ότι το ιταλικό Δημόσιο δεν εκδίδει με άλλο τρόπο το σχετικό πιστοποιητικό (πλην του ηλεκτρονικού), με αποτέλεσμα να μην είναι αντικειμενικά δυνατή η χρήση σφραγίδας. Οπως μάλιστα διεμήνυαν στο παρελθόν, άνθρωποι της εταιρείας, αν είχε σφραγίδα το πιστοποιητικό θα ήταν ουσιαστικά «πλαστό».

Παρ’ όλα αυτά, η σχετική επιχειρηματολογία δεν φαίνεται να έπεισε τη διοίκηση της ΕΡΓΟΣΕ, η οποία επέμεινε στην άποψή της και κατακύρωσε τον διαγωνισμό στην Πόρτο Καρράς. Επί της ουσίας, δηλαδή, η ΕΡΓΟΣΕ και συνεπώς και η μητρική της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, δεν αναγνωρίζουν το δικαίωμα καμιάς ιταλικής εταιρείας να συμμετάσχει σε διαγωνισμούς έργων, καθώς όλες οι εταιρείες της γειτονικής χώρας θα προσκόμιζαν παρόμοια ηλεκτρονικά πιστοποιητικά! Ολα αυτά, μάλιστα, συμβαίνουν τη στιγμή που πλέον, ο νέος ιδιοκτήτης της εταιρείας, μετά τον πρόσφατο διαγωνισμό, θα είναι η ιταλική Ferrovie dello Stato Italiane.

Εν τέλει, το Ελεγκτικό Συνέδριο απέρριψε τη σύμβαση, με την ΕΡΓΟΣΕ να προσφεύγει ενάντια στη σχετική απόφαση, προτού εισπράξει και δεύτερη αρνητική απάντηση. Εν συνεχεία, προσέφυγε η πλευρά Στέγγου, οδηγώντας στην τρίτη διαδοχική άρνηση του Ελεγκτικού Συνεδρίου και στην πρόσφατη απόφαση της ΕΡΓΟΣΕ να κατακυρώσει τον διαγωνισμό στην εταιρεία που μειοδότησε, δηλαδή την GD Infrastrutture.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ